خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مطهری: صدور حکم قوه قضاییه برای انتشار موقت نشریات معنا ندارد

نایب رییس مجلس با انتقاد از روند دوگانه رسیدگی به امور مطبوعات در کشور گفت: اگر قوه قضاییه به نشریه یالثارات به دلیل جلوگیری از متضرر شدن کارکنان آن، اجازه نشر موقت می‌دهد، چرا زمانی که روزنامه «بهار» لغو امتیاز شد، چنین تصمیمی نگرفت.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی مجلس، «خانه ملت»، درخصوص طرح موضوع انتشار مجدد نشریه یالثارات الحسین پس از حکم لغو امتیاز هیأت نظارت بر مطبوعات در هیأت رییسه مجلس، گفت: چنین چیزی در هیأت رییسه مطرح نشده و گزارشی از روند این ماجرا نیز ارسال نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند دوگانه رسیدگی به امور مطبوعات در کشور گفت: این روند به مثابه حاکمیت دوگانه است و کاری که قوه قضاییه انجام داده نیز تخلف از قانون است، زیرا وقتی هیأت نظارت بر مطبوعات امتیاز نشریه‌ای را لغو می‌کند، صدور حکم برای انتشار موقت معنا ندارد.

وی ادامه داد: اگر نشریه‌ای به وسیله هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف و به دادگاه ارجاع شود، آن وقت دادگاه می‌تواند به طور موقت به آن نشریه اجازه انتشار دهد تا تکلیف مشخص شود، اما هنگامی که لغو امتیاز شده، صدور حکم انتشار موقت معنا ندارد.

هیأت نظارت بر مطبوعات برای بار دوم، امتیاز یالثارات الحسین را لغو نکرد

مطهری در پاسخ به این نکته که هیأت نظارت بر مطبوعات در دی ماه سال 94 نیز این نشریه را یک بار لغو امتیاز کرده بود و اینکه چرا مجددا در تیرماه امسال نیز لغو امتیاز شده، توضیح داد: هیأت نظارت بر مطبوعات برای بار دوم، امتیاز این نشریه را لغو نکرده است زیرا این نشریه در دی ماه لغو امتیاز شده بود.

baharnewspaper

وی ادامه داد: نشریه یالثارات بعد از لغو امتیاز در دی ماه سال گذشته، شکایت و ادعای خسارت می کند. دادگاه نیز به همین دلیل به این نشریه اجازه نشر موقت می‌دهد؛ در اینجا این سوال مطرح می شود که اگر به این نشریه اجازه نشر موقت می‌دهند تا کارکنان آنجا خسارت نبینند، چرا در موارد مشابه این کار را نکردند؟ مثلا زمانی که روزنامه «بهار» لغو امتیاز شد، چرا چنین تصمیمی از سوی قوه قضاییه گرفته نشد؟

نایب رییس مجلس گفت: مطمئن هستم اگر مسئولان  روزنامه «بهار» شکایت هم می‌کردند، قوه قضاییه ترتیب اثر نمی‌داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا