خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تقسیم جبهه انقلاب به اصلی و فرعی و فرعی‌تر!

تقسیم جبهه انقلاب به اصلی و فرعی به شکلی آشکار انتخابات دوازدهمین دوره مجلس را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش انصاف نیوز، آن‌چه «جبهه انقلاب» خوانده می‌شود متشکل از تندترین نیروهای اردوگاه سیاسی اصول‌گرایان است که حالا برای متمایزکردن خود از سایر لیست‌های انتخاباتی، صفت اصلی را بدان افزوده‌اند.

تقسیم جبهه انقلاب به چندین گروه در حالی رقم خورده که تصور می‌شد «حاکمیت یک‌دست» به مذاق خالص‌سازان خوش آمده است و آنان به راحتی هر انتخاباتی را به نفع خود رقم خواهند زد اما انتشار لیست‌هایی با عنوان اصلی و فرعی به شکلی آشکار نشان می‌دهد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس نقطه عطف تغییرات در فضای سیاسی کشور خواهد شد.

فهرست انتخاباتی مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب موسوم به شانا با چند روز تاخیر، در سومین روز مهلت قانونی تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس به سرلیستی محمدباقر قالیباف منتشر شد اما به فاصله کوتاهی پس از انتشار با تاخیر لیست، اعتراض‌های متعددی به آن شد و چند نفر با نوشتن نامه یا انجام مصاحبه مطبوعاتی، روند انتخاب و چینش کاندیداها در این لیست را به چالش کشیدند.

پیش‌تر فهرست انتخاباتی شورای وحدت به سرلیستی منوچهر متکی منتشر شده بود که به خودی خود نشان می‌داد یک‌صدایی در اردوگاه اصول‌گرایان به سراب تبدیل شده است.

ائتلافی دیگر از اصول‌گرایان شام‌گاه چهارشنبه، 9 اسفند 402 در ورزشگاه شهید شیرودی همایشی را برگزار کرد که انتقادات تندی نسبت به لیست‌های منتشر شده توسط سایر اصول‌گرایان در آن مطرح شد تا جایی که حمید رسایی لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف را «لیست چنارها» نامید و ابراز امیدواری کرد ائتلاف امنا بر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب چیره شود.

همین تعدد لیست‌ها در نهایت ستاد انتخاباتی قالیباف و یارانش را مجبور کرد صفت اصلی را به لیست خود بفزایند تا رای‌ هندگان به لیست‌های فرعی رای ندهند! به این ترتیب لیست جبهه پایداری و یاران قالیباف را «لیست اصلی جبهه انقلاب» نامیده‌اند و در تبلیغات محیطی بر این عنوان تاکید می‌کنند.

روز پنج‌شنبه روزنامه رسالت، ارگان اصول‌گرایان سنتی هم لیست دیگری تحت عنوان «جبهه متحد انقلاب» منتشر کرد که گرچه با لیست‌های دیگر اصول‌گرایان هم‌پوشانی گسترده داشت اما نه مشابه لیست اصلی بود، نه مشابه لیست شورای وحدت، نه امنا و نه باقی لیست‌ها.

بسیاری از تحلیل‌گران سیاست ایرانی اعتقاد دارند دوره تحلیل فضا و اتفاقات سیاسی کشور بر مبنای کنش دو اردوگاه سیاسی اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان دیگر قابل توضیح و تفسیر نیست؛ تقسیم جبهه انقلاب به اصلی و فرعی و فرعی‌تر، موید همین نظریه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اینها به ما اصلاح طلبان ثابت کردند آنچه در مغز خراب ما میگذرد واقعیت نیست و خالص سازی برچسب ناروایی است که ما به آنها چسباندیم البته توسط لاریجانی که خود معلوم نیست چقدر خالص سازی کرده تا به اینجا رسیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا