خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراضات خوابید، اما مصائب دانشجویان ادامه دارد | احضار فله‌ای و محرومیت‌های مختلف روتین زندگی دانشجویی شده!

روزنامه هم میهن گزارشی از وضعیت دانشجویان با گذشت یک سال از اعتراضات منتشر کرد.  

بخش‌های مهم این گزارش را که به نقل از یکی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس است، در ادامه می‌خوانید: 

دی‌ماه سال گذشته یک‌بار ازسوی کمیته انضباطی احضار و تفهیم اتهام شدم. همان موقع فهرست بلندبالایی از اتهامات به من وارد شد درحالی‌که هیچ مستنداتی در ارتباط با این اتهامات ارائه نشد. این اتفاق برای بسیاری از دانشجویان دیگر هم رخ داد. البته من این روند را نپذیرفتم و اعلام کردم که تفهیم اتهام باید با ارائه مستندات باشد. حتی می‌خواستم وکیل بگیرم که به من گفتند حق نداری وکیل بگیری.

احضارها از پاییز سال گذشته، به‌صورت فله‌ای بوده است. به‌ویژه از اواخر آبان‌ماه که تجمع‌هایی در داخل دانشگاه‌ها شکل می‌گرفت؛ همه اینها در شرایطی بود که تشکیل پرونده‌ها بدون رعایت ضوابط بود.


در کمیته‌های انضباطی اصول قانونی احضار، تشکیل پرونده و رسیدگی به آنها رعایت نمی‌شود. مدام ازسوی این کمیته‌ها، تماس گرفته و دانشجویان تهدید می‌شوند.

 بنابرشنیده‌ها و آمارهای غیررسمی، بالغ بر ۱۰۰ پرونده ازسوی کمیته انضباطی برای دانشجویان تشکیل شده است. همان ابتدا سامانه گلستان تعدادی از دانشجویان را بستند و عملاً وارد وضعیت تعلیقی شدند. بعد از بسته‌شدن سامانه‌ها، دانشجویان را مجبور به امضای تعهد کردند.

مدام با ما با پرایوت‌نامبر تماس گرفته می‌شد و احضارمان می‌کردند.

در دانشگاه تربیت مدرس اما اتفاقات دیگری هم افتاده که همچنان ادامه دارد. یکی از آنها راه‌اندازی کانال تلگرامی به‌اسم گاندو است که در آن اطلاعات خصوصی دانشجویان به‌همراه اتهامات واهی امنیتی و اخلاقی علیه دانشجویان منتشر می‌شود که به‌گمان دانشجویان، ازسوی بخش حراست دانشگاه مدیریت می‌شود.

گیت‌های ورودی دانشگاه، زنانه و مردانه شده و تعدادی پرسنل زن استخدام شده‌اند که در ارتباط با پوشش به دانشجویان تذکر می‌دهند.

رئیس حراست به بهانه‌های مختلف با دانشجویان تماس می‌گیرد و آنها را تهدید به تشکیل پرونده‌ی انضباطی و محرومیت از خوابگاه می‌کند. تماس‌های مکرر حراست به دانشجویان، به بهانه‌های واهی، به روتین زیست دانشگاهی این دانشجویان تبدیل شده است.

جای‌جای دانشگاه، دوربین مداربسته قرار داده‌اند. ورود و خروج دانشجویان با کنترل شدیدی انجام می‌شود. محدویت‌های تردد خوابگاه‌های دخترانه نیز تشدید شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جای بسی تاسف است که با دانشجوی مملکت که معلمان آینده خواهند بود عین یک جنایتکار و اختلاس گر و کلاهبردار رفتار می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا