خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اولین مدال طلا تاریخ وزنه برداری زنان ایران ؛ تاریخسازی سیده الهام حسینی در قونیه

اولین مدال طلا تاریخ وزنه برداری زنان ایران در رقابت های بین المللی بزرگسالان توسط سیده الهام حسینی در بازی های کشورهای اسلامی به ارمغان آمد.

به گزارش انصاف ورزشی، وزنه برداری زنان در ایران بسیار نوپا محسوب می‌شود و حتی حواشی خاصی هم درپی داشته است؛ اما در همین مدت کوتاه دختران وزنه بردار ایران افتخارات مهمی را کسب کرده‌اند و امروز سرانجام اولین مدال طلا تاریخ وزنه برداری زنان ایران توسط الهام حسینی کسب شد.

در چارچوب رقابت های بازی های کشورهای اسلامی 2021 در قونیه امروز روز خاصی برای ورزش زنان ایران بود؛ ابتدا والیبال زنان ایران توانست با صعود به فینال پس از 56 سال یک مدال را برای والیبال زنان قطعی کند و امشب نیز در وزنه برداری دسته 81 کیلوگرم سیده الهام حسینی توانست با مهار وزنه 100 کیلوگرمی به مدال طلای بازی های کشورهای اسلامی در حرکت یک‌ضرب برسد؛ او همچنین توانست در دوضرب و مجموع نیز دو مدال برنز ارزشمند به دست بیاورد.

کاپیتان افتخارآفرین وزنه برداری زنان ایران 34 سال سن دارد و متولد دورود لرستان است؛ او پیش از این اولین مدال آور تاریخ وزنه برداری زنان در مسابقات بین المللی نیز محسوب می‌شد.

اولین مدال طلا تاریخ وزنه برداری زنان ایران ؛ تاریخسازی سیده الهام حسینی در قونیه
اولین مدال طلا تاریخ وزنه برداری زنان ایران ؛ تاریخسازی سیده الهام حسینی در قونیه

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. لعنت خدا بر هر کس که زنان را به این عرصه ضد بشری می کشاند. تا روی سن بروند، با لباس چسبان و تن نما در انظار نامحرمان وزنه بردارند، بیشترین آسیب را به بدن و رحم خود وارد کنند و بعد خود را گول بزنند که مدال گرفته اند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا