خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ یک اصولگرا به گلایه‌ی عبدالله گنجی از رهبری

سیدیاسر جبرائیلی، فعال سیاسی اصولگرا و نویسنده‌ی کتابی با عنوان «روایت رهبری» به بخشی از یادداشت اخیر عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای اصولگرا که سابقه‌ی مدیرمسئولی روزنامه‌ی جوان را در کارنامه دارد و اکنون مدیرمسئول همشهری است پاسخ داد.

به‌گزارش انصاف نیوز، آقای جبرائیلی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

‏«برادر عزیزم دکتر عبدالله گنجی از حضرت آقا به‌خاطر رفتار تساهل‌آمیز با میرحسین موسوی گلایه کرده و نوشته‌اند که اگر حضرت امام بودند، برخورد سختی می‌کردند.
با ایشان هم‌عقیده‌ام که اگر حضرت امام(ره) بودند، قطعا برخورد سختی می‌کردند…
‏اما این تفاوت در برخورد، به تفاوت امام و آقا برنمی‌گردد. دلیل عدم برخورد سخت آقا هم توجه به سوابق و خدمات این افراد نیست. دلیل را باید در تفاوت عصر امام و عصر آقا دید. باید در تفاوت عصر تنزیل و تاویل جستجو کرد. سوالی که از آقای گنجی عزیز باید پرسید این است که اگر ‏فتنه ۸۸ در عصر حضرت امام رخ می‌داد، خواصی که سید علی(روحی فداه) را تنها گذاشتند یا در مقابل او ایستادند، چه می‌کردند؟!
به واکنش‌ها به همین بیانیه میرحسین نگاه کنید! از خیل کثیری از سابقه‌داران انقلاب صدایی بلند شده است؟ سید علی(روحی فداه) است و شیعیان پابرهنه و آتش باختیارش؛ ‏و آن مظلومیت و تنهایی علی که حاج قاسم در وصیت‌نامه‌اش فریاد می‌زند، تنهایی در میان همین خواص است، وگرنه علی در میان شیعیانش تنها نیست…»

گفتنی‌ست آقای گنجی در بخشی از یادداشت اخیر خود نوشته بود: «از قوه قضاییه و حتی مقام معظم رهبری باید گلایه کرد که تساهل و گذشت شما به خاطر سوابق و زحمات این افراد در انقلاب، نه تنها آنان را در فکر فرو نبرد و متنبه نشدند که روی صندلی طلبکار نشسته‌اند و از جنایتی که با تهیه‌کنندگی شاخه سیاسی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین اجرا کردند نه تنها پشیمان نیستند که افتخار هم می‌کنند. محاکمه کسی که بدون شمارش یک صندوق «برنده قطعی انتخابات با فاصله بسیار است» امری نبود که آزادگان و آزاداندیشان را گرفتار نفس لوامه کند».

متن کامل این یادداشت را می‌توانید در لینک زیر بخوانید:

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بجای اینهمه شعار و سخنان هیجانی از منطق و استدلال اگر دارید استفاده کنید هرچند بعید است برای اثبات مقصود و ادعاهای شما به کار بیاید

    10
    1
  2. خودم گویم خودم خندمعجب مرد هنرمندم
    تایین تکلیف برای رهبری
    آقا مملکت قانون اساسی داره
    عزیز پس صحبتهای آقای عباسی و سردار قاسمی، دلالان تحریم چی که خون مردم را کرده‌اند تو شیشه
    حرفهای حسین شریعتمداری چی که از رانت استفاده کرده و خون تمامی خبرنگاران شریف را تو شیشه کرده آنوقت آقای موسوی نظر شخصی را میگه اینقدر بهم میریزد

    10
    1
  3. خطایی که در پاسخ آقای جبرائیلی رخ داده – که منحصر بفرد نیست – این است که از “شیعیان علی” (منظور مقام معظم رهبری) سخن می گوید. چنین غلوهایی قطعا مورد تایید رهبری نیست و خاطرم هست در یک جلسه شعرخوانی باعث ناراحتی حضرت آقا هم شد. به گمان من سید علی، از شیعیان عالی مقام امیرالمومنین (ع) است که در این عصر مهیب، با همه وجود ایستاده و امام زمان (عج) را یاری می کند. خدا برای ما نگهش دارد.

    2
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا