خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دسته گل نسل نو | وجیزه مسعود بهنود در تجلیل از دوستداران سایه

مسعود بهنود، روزنامه‌نگار پیش‌کسوت و از دوستان امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به سایه، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داد، از حضور نسل جوان در خانه این شاعر تازه درگذشته تجلیل کرد:

«خبر می‌رسد خانه پیشین سایه، رُفت و روب شده و ارغوان، آب کشیده و جوانان شهر، از صبح رسیده‌اند با گل‌هایی که خانه را در برگرفت. صندلی رسید و جایی برای آن‌که یکی بنوازد و شعر سایه خوانده شود.

آری صاحب خانه نیست. حتی تنش هم نرسیده است به شهر آرزوها؛ این نسل شوریده و دل‌پاک، از کجا خبر گرفته و چطور آمده زیر سایه ارغوان و یکی در جمع می‌خواند:

مژده آسودن است ای شب پایان

بوی تو از سایه‌سار خواب رسیده است»


بهنود پیش‌تر هم در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس از فشارهای ناروا به خانواده ابتهاج گله کرده بود. به گفته او، ابتهاج آرزو داشت که در ایران دفن شود اما گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی، انتقال پیکرش به ایران را به نوعی تایید حکومت خوانده و با آن مخالفت کرده‌اند! انتشار همین خبر، احتمالا روند انتقال پیکر سایه به ایران را تسهیل و تسریع کرد.

بر اساس اعلام دخترش یلدا ابتهاج، پیکر شاعری که به حافظ زمانه مشهور شده بود، از آلمان به تهران منتقل می‌شود و پس از برگزاری مراسم وداع در تهران، در شهر رشت به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا