خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه قطر: در طول تاریخ هیچ مشکلی با ایران نداشته‌ایم

محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه ایران در زمان سختی در کنار ملت قطر ایستاد، تاکید کرد: روابط میان دو کشور بر اساس احترام متقابل است.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، وزیر خارجه قطر که در نشست امنیتی دوحه سخن می‌گفت ادامه داد: ایران همسایه ماست. ما در مسائل بسیاری درباره منطقه با ایران اختلاف داریم؛ برخی فعالیت‌های آنها را تایید نمی‌کنیم و آنها نیز برخی اقدامات ما را تایید نمی‌کنندولی یک تفاهم میان دو کشور وجود دارد چرا که ما همسایه هستیم و باید با هم همزیستی داشته باشیم و این روابط موجود بر پایه احترام متقابل را حفظ کرده‌ایم.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: ایران در مقابل محاصره اقتصادی کشور ما، در کنار ملت قطر ایستاد و تمام تسهیلات لازم را برای ما فراهم کردو به یک شریک مهم برای قطر تبدیل شد اما ما نمی‌خواهیم احتیاج و نیاز ما بر روابطمان با دیگران تاثیر بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، آل ثانی درباره اختلافات ایران-آمریکا هم گفت: ما واسطه بین ایران و آمریکا نیستیم، اما می خواهیم مطمئن شویم که بین آنها هیچ گونه درگیری رخ نمی دهد که بتواند بر اوضاع در منطقه و سایر کشورها تاثیر بگذارد.

به گفته وی در کل تاریخ حیات قطر هیچ گونه مشکلی با ایران نداشته است و از زمان اجرای تحریم توسط کشورهای همسایه در سال ۲۰۱۷ ایران به دوحه برای بقا کمک کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا