خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت قوه قضاییه از دادگاه تاج‌زاده به ریاست قاضی صلواتی

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه، در خبری پیرامون برگزاری دادگاه سیدمصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت:

«صبح امروز [شنبه] جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی تاجزاده با سه عنوان اتهامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست قاضی صلواتی تشکیل شده بود نماینده دادستان کیفرخواست متهم را که در ۳۶ صفحه تنظیم شده بود و حاوی قرائن و شواهد متعددی از اقدامات تاجزاده علیه امنیت ملی بود را قرائت کرد.

در کیفرخواست صادر شده علیه تاجزاده سه عنوان اتهامی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی با ذکر مصادیقی پیرامون هرکدام از این عناوین اتهامی اعلام شده است.

پس از قرائت کیفرخواست، رئیس دادگاه از متهم خواست به سوالات مطرح شده پاسخ دهد و در خصوص اتهاماتی که با ذکر مصادیق و مستندات به وی وارد گردیده توضیح دهد و از خود دفاع کند که تاجزاده پاسخگو‌ نبود.

پس از این، قاضی صلواتی با توجه به تفهیم اتهام متهم و امتناع تاجزاده از پاسخگویی به سوالات دادگاه به وی فرصت دفاع آخر را داد که تاجزاده مجددا سخن یا دفاعی را مطرح ننمود و در نتیجه رئیس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام نمود تا در مهلت قانونی مقرر نسبت به صدور رای اقدام نماید.

قابل ذکر است وکیلی به نام آقای پوربابایی که پیش از این نیز وکالت تاجزاده را برعهده داشته برای قبول وکالت متهم به بازداشتگاه اوین مراجعه کرده که پس از ملاقات با تاجزاده با مخالفت وی برای انجام وکالتش مواجه شده بود.

اخبار تکمیلی و جزییات بیشتر در مورد پرونده اتهامی مصطفی تاج زاده مطابق قانون متعاقبا و در مراحل بعدی پرونده قضایی وی منتشر خواهد شد».


به‌گزارش انصاف نیوز، بنا بر گفته‌ی فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر آقای تاجزاده این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اعلام کرده بود تا برگزاری دادگاه شکایت او از دبیر شورای نگهبان در هیچ دادگاهی شرکت نخواهد کرد و در صورت حضور در دادگاه به معنای آن است که به اجبار به دادگاه آورده شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خبرگزاری قوه قضاییه که باید مستقل باشد نوشته که نماینده دادستان شواهد متعدد اقدامات تاجزاده علیه امنیت ملی (بخوانید انتقادی که خود رهبر مجاز دانسته از رهبری یا نظرات یا اقدامات ایشان، همانطور که احمدی نژاد هم آن را فاش کرد) را ارائه کرد و حکم مقدر را قبل از قاضی صادر کرده است

  2. احضار حتی آقای جنتی (بخاطر شکایت تاجزاده) به دادگاه ممکن است ؟ (ما یک همچو حکومتی می خواهیم) گفت:

    آیت الله (امام) خمینی :
    «اگر شخص اول مملکت ما در حکومت اسلامی یک خلاف بکند، اسلام او را عزلش کرده. یک ظلم بکند، یک سیلی به یک کسی بزند- ظلماً- اسلام او را عزلش کرده، او دیگر قابلیت از برای حکومت ندارد. این دیکتاتوری است؟ حکومت قانون است، قانون خدا؛ یعنی حاکم، یعنی شخص اول مملکت، اگر یک کسی یک چیزی داشته باشد، شکایتی داشته باشد از او، پیش قاضی می‌رود و او را حاضرش می‌کند و او هم حاضر می‌شود. چنانکه شد، حضرت امیر این کار را کرد.«ما هم یک همچو حکومتی می‌خواهیم» »

  3. حاکمیت و قوه قضائی اگر عرضه و جرات دارد و اگر اقعا عدلیه است آقای احمدی نژاد یا قالیباف و …… را محاکمه بکند نه مظلومانی چون ………….. بنازم به این حکومتی که دم از عدالت میزند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا