خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: دست از بگو مگوی داخلی برداریم

‌شرق نوشت: اقتصاد کشور شرایط مطلوبی ندارد و همه منتظرند در صورت احتمال توافق برجام، اقتصاد جانی تازه بگیرد. البته تیم رئیسی تا پیش از اینکه به قدرت برسد وعده داده بود در صورت پیروزی، مشکلات اقتصادی به‌نوعی در راستای حل مشکلات مردم برطرف شود و شرایط معیشتی کشور به نقطه بهینه‌ای برسد اما هنوز متأسفانه این اتفاق رخ نداده است! مجلس هم که اوایل کار از قشر آسیب‌پذیر و حل مشکلات اقتصادی سخن می‌گفت، اگر‌چه مدتی چند وزیر را تهدید کرد که اگر عملکرد قابل‌ دفاعی از خود نشان ندهند آنها را استیضاح می‌کند، اما با گذشت زمان وزیری را استیضاح نکرد. البته در برخی مواقع نمایندگان تذکراتی می‌دهند و هشدارهایی را چاشنی کار می‌کنند که به نظر نمی‌رسد این تذکرها چندان جدی باشند. از‌این‌رو نظر مسعود پزشکیان، نماینده مجلس یازدهم و نایب‌رئیس مجلس دهم را جویا شدیم. این نماینده چند دوره مجلس که سابقه وزیر بهداشتی دولت اصلاحات را هم در پرونده خود دارد، در گفت‌وگو با «شرق» درباره لازمه وحدت داخلی، کاهش قدرت خرید مردم و تشدید مشکلات اقتصادی صحبت کرد. گفتنی است پزشکیان از مخالفان استیضاح وزرا است و اعتقاد دارد با استیضاح یک وزیر، نفر بعدی قوی‌تر از وزیر قبلی نخواهد بود. ‌سخنان پزشکیان را در ادامه می‌خوانید.

‌رئیسی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری اعتقاد داشت در صورت پیروزی مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور را حل می‌کند،‌ اما این وعده‌ها در حد شعار ماند و کابینه او نتوانست به وعده‌هایش عمل کند. نظر شما در‌این‌باره چیست؟

صرف‌نظر از مباحث سیاسی، بارها توصیه کرده‌ام برای به‌نتیجه‌رسیدن باید وحدت داخلی را افزایش دهیم و اختلاف‌ها را کم کنیم. هر‌چقدر اختلاف‌های داخلی افزایش یابد، قدرت حاکمیت کاهش می‌یابد و شرایط شکننده می‌شود. بنابراین باید ارتباط و اجماع داخلی را افزایش دهیم و دست از بگومگو با یکدیگر برداریم. متأسفانه ما هم در روابط داخلی و هم روابط خارجی مشکلات زیادی داریم و با دیگران سازگار نیستیم، اما باید علاوه بر رفع مشکلات داخلی، به فکر تشدید روابط خارجی و ارتباط با دنیا باشیم و این ربطی به این دولت و آن دولت ندارد و منافع ملی ایجاب می‌کند این‌طور عمل کنیم.

‌ نظرتان درباره شرایط فعلی اقتصادی کشور چیست؟

روزبه‌روز شرایط اقتصادی جامعه در حال بدتر‌شدن است. مردم قدرت خریدشان کاهش یافته و نسبت به قبل سفره‌هایشان خالی‌تر و بی‌رنگ‌تر شده است. مشکلات اجتماعی افزایش داشته و امیدواریم دولت فعلی بتواند مشکلات را کنترل کرده و جلوی تشدید آن را بگیرد.

‌ قبول دارید اخیرا بُعد نظارتی مجلس نسبت به قبل ضعیف‌تر شده است؟ تا پیش از این نمایندگان درباره عملکرد وزرا حساس بودند و استیضاح چند وزیر ضعیف را هم کلید زدند‌، اما مدتی است این هیجان فروکش کرده و دیگر خبری از نظارت مجلس و پیگیری استیضاح‌ها نیست.

من معتقدم با استیضاح وزرا مشکلات کشور حل نمی‌شود. شما یک تیم فوتبال دارید که برای مسابقه آماده می‌کنید و به‌عنوان مربی بهترین بازیکنانتان را برای مسابقه به زمین می‌فرستید. در صورت تعویض یار اصلی، نفر دوم تعویضی از نفر اصلی قوی‌تر نیست و این تیم ذخیره‌های مشخصی دارد. در نتیجه در تعویض، فرد ضعیف‌تر جایگزین می‌شود. بنابراین طبق تجربه در استیضاح‌هایی که تاکنون وجود داشته به یاد ندارم تاکنون استیضاحی کرده باشیم که یکی بهتر و قوی‌تر از نفر قبلی جایگزین شده باشد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام‌‌مشکل‌ازجناب‌رییسی‌ودولت
    ایشان‌نیست‌.‌با‌سیستم‌متمرکز‌اداره
    کشور‌یادگار‌دوران‌رضاخان‌بهتر‌از‌این
    نمیشود‌.باید‌‌یک‌سیستم‌فدراتیوطراحی
    شود‌استاندار‌چه‌منتخب‌چه‌منتصب
    باید‌اختیارات‌کامل‌داشته‌باشد‌دولت
    مرکزی‌نظارت‌کندبار‌دولت‌مرکزی‌باید‌
    سبک‌شودحکومت‌حضرت‌‌محمد‌.ص.
    وحضرت‌علی.ع.نگاه‌کنید‌خطبه‌مالک
    اشتر‌رابنگریداز‌فدراتیو‌های‌امروزه
    بسیاری‌کشورها‌فدراتیو‌تر‌بود‌.اگر‌از‌
    عوارض‌آن‌نگران‌هستند‌میتوانند‌بطور
    آزمایشی‌دردویا‌سه‌استان‌فارس‌زبان
    اجرا‌کنندنقاط‌ضعف‌وقدرت‌و…بسنجند
    ……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا