خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روزنامه‌نگاران انقلابی» تقدیر می‌شوند

دبیر دومین رویداد «جایزه قلم مقدس» گفت: رویداد «جایزه قلم مقدس» نماد روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی به همت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه 14 بهمن ماه 1402 در تالار رودکی برگزار و از روزنامه‌نگاران انقلابی تقدیر خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست خبری رویداد «جایزه قلم مقدس»، نماد روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی به همت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه‌شنبه 10 بهمن ماه با حضور علی اکبر اشعری دبیر و ایرج سبقتی عضو هیات انتخاب در معاونت امور رسانه‌ای وزارت ارشاد برگزار شد.

علی‌اکبر اشعری دبیر دومین رویداد «جایزه قلم مقدس»، در ابتدای نشست خبری این رویداد اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات سی سال پیش راه‌اندازی شد و خوشحالیم که حالا یک کار جدید در حوزه رسانه شکل گرفته است. پس از شکل‌گیری انقلاب اسلامی در تلاش بودیم که در عرصه‌های مختلف ترازهایی را تعیین کنیم و هم اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد با تعیین شاخص‌هایی، سعی کند کسانی را که در مسیر این شاخص‌ها عمل می‌کنند را به جامعه معرفی و از آن‌ها تقدیر کند تا این افراد به عنوان الگوهای حرفه‌ای به جامعه مطبوعاتی معرفی شوند.

وی در رابطه با انتخاب شاخص‌های انتخاب روزنامه‌نگار تراز تصریح کرد: شاخص‌های انتخاب روزنامه‌نگار تراز در دو مرحله کار را جلو خواهد رفت، مرحله اول آغاز راه بود که امسال اجرایی می‌شود و در سال‌های بعد کارهای دقیق‌تری را انجام می‌دهیم و حتما در این مسیر از کسانی که علاقه‌مند هستند نظراتی ارائه کنند کمک می‌گیریم. در همین راستا هیاتی تشکیل شده از دوستانی که سابقه کار مطبوعاتی دارند و به یک چارچوبی رسیدیم و آن را مبنای انتخاب افراد قرار دادیم.

به گفته دبیر دومین رویداد «جایزه قلم مقدس»؛ برای انتخاب برترین ها هم دو مرحله‌ای عمل کردیم‌. در مرحله اول از چهره‌های شاخص حوزه رسانه کمک گرفتیم که آنها افرادی را معرفی کنند. از این فهرست ۵ نفر به عنوان نفرات برگزیده هستند. از 3 نفر هم در این میان تقدیر می‌شود. از خبرنگار شهید حادثه کرمان و همچنین خبرنگاری که در غزه است و از همان روزهای نخست به مخابره اخبار می‌پردازد نیز تقدیر خواهد شد.

وی در ادامه به داوران رویداد «جایزه قلم مقدس» اشاره کرد و گفت: اکبر نصراللهی، حسن بشیر، محمدحسن زورق، ایرج سبقتی، علیرضا ملکیان و محمدمهدی محققی اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد هستند که وظیفه داوری و انتخاب برگزیدگان را نیز برعهده داشتند.

اشعری در خصوص معیار اصلی برای انتخاب نفرات برگزیده نیز گفت: شاخص‌ها برای انتخاب روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی عبارتند از خوشنامی در جامعه، تلاش در جهت وحدت ملی حول محور ولایت فقیه، ترویج و تعمیق ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی، مقابله با انحصار رسانه‌ای و جنگ نرم دشمنان با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطب، تشخیص اولویت‌ها در اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات صحیح و تحلیل مطابق با واقع در مورد حوادث و اتفاقات روز، ایجاد و تقویت روحیه خودباوری و امید و تلاش در جهت تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، افشا و روشنگری منصفانه پلشتی‌ها و جریانات رودروی انقلاب اسلامی و در نهایت انعکاس مشکلات واقعی مردم در کنار ارائه راه حل است.

بصیرت، ویژگی‌ یک خبرنگار تراز انقلاب است

دبیر دومین رویداد جایزه قلم مقدس درباره نقش جایزه قلم مقدس در عبور خبرنگاران از خط قرمزها به سوال خبرنگاری که درباره حادثه تروریستی کرمان و آنچه از آن به عنوان اطلاع‌رسانی دیرهنگام درباره این حادثه نام برد، پرسید، تصریح کرد: در انفجاری که رخ داد باید واقعیت‌ها را گفت، اما موارد دیگر را نباید بیان کرد تا حافظان امنیت جامعه بتوانند عاملان حادثه را شناسایی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های یک خبرنگار بصیرت اوست، گفت: از سوی دیگر گاهی گرفتار خودسانسوری هستیم که این نیز خود یک آسیب و بیماری در جامعه رسانه‌ای است. این بصیرت کمک می‌کند که تا کجای رویداد را پوشش دهیم.

اشعری همچنین در مورد جایگاه فلسطین در رویداد جایزه قلم مقدس نیز گفت: سعی بر این است که اگر حادثه ویژه‌ای رخ داده و خبرنگاری که در غزه جانش در خطر است دیده شود، تقدیر و ارادت خاصی به او نشان داده شود. به همین دلیل دو نفر در این زمینه انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا