خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس سازمان حج: عربستان کارشکنی کرد

رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت که کارشکنی عربستان سعودی باعث شد تا زایران ایرانی در سال جاری به حج تمتع اعزام نشوند.

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی چهارشنبه شب در همایش تجلیل از آزادگان شهرستان آمل، افزود: ما زایران ایرانی را بدلیل کارشکنی مقامات سعودی به حج اعزام نکردیم تا حقی از زایران ما ضایع نشود.

وی اضافه کرد: چگونه می شود زایران ایرانی را به حج تمتع اعزام کنیم که عربستان سعودی بابت قصورش در فاجعه منا سال گذشته حتی حاضر به عذرخواهی ساده نیز نشده است.

*** برگزاری سالگرد شهدای ایرانی فاجعه منا در داخل و خارج کشور

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: اولین سالگرد شهدای ایرانی فاجعه منا در عرصه داخلی و بین المللی برگزار می شود و هفت کارگروه برای برگزاری سالگرد شهدای فاجعه منا تشکیل شده است.

به گفته وی، بنیاد شهید و ایثارگران، بسیج و هیات های مذهبی نیز در برگزاری سالگرد شهدای ایرانی فاجعه منا با سازمان حج همکاری می کنند.

اوحدی افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مسوولیت برگزاری سالگرد شهدای فاجعه منا را در عرصه بین المللی بر عهده گرفته است.

*** درایت رهبر معظم انقلاب عامل اصلی بازگشت پیکر شهدای ایرانی فاجعه منا

رئیس سازمان حج و زیارت گفت که با درایت آگاهانه رهبر معظم انقلاب و ایثار مجموعه سازمان تفحص سازمان حج باعث شد تا پیکر شهدای ایرانی فاجعه منا به کشور بازگشت.

اوحدی افزود : با تلاش ایثارگرانه نیروهای ایرانی پیکر 114 شهید این فاجعه که در سردخانه های عربستان در اوج سوء تدبیر، قصور، بی کفایتی و بی مسئولیتی آل سعود در میان دیگر اجساد بوده پیدا و پیکر 104نفر از آنها به کشور منتقل شد.

رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: تا پیش از دریافت پیام مقام معظم رهبری برای تعیین تکلیف زایران ایرانی فاجعه منا، مقامات عربستانی تحت هیچ شرایطی با ایرانی ها همکاری نمی کردند.

اوحدی یادآور شد: در جلسه ای که با مسوولان عربستانی در خصوص همکاری های دوجانبه برای انتقال اجساد شهدا داشتیم، ساز مخالف برای انتقال شهدا به کشورمان داشتند، تا این که پیام مقام معظم رهبری را مشاهده و کاملا تغییر موضع 180درجه دادند و همکاری بسیاری خوبی با ما داشتند.

وی افزود: درعین حال پیکر 42 نفر از شهدای زائران ایرانی در منا با تفاهم و موافقت خانواده های شهدا دفن شده است.

رییس سازمان حج وزیارت کشور دربخش دیگری از سخنان خود به جایگاه آزادگان هشت ساله اشاره کرد و گفت : یکی از زیبا ترین مناسبت هایی که شادی و خاطرات ماندگار آن در تمامی شهرهای واستانهای کشور جاری هست، خاطرات بازگشت غرورآفرین آزادگان به وطن بوده است.

اوحدی، با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب که درخصوص بازگشت پیروزمندانه آزادگان به کشور آن را تجلی و مصداق بارز جمله پیروزی حق بر باطل دانستند، اضافه کرد: در دفاع مقدس و دوران اسارت آزادگان درس ایثار، عظمت، ایستادگی، شکوه و شهادت طلبی را شاهد بودیم واکنون این اقتدار و عزت به برکت خون شهدای 8 سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مقاومت ایثارگران بوده است.

مازندران دو هزار و 365 آزاده دارد که 430 نفر از آزادگان مربوط به شهرستان آمل هستند.

همچنین از 10 هزار و 400 شهید مازنی یکهزار و43 شهید مربوط به این شهرستان هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا