خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرهنگ محبت‌خانی: محیط‌بان نجفی را در عملیات تروریستی به شهادت رساندند

سرهنگ محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست می‌گوید: محیط‌بان نجفی از قصاص مبرا شده و در رأی صادره، قتل عمد به شبه عمد تبدیل شده بود؛ وی را در حین بدرقه و دست و پا بسته در یک عملیات ناجوانمردانه و تروریستی به شهادت رساندند؛ ریاست سازمان حفاظت محیط زیست بعد از وقوع این حادثه، پیگیری‌های گسترده‌ای هم برای دستگیری عامل جنایت و هم تأیید بحث شهادت محیطبان نجفی انجام داده‌اند که ان‌شاءالله هرچه زودتر تحقق پیدا کند.

به گزارش تسنیم، سرهنگ جمشید محبت خانی با اشاره به روند پرونده محکومیت محیط‌بان “برومند نجفی” اظهار کرد: پس از آن که قضات پرونده محیط‌بان نجفی رأی خود را مبنی بر قتل عمد مرحوم فلاحی صادر کردند و رأی به قصاص محیط‌بان دادند، ما وکیلی به نام آقای خلخالی را با پیشنهاد خانواده محیط‌بان نجفی برای او گرفتیم که روی پرونده کار می‌کرد و از حدود 9 ماه پیش هم دو وکیل به صورت افتخاری به روند دفاع از محیط‌بان پیوستند و مجموعاً تیم وکالت به 3 نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پس از انتصاب دکتر سلاجقه به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، حکم قطعی قصاص محیط‌بان نجفی در دیوان عالی کشور تأیید شد، تصریح کرد: دکتر سلاجقه از ابتدای شروع فعالیت در سازمان حفاظت محیط زیست، در هیئت دولت و قوه قضاییه به صورت مستمر پیگیر پرونده این محیط‌بان بودند و سرانجام با تلاش وی و مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست و دفاع جدی که از محیط‌بان در دادگاه به عمل آمد، موفق به اعاده دادرسی پرونده برابر ماده 474 شدیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: موازی با اقدامات حقوقی، ما به دنبال جلب رضایت خانواده متوفی هم بودیم به عنوان مثال رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای پیگیری این موضوع به استان کرمانشاه سفر کرد که با وجود هماهنگی با پدر مقتول برای دیدار با دکتر سلاجقه و قول مساعد وی، در محل ملاقات حاضر نشد. دکتر سلاجقه یک‌بار هم به صورت تلفنی با وی حدود نیم ساعت صحبت و تلاش کرد رضایت خانواده مقتول را جلب کند.

محبت‌خانی ادامه داد: خود من هم چندین بار برای ایجاد سازش و جلب رضایت این خانواده به کرمانشاه رفتم و با مسؤولان محلی، ریش‌سفیدان و متنفذین جلسات زیادی برگزار کردیم اما متأسفانه خانواده فلاحی به هیچ عنوان حاضر به رضایت نبودند و مرتب می‌گفتند باید محیط‌بان بیاید پای چوبه‌دار و آنجا رضایت می‌دهیم که این هم می‌توانست یک ترفند باشد.

وی بیان کرد: حدوداً 2 ماه پیش مبلغ 100 میلیون تومان برای هزینه وکالت آقای خلخالی از طریق اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه به حساب خانواده محیط‌بان برومند نجفی واریز شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به طرح موضوع قطع حقوق محیط‌بان نیز گفت: محیط‌بان برومند نجفی از پرسنل رسمی و پیمانی سازمان حفاظت محیط زیست نبود و با سازمان قرارداد کارمعین داشت؛ برابر قانون چنانچه افراد با قرارداد کارمعین یک روز هم سر کار نیایند، حقوق آن‌ها از سوی سازمان اداری و استخدامی قطع می‌شود بنابراین سازمان نمی‌توانست کار غیرقانونی انجام دهد اما اداره کل استان از محل‌هایی که در اختیار داشت مبالغی را هر 2 یا 3 ماه یک‌بار تحویل خانواده وی می‌داد؛ صندوق ملی محیط زیست نیز در یک نوبت مبلغ 20 میلیون تومان به خانواده محیطبان نجفی پرداخت کرده است.

محبت‌خانی درباره بحث شهادت محیطبان نجفی تصریح کرد: محیط‌بان ما از قصاص مبرا شده و در رأی صادره، قتل عمد به شبه عمد تبدیل شده بود؛ وی را در حین بدرقه و دست و پا بسته در یک عملیات ناجوانمردانه و تروریستی به شهادت رساندند؛ ریاست سازمان حفاظت محیط زیست بعد از وقوع این حادثه، پیگیری‌های گسترده‌ای هم برای دستگیری عامل جنایت و هم تأیید بحث شهادت محیطبان نجفی انجام داده‌اند که ان‌شاءالله هرچه زودتر تحقق پیدا کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. شهادت محیط بان نشان از عشق این جوانمرد به میهن ومحیط زیست این کشور است حقوق و ثبت شهادت ایشان خواسته مامیباشد ،پیگیری جنایت کاران که نشان از خوی جنایی در وجودشان موروثی ست را خواستاریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا