خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علیزاده به ذات موسیقی ایرانی رسیده است

هادی منتظری در سالروز تولد استاد حسین علیزاده گفت: حسین علیزاده از مفاخر این سرزمین است و کسی است که در موسیقی ایرانی به جوهر و ذات موسیقی ایرانی رسیده است. علیزاده با استفاده از قوه موسیقیایی خود، عاشقانه و با اعتقاد به تاثیر گذاری موسیقی در اعتلای جامعه فعالیت کرده و به این جایگاه رسیده است. ما در ایران یک «حسین علیزاده» داریم همانطور که یک «محمدرضا لطفی» و «محمدرضا شجریان» داریم.

 

هادی منتظری در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز درباره حسین علیزاده گفت: استاد حسین علیزاده از مفاخر این سرزمین است، عزیز و نازینینی است که بنده نیز افتخار همکاری در «کانون فرهنگی چاووش» با او را داشتم و دقیقا اظهر من الشمس است. حسین علیزاده، کسی است که در موسیقی ایرانی به جوهر و ذات موسیقی ایرانی رسیده است و هنرمندی پخته و استادی بی بدیل و بی نظیر است. اینها تعارف نیست ولی انسان باید حق مطلب را ادا کند ما در ایران یک «حسین علیزاده» داریم همانطور که یک «محمدرضا لطفی» و «محمدرضا شجریان» داریم.

این نوازنده درباره تاثیرگذاری علیزاده بر موسیقی ایرانی افزود: بعد از 17 شهریور و جمعه خونین در حالیکه من نیز در رادیو بودم، همگی استعفا کرده و کار موسیقی زیرزمینی را آغاز کردیم. حاصل این کار آهنگ ها، سرود ها و تصنیف های انقلابی بود که برای مثال «سر به پای آزادی» که شعر از فرخی یزدی بود و توسط استاد «شهرام ناظری» خوانده شد، «خون جنون شد» که استاد علیزاده ساخت و «برادر بی قراره» که استاد لطفی ساخت. به این ترتیب موسیقی زیرزمینی آن زمان با این مجموعه افرادی که حضور داشتند و به عشق فرهنگ و هنر این مملکت فعالیت می کردند، یک جریان شد و جریانی به نام کانون چاووش برپا شد که سه آهنگساز «استاد مشکاتیان»، «استاد لطفی» و «استاد علیزاده» در آن حضور داشتند و هر کدام از این افراد چه بصورت جمعی و چه فردی موسیقی ایرانی را پیش بردند.

منتظری درباره ماندگاری آثار علیزاده گفت: ما موسیقیدان و افراد مشهور بسیار داریم و هر کسی به تناسب استعدادی که از طرف خدا نصیبش شده است در این راه قدم می گذارد، این یک استعداد نسبی است که ممکن است در علیزاده 60 بوده و  در من 6 باشد، حسین علیزاده این ماندگاری را از قوه موسیقیایی خود آورده است و عاشقانه و با اعتقاد به تاثیر گذاری موسیقی در راه اعتلای جامعه فعالیت کرده و به این جایگاه نیز رسیده است. استعداد، پشتکار و زحمت و مرارتی که در این راه کشیده است عامل موفقیت علیزاده است.

این هنرمند درباره بهترین اثر علیزاده افزود: همه آثار علیزاده بهترین هستند و هر کدام را که نگاه می کنی از دیگری بهتر است، زیرا تحصیلات، شعور، تجربه و هر آنچه را که یک اثر هنری نیاز دارد را در تمام آثار علیزاده مشاهده می کنیم.

هادی منتظری در خاطره ای حسین علیزاده گفت: زمانی که آهنگساز آقای لطفی بود و ما به همراه حسین علیزاده در گروه ساز می زدیم، علیزاده فوق العاده شیطنت می کرد و نظم را به هم می زد، اما هنگامی که خود او سرپرست گروه می شد پوست همه را میکند. آنقدر این عزیزان بزرگ هستند که نمی دانم دیگر درباره شان چه بگویم.

منتظری در تبریکی به مناسبت تولد استاد حسین علیزاده افزود: استاد حسین علیزاده، حسین عزیز میلادت مبارک، فخر این ممکلت و دردانه موسیقی هستی و همه ایرانی ها باید تو را بشناسند و به تو افتخار کنند، من نیز به تو افتخار می کنم و امیدوارم سالیان سال سلامت باشی و همینگونه برای موسیقی جانفشانی کنی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا