خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش رسانه اسرائیلی از جنگ پنهان بن سلمان و ترکی فیصل

روزنامه‌ی اسرائیلی معاریو از جزئیات جنگ غیرعلنی شدید میان ولیعهد عربستان و رئیس پیشین دستگاه اطلاعات این کشور پرده برداشت که انعکاس این مناقشات به اعضای خاندان حاکم عربستان نیز رسیده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو نوشت که این نزاع به آینده روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی مربوط می‌شود، به ویژه بعد از دیدار غافلگیرانه و محرمانه‌ای که میان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهر نیوم برگزار شد.

معاریو گزارش داد، بعد از دو هفته از دیدار غافلگیرانه محمد بن سلمان با بنیامین نتانیاهو؛ ترکی الفیصل، رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان انتقادهای شدیدی را علیه رژیم صهیونیستی مطرح ساخت و آن را یک “قدرت استعماری غربی” توصیف کرد.

این روزنامه از حیمی شلیف، تحلیلگر سیاسی نقل کرد که بن سلمان سریعاً آماده دست به کار شدن برای انعقاد توافق صلح با اسرائیل است، اما ترکی الفیصل شدیداً با این مساله مخالفت می‌کند.

شلیف تصریح کرد که ترکی الفیصل پست‌های مهمی را در عربستان عهده دار بود؛ برخلاف محمد بن سلمان که حضورش در قدرت اشتباه بزرگی به حساب می‌آید و از زمانی که او به عنوان ولیعهد در ژوئن ۲۰۱۷ تعیین شده است، جنجال بسیاری در محافل خاندان حاکم درخصوص رفتار وی وجود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا