خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افشاگری علی درخشی از نقش «نهادهای دولتی» در پایان دادن به «دیرین دیرین»

علی درخشی، خالق و کارگردان انیمیشن «دیرین دیرین» که به تازگی از این مجموعه جدا شده توضیحاتی را پیرامون این قطع همکاری ارائه داد و گفت: «بعید است دیرین دیرین ادامه پیدا کند».

به‌گزارش انصاف نیوز، آقای درخشی می‌گوید: ما واحد بازرگانی حرفه‌ای نداشتیم که اقدام به جذب اسپانسر خصوصی کند و بیشتر نهادهای دولتی سفارش می‌دادند. در نتیجه این سفارش‌ها[ی نهادهای دولتی] متناسب انیمیشن و فضای دیرین دیرین نبود. مثلا اسپانسر می‌خواست دربار‌ه‌ی جداسازی [زنان و مردان] پارک‌ها یا نحوه‌ی پوشش مردم و یا نگهداری از حیوانات خانگی انیمیشن بسازیم. ما هر روز چالش داشتیم که این قبیل موضوعات یا مناسب انیمیشن نیست و یا اینکه به فضای کار ما ارتباطی ندارد. من یک سال و پنج ماه صبر کردم اما متاسفانه دیگر شانسی برای ادامه‌ی کار وجود نداشت.

خالق و کارگردان «دیرین دیرین» در گفت‌وگو با روزنامه‌ی سازندگی گفت: این پروژه‌ای بود که مرحوم ابوالحسنی بنیانگذار آن بودند و قرار بود که وابسته نباشد، به طور مستقل از راه تبلیغات تولید شده و از همه مهمتر حرف مردم را بزند. ما همیشه سعی می‌کردیم، به روز باشیم، پیشرفت کنیم و به تکرار نیفتیم کمااینکه سریال هم ساختیم. اما متاسفانه بعد از فوت ایشان جایگزین مناسبی برایشان وجود نداشت و شرایط آنطور که ایشان هدایت و مدیریت می‌کردند تا این مجموعه استقلالش را حفظ کند پیش نرفت.

درخشی در ادامه گفت: از سال گذشته سفارش‌ها مناسب این مجموعه انیمیشن نبود. چون مجموعه موفق بود اسپانسرها خودشان می‌آمدند و با ما قرارداد می‌بستند. ما واحد بازرگانی حرفه‌ای نداشتیم که اقدام به جذب اسپانسر خصوصی کند و بیشتر نهادهای دولتی سفارش می‌دادند. در نتیجه این سفارش‌ها متناسب انیمیشن و فضای دیرین دیرین نبود. مثلا اسپانسر می‌خواست دربار‌ه‌ی جداسازی [زنان و مردان] پارک‌ها یا نحوه‌ی پوشش مردم و یا نگهداری از حیوانات خانگی انیمیشن بسازیم. ما هر روز چالش داشتیم که این قبیل موضوعات یا مناسب انیمیشن نیست و یا اینکه به فضای کار ما ارتباطی ندارد. من یک سال و پنج ماه صبر کردم اما متاسفانه دیگر شانسی برای ادامه‌ی کار وجود نداشت.

وی درباره‌ی اختلافات خود با مجموعه تولید و تهیه‌ی این انیمیشن گفت: متاسفانه تهیه‌کننده‌ی فعلی به‌خاطر خوشبینی و صداقت ذاتی که دارند بعضی از آقایان را که صلاحیت نداشتند در این مجموعه نگه داشتند و اراده‌ای درباره‌ی اینکه از نظرات کسی که خالق این انیمیشن است استفاده کنند وجود نداشت. من می‌دانستم که مخاطب این مجموعه مردم هستند و ساخت دیرین دیرین صرفاً بیزینس نیست بلکه یک فعالیت فرهنگی است اما متاسفانه آن این را درک نمی‌کردند و کار به اینجا رسید. تولید این انیمیشن یک تیم بازرگانی قوی می‌خواست اما دوستان در این باره سنگ‌اندازی هم کردند و دیگر نمی‌شد ادامه داد.

علی درخشی با بیان اینکه «بعید است دیرین دیرین ادامه پیدا کند»، با اشاره به جدا شدن محمدرضا علیمردانی از این مجموعه گفت: از نظر مردم رفتن کارگردان خیلی عجیب نیست اما محمدرضا گوینده‌ی معمولی نیست و کسی نمی‌تواند جایگزین او شود. چرا که صدا نقش مهمی در این پروژه داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا