خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نایب قهرمانی والیبال زنان ایران در بازی های کشورهای اسلامی؛ اولین مدال پس از 56 سال

نایب قهرمانی والیبال زنان ایران در بازی های کشورهای اسلامی قونیه مدال نقره این مسابقات، اولین مدال والیبال زنان ایران پس از 56 سال را به ارمغان آورد.

به گزارش انصاف ورزشی، تیم ملی والیبال زنان ایران در چارچوب بازی های کشورهای اسلامی قونیه 2021 که در سال 2022 برگزار می‌شود، دست به کار بزرگی زد و با راه‌یابی به دیدار فینال و کسب مدال نقره، توانست طلسم 56 ساله کسب مدال برون‌مرزی برای والیبال زنان ایران را بشکند؛ والیبال زنان ایران آخرین بار در بازیهای آسیایی 1966 موفق به کسب مدال شده بود.

دختران سروقامت ایرانی با مربیگری آلساندرا کمپدلی ایتالیایی در مرحله گروهی این مسابقات سه بر یک از سد ازبکستان عبور کردند و و سه بر صفر به میزبان ترکیه باختند؛ اما اوج کار دختران والیبال ایران پیروزی برابر آذربایجان در دیدار نیمه پایانی بود تیمی که 30 رتبه در رده بندی جهانی از ایران بالاتر است. اما والیبال زنان طبق پیش بینی ها در فینال سه بر صفر به ترکیه باخت.

اما دو دیدار والیبالیست های دختر ایرانی برابر ترکیه نیز کاملا قابل دفاع است چراکه والیبال زنان ترکیه از قدرت های جهان است و همین ماه گذشته به رتبه چهارم لیگ ملت های والیبال نائل آمد هرچند آنها همانند تیم مردان ایران در این مسابقات از بسیاری از بازیکنان اصلی خود بهره نبردند؛ اما به طور کلی عملکرد دختران والیبال ایران با توجه به شرایط متفاوتشان و همچنین محدودیت ها عملکردی بالاتر از حد انتظار بود و دو شکست سه بر صفر برابر ترکیه نیز چیزی از ارزش و تاریخی بودن نایب قهرمانی والیبال زنان ایران در بازی های کشورهای اسلامی کم نمی‌کند.

نایب قهرمانی والیبال زنان ایران در بازی های کشورهای اسلامی؛ اولین مدال پس از 56 سال
نایب قهرمانی والیبال زنان ایران در بازی های کشورهای اسلامی؛ اولین مدال پس از 56 سال

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا