خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مصائب دستیار اقوام و اقلیت های رییس جمهور

به گزارش انصاف نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی، دستیار ارشد رییس جمهور در صفحه ی شخصی خود نوشت:

هدف از راه اندازی این صفحه برای من ایجاد یک راه ارتباطی مستقیم و بی واسطه با شما بوده است. دراین مدت خیلی از افراد چه موافق و چه مخالف اظهار نظر می کنند و مجموعا پیداست که انتظارات و توقعات طیف وسیعی از موضوعات را شامل می شوداز توقعاتی که گاهی خارج از ظرفیت قانونی و حتی تجزیه طلبانه است گرفته تا مطالبات سخت گیرانه ای که هیچ حقی برای اقوام و اقلیتها قایل نیستند. هدف این بود که از این طریق بدون محدودیت و مرزهای مرسوم با واقعیتهاروبرو شویم. بسیاری از مطالب و پیامهای دوستان هم موید نتایجی بود که در این مدت با همفکری همکارانم با آن مواجه شده ایم. اما چند نکته مهم : 
۱-این دستیاری یک سمت جدید در دولت است و هیچگونه سابقه ای در دولت های قبل ندارد و از این جهت هیچ ساختار و هدف گذاری با تعریف قبلی در این باره وجود نداشته است، بر این اساس در مدت ۸ ماهه گذشته و قبل از تعیین ساختار و تعریف ماموریتها تنها تلاش کرده ام از طریق ارتباطات شخصی و با استفاده از مجموع پتانسیل دولت برای پیگیری برخی مشکلات تلاش کنم.
۲- عمده مسایل و مطالبات بر دو دسته قابل تقسیم بندی است اول مطالبات سریع و کوتاه مدت و دوم مطالبات دراز مدت و زمان بر. از منظر دیگر مطالبات یا جنبه مذهبی و قومی دارند مثل آموزش زبان مادری و مطالبات اهل سنت و یا جنبه منطقه ای و اقتصادی دارند همچون اشتغال و رفع محرومیت. من تلاش می کنم پیگیر اینها باشم به خصوص مطالباتی که در کوتاه مدت قابل اجرا هستند و جنبه قومی و مذهبی دارند. مشکلات اقتصادی و مساله مشارکت در مدیریت ها زمان بر هستند و نیاز به صبر بیشتری دارند.
۳- عده ای از دو طرف درباره این موضوعات فشار می آورند ، عده ای اساسا نام بردن از حقوق اقلیتهای مذهبی و دینی و اقوام را برنمی تابند و از آن طرف افرادی که مدام به دنبال بالا بردن توقعات هستند و برخی مطالبات فرعی را به جای مطالبات اصلی جا می زنند مانند زبان مادری که یک مطالبه است اما مطالبه اولویت دار برای عامه مردم نیست، تاکید بیش از حد بر این نوع موضوعات کار را بر خدمتگذاران شما در دولت سخت خواهد کرد. ما نیاز داریم که در این راه بیش از پیش صبور باشیم و واقع بین و امیدوار.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا