خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت قاطع رییس مجلس از «طرح تحول سلامت»

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت، کار بزرگی است که در دولت یازدهم آغاز شد و نباید این طرح مخدوش شود.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بیمارستان 172 تختخوابی شهدای قم، افزود: دولت های یازدهم و دوازدهم اقدام خوب و مهمی در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام داده اند که البته هنوز همه ابعاد این طرح پایان نیافته و باید از وزارت بهداشت حمایت کرد تا این طرح سامان یابد.

وی تصریح کرد: بودجه سلامت در این دولت جهش جدی کرد، برخی در کشور خرده می گیرند که شما هزینه کشور را زیاد کردید، ولی باید توجه کرد که این نیاز واقعی مردم بود و باید به آن بیش از این توجه کرد.

وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد رهبران انقلاب توجه بیشتر به حوزه بهداشت و درمان بود و این فکر باید همچنان مستدام باشد.

لاریجانی، پیشرفت های کشور در عرصه بهداشت و درمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال 91 نابسامانی در زمینه بهداشت و درمان، هزینه درمان و کمبود دارو در کشور وجود داشت و مردم با مشکلاتی مواجه بودند که امروز با اقدام های انجام شده، نه تنها کمبود دارویی نداریم، بلکه هزینه درمان نیز کاهش یافته و بخش زیادی به دوش بیمه سلامت گذاشته شده است.

وی با بیان این که حدود 40 هزار میلیارد ریال سهم بخش سلامت در بودجه امسال است، بیان کرد: یکی از بخش های درست هزینه کرد درآمدهای نفت و مالیات، بخش بهداشت و درمان است و اگر ایده های دیگری برای استفاده از منابع مالی مختلف در بخش سلامت باشد نیز باید از آن بهره گرفت.

وی گفت: محاسبه ها و آمارهایی که صندوق جهانی پول و مراکز بین المللی در مورد مقایسه ساختار توسعه کشورها اعلام می کنند، نشان می دهد رتبه کشور در خیلی از بخش ها بالا نیست، ولی در بهداشت، درمان و سلامت در سطح منطقه و جهانی وضعیت خوبی دارد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امید به زندگی در ابتدای انقلاب اسلامی در سال 57، بین 53 تا 54 سال بود، ولی در این 40 سال به دلیل سرمایه گذاری جدی در زمینه سلامت و بهداشت امید به زندگی به 74 تا 75 سال رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این سال ها در زمینه های مختلف از جمله پیشگیری از بیماری ها، ارتقاء کمی و کیفی مراکز درمانی در روستاها و شهرها و جلوگیری از مرگ نوزادان اقدام های ارزشمندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: قرار گرفتن مساله سلامت جزو امور حیاتی کشور و توجه ویژه به آن دلیل دیگر پیشرفت هایی است که در این سال ها انجام شده است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به وضعیت قم در حوزه سلامت، ابراز امیدواری کرد: با تلاش هایی که خیران انجام می دهند و توجهی که وزارت بهداشت و مراجع تقلید به مساله سلامت دارند، زیرساخت های بهداشتی و درمانی قم در آینده ارتقا یابد.

وی افزود: مراحل احداث بیمارستان های نیمه کاره و همچنین بیمارستان یک هزار تختخوابی باید با سرعت پیش رود تا شرایط بهداشت و درمان قم سامان یابد.

وی اضافه کرد: بیمارستان یک هزار تختخوابی پیشرفت خوبی دارد و بر اساس گزارش ها مرحله نخست آن سال 98 افتتاح می شود و از نظر بیمارستانی جایگاه استان و کشور را ارتقا خواهد داد.

بیمارستان یک ‌هزار تختخوابی خاتم از مصوبه های دولت تدبیر و امید در قم است که در دهه فجر سال 94 کلنگ زنی شد؛ قرار است این بیمارستان در هفت طبقه و با مساحتی بالغ بر200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم احداث شود.

بیمارستان 172 تختخوابی شهداء قم با 16 هزار مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال به بهره برداری رسید؛ این مرکز درمانی دارای بخش های مختلف تخصصی و فوق تخصصی از جمله جراحی، داخلی، زنان و کودکان است.

در این آیین سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نمایندگان قم در مجلس و مدیران استانی حضور داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا