خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدگاه متفاوت محسن کدیور و عباس عبدی درباره‌ی حمله به سلمان رشدی

محسن کدیور، اسلام‌پژوه ایرانی و استاد دانشگاه دوک در آمریکا و عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب درباره‌ی حمله‌ی اخیر به سلمان رشدی در آمریکا دیدگا‌ه‌های متفاوتی را مطرح کرده‌اند.

به‌گزارش انصاف نیوز، آقای عبدی با اشاره به همزمانی این رخداد با نهایی شدن گفت‌وگوها پیرامون احیای برجام در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: «اهل نظریه توطئه نیستم ولی تصادفی بودن همزمانِ خبر برنامه‌ریزی برای ترور بولتون و ترور سلمان رشدی، با نهایی شدن گفتگوهای احیای برجام برای من غیر قابل باور است».

آقای کدیور نیز در توییتی نوشته است: «حمله خونین امروز به سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی در نیویورک را به شدت محکوم می کنم.
جزئیات این عمل زشت هنوز مشخص نشده است.
سوء قصد کننده باید محاکمه و مجازات شود.
بر أساس تعالیم اسلامی و قرآنی این سوء قصد محکوم است. راه مقابله با افکار نادرست نقد علمی است نه حذف فیزیکی».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کدیور نادان و خودفروخته
    وقتی مرجع شیعیان جهان بر اساس حکم قرآن فتوایی صادر میکند مخالفت با فتوای ایشان مخالفت با حکم الهی است.

    متاسفم که چنین فهمی نداری.

    در قرآن هم در مواردی حکم به قتال داده شده… نظری در مورد خدا نداری؟!!!!

    11
    18
    1. قتال یعنی مبارزه و جنگ و با ترور متفاوته و هیچ فقیهی حق تقلید از هیچ فقیه به مراتب عالم تری رو نداره و در اجازه های اجتهاد معمولا استاد برای مجتهد جدید قید میکنه که حرم علیه التقلید : تقلید در احکام بر او حرام شد

      7
      2
  2. عباس عبدی چیزی به غیر از این نمی تواند بگوید. اگر آن چه در دل دارد و به آن باور دارد بر زبان بیاورد که حیات و مماتش به خطر می افتد. پس محتاطانه چیزی برای خالی نماندن عریضه در می کند. همه می دونیم این موضوع بیشتر از آن پیچیده است. اگر عبدی هم در جای امنی به سر می برد چیزی فراتر از آن چه امروز گفته می گفت.

  3. آقای رائفی پور بسیار موضع عقلائی و متینی گرفتند عرض کردند که “” بسزای عملش که رسید خوب این یک طرف “” اما قرائن مثبته حکایت از شیطنت خود غرب و …بوقت احیای برجام‌دارد اما خودفروختگانی بسان کدیور را بنگرید ای اف اف اف بر شما !!!

    5
    9
    1. پرسش : خود پیامبر هم از این که کسی را بخاطر توهین به او بکشند تعجب نمی کند یا نه ؟
      پاسخ : مگر خودش با توهین کننده به خود چگونه برخورد میکرد ؟ سراسر سوره اعراف حکایت پاسخ پیامبران به اقوامی است که آنها را سفیه ، گمراه، … خواندند و آنها در پاسخ تنها گفته اند که ما سفیه نیستیم ، ما گمراه نیستیم، ما رسول پروردگاریم . سراسر قرآن تهمتها و دشنامها و توهین های قوم محمد امین را نقل کرده است بی آنکه آنان را تهدید به قتل کند. سراسر تاریخ زندگی پیامبر پر از نقل احسان و عفو و مهربانی او در حق کسانی است که آزارش دادند، دشنام گفتند، ترور ناکامش را طراحی کردند، در شعب ابیطالب به گرسنگی و قحطی کشاندند و حتی از شکنجه از آیین قبل برگشتگان هم دریغ نکردند. در مقابل، او روز فتح مسالمت آمیز مکه را روز مرحمت و مهربانی نامید و از انتقام منع کرد. وصی و ولی او ، حضرت علی نیز از زنی که حتی لعنش کرده بود بخاطر عدم رسیدگی به یتیمانش عذرخواهی کرد و نه او را بخاطر توهین ، مجازات!
      در جلد دهم کتاب مبسوط سرخسی نقل شده است که علی (ع) (در زمان حکومت) وقتی شخصی را بخاطر صحبت علیه او و قسم خوردن به انجام قتل ایشان دستگیر کردند به دستگیر کننده گفت : آزادش کن ، انتظار داری قبل از قتل خود مجازاتش کنم؟ و وقتی دستگیر کننده اصرار کرد که او به شما اهانت میکرده است، پاسخ داد : ” تو هم به او اهانت کن و رهایش کن” . والسلام

    2. با سلام خدمت دوست گرامی ؛ آقا رضا
      در زمینه این موضوع فقهی اگر به دنبال بررسی استدلالی و اطلاع از دلایل نظر متفاوت با نظر رسمی فقهی هستید، می توانید به کتاب «مجازات مرتد و آزادی مذهب : نقد مجازات ارتداد و سب النبی با موازین فقه استدلالی» نوشته نویسنده محقق و فقیه، حجت الاسلام دکتر محسن کدیور مراجعه بفرمایید

  4. حدیث داریم مومن نا غافل حمله نمی کنه البته اگر با نظر فقهی آیت الله حسین شریعتمداری در تعارض نباشد.

    7
    1
  5. برای رائفی پور،پاسخ کاربران رو گزینش میکنی میزاری،نوبت به عبدی،مقصودی و…. که میشه یهو وا میری‌.خودتان بفرمائید آیا کار انصاف یا بی انصافی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا