خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مالباخته‌ی پرونده «کینگ مانی»: متهمان می‌خواستند خود را به قدرت بچسبانند!

انصاف نیوز: یکی از شاکیان پرونده‌ی موسوم به «کینگ مانی» می‌گوید که متهمان این پرونده در دوران «انتخابات» ۱۴۰۰ با اعلام حمایت از سیدابراهیم رئیسی به دنبال آن بوده‌اند که «خود را به قدرت بچسبانند».

پرونده‌ای قطور با شاکیان زیاد رمزارز «کینگ مانی» هنوز روی میز قضاوت است. جهانبخش، یکی از شاکیان این پرونده با حضور در دفتر انصاف نیوز جزئیاتی درباره کینگ‌مانی و فعالیت شرکت بادران را تشریح کرد. او تاکید کرد: 70 درصد بهترین‌های نت ورک ایران در بادران جمع شدند و 30 درصد باقی‌مانده در 20 کمپانی پخش شدند.

این مالباخته به سابقه بادران اشاره کرده و افزود: این شرکت بدون دارایی خاص از سال 90 شروع به کار کرد اما با جمعیتی که به آن پیوستند قدرت گرفت و بعد از 3 سال دفتری در خیابان قائم‌مقام خریداری کرد. سال 94 هم کیلومتر 19 جاده فتح ملکی 7 هزار و 14 هزار متری را خریداری کردند. سال 96 دولت اعلام کرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای باید یا تولید کننده باشند یا سهم 51 درصدی در تولید داشته باشند تا تولید کالای ایرانی افزایش یابد. به همین دلیل کارخانه نازگل البرز را خرید. ضمنا داروهای گیاهی تولید کرده بودند که بادران در تولید آن 51 درصد سهام داشت. در شرکتی در مشهد که تولیدکننده نانو واشر بود هم سهام گرفتند اما در چند ماه اخیر مشخص شد پول آنها را هم با تاخیرهای چند ماهه پرداخت کرده و برخی هم پولشان را نگرفته‌اند.

او گفت: سال 97 – 98 بود که شرکت از فعالیت بین‌المللی خود صحبت و اعلام کرد؛ «به دلیل تحریم‌ها اجازه پرداخت پول نداریم و سیستم بانکی مشکل دارد بنابراین باید از رمزارز استفاده کنیم». 99 درصد همکاران ما از رمزارز سررشته‌ای نداشتند و اما شرکت در نهایت کینگ مانی را مطرح کرد. برخی درباره کینگ مانی می‌گفتند که پادشاه رمزارزهاست و تا پایان 1400 بیت کوین را در جیب خود می‌گذارد چون صاحب کینگ مانی گردن کلفت است.

جهانبخش تاکید کرد: علاوه بر کینگ مانی شرکت از بوست کارت برای خرید کالا توسط اعضا خبر داد. بین 100 تا 500 یورو برای این بوست‌کارت‌ها هزینه می‌شد. اعضا هر چقدر هزینه می‌کردند می‌توانستند تخفیف بگیرند. اعضا بچه‌های افغانستان را هم با این بوست کارت‌ وارد گردونه کردند و فکر کنم دارایی چندین هزار افغانستانی هم از بین رفت. بوست کارت با پورسانت‌دهی بالا طراحی شده و چیزی شبیه به گلدکوئست سابق بود. با ورود افراد شرکت به یورو پورسانت می‌داد به همین دلیل اعلام کرد که این کارت‌ها را بفروشید تا پورسانت بگیرید. به ازای هر 200 یورو در سمت راست و چپ 30 یورو به اعضا پورسانت می‌دادند. اوایل این پورسانت به حساب بانک ملت ریخته می‌شد اما بعد از 3-4 هفته به صورت رمزارز پرداخت شد.

او درباره شروع خرید و فروش کینگ مانی افزود: جلسه‌ای با حضور 50 تا 100 نفر اول شرکت بادران به لحاظ پورسانتی برگزار شد و رئیس بادران از کینگ مانی و صرافی یوتی بایت رونمایی کرد و به افراد آموزش دادند که هر فرد برای خودش یک صرافی در یوتی بایت درست کند و جالب اینجاست که در همان جلسه یک کینگ مانی رایگان به افراد دادند. با وجود آن که اعضای زیادی به بادران و قربانیان اعتماد داشتند، تعداد اندکی هم نگران بودند. بعد از گذشت مدتی کینگ مانی نوسان پیدا کرد و قیمت 3-4 یورو شروع شد و برخی خارج از شرکت هم به خرید آن اقدام کردند که باعث قدرت گرفتن این رمزارز شد. متهم ردیف هفتم این پرونده که از زمان گلدکوئیست پرونده داشت خود را سفید معرفی می‌کرد و توانست درآمدهای کلانی قریب به هزار میلیارد تومان جا به جا کند. او در حال حاضر متواری است و در دادگاه حاضر نمی‌شود. اما به همراه همسرش در شرکت بازاریابی شبکه‌ای دیگری فعالیت می‌کند. او از جمله کسانی بود که پورسانت‌های بسیاری را دریافت کرده است.

این مالباخته تاکید کرد: نوسان سایت باعث شد که کینگ مانی با قیمت 100 یورو هم به فروش برسد. بسیاری با دیدن سرعت افزایش قیمت کینگ مانی ماشین، خانه، طلا و دارایی خود را فروختند حتی قرض گرفتند تا کینگ مانی بخرند و بیش از 4160 شاکی کینگ مانی هستند اما مطمئنا بیش از 700 تا 1000 نفر هنوز شکایت نکرده‌اند و اگر برای بوست کارت شاکیان جمع شوند بیش از 15 تا 20 هزار نفر خواهند شد.

او افزود: بعد از بوست کارت هم از کارت دیگری رونمایی شد به نام لایف که بانک ایران زمین و شرکت بادران طی قراردادی این کارتهای خرید را به اعضای شرکت دادند که هم کارت تخفیف باشد و هم کارت بانکی و هم اعضا در حوزه سلامت، گردشگری و پزشکی از آن استفاده کنند. حداقل 1000 میلیارد تومان سود بادران فقط از این کارت سود برده چون هر کارت 2 میلیون و 60 هزار تا 2 میلیون و 100 هزار تومان فروخته شد و هیچ گونه خدماتی بابت آن ارائه نشد. برای تبلیغات حتی گفتند خداداد عزیزی هم در لایف جایگاه زده است.

این مالباخته گفت: کارت لایف خیلی از شرکت‌های مختلف به وزارت صمت زنگ زده و از بادران شکایت کرده بودند که پورسانت زیاد روی آن می‌دهند و به دلیل مانور متقلبانه این کارت را می‌فروشند در حالی که خدمات ارائه نمی‌شود. اما به آن اهمیتی ندادند.

جهانبخش با اشاره به این که در سال 99 قیمت کینگ مانی بسیار بالا رفت، تاکید کرد: تعداد کمی کینگ مانی را تا 500 میلیون تومان هم خریده اند و برخی کینگ مانی‌ها را تا دو سه برابر فروختند و این بستر تخلف را کمپانی ایجاد کرده بود. مهر و آبان 99 ولت‌ها را محدود کردند تا حدی که بیش از 5 تا 10 درصد اجازه خروج می‌داد تا قیمت آن به 1100 یورو رسید. از آنجا به بعد ولت‌ها بسته شدند. خیلی هم بیت‌کوین های خود را در ولت خود داشتند و کمپانی حدود 4 هزار بیت‌کویین جمع کرد. اوایل اطمینان دادند که محدودیت برطرف می‌شود و از قیمت بیشتر کینگ مانی‌ها صحبت می‌کردند. اردیبهشت 1400 همه متوجه شدند که بیت‌کوین‌های واقعی از ولت‌ها محو شده و از آنجا شکایت‌ها شروع شد. قول‌ و قرارها محقق نشد و موضوع به اعتراضات و بنر گرفتن بچه‌ها کشیده شد.

او گفت: آذر 1400 فریدون قربانیان و شهره موسوی به دادسرا احضار شدند و مسائلی مطرح شد. پس از آن سه فرزندشان هم به دادگاه احضار شدند چون سهامدار بودند. اما به قید وثیقه 50 تا 200 میلیاردی آزاد شدند. وزارت اطلاعات از همان زمان به پرونده ورود پیدا کرد و جالب اینجاست که فریدون قربانیان آنقدر مدعی قدرت بود که می‌خواست از واجا شکایت کند. البته بادران در انتخابات هم ستاد انتخاباتی بود و فریدون قربانی در فیلم‌ها از رئیسی حمایت می‌کرد و به دنبال جمع کردن رای برای او بودند. حتی در یکی از فیلم‌ها با گریه اعلام کرد که حداقل 5 میلیون رای برای او جمع می‌کند. با این اقدامات تصمیم داشتند خود را به قدرت بچسبانند. شهره موسوی را به سمت نائب رئیس فدراسیون فوتبال رساندند و برخی از اعتراضات هم روبروی فدراسیون بود.

این مالباخته با بیان این که این اواخر هم اعلام کردند کینگ مانی ربطی به بادران ندارد، افزود: اما زمانی این موضوع را مطرح کردند که کار از کار گذشته بود و آنقدر فیلم و مدرک در دست ما بود که نمی‌توانستند زیر آن بزنند. آنها با صحبت‌هایشان مردم را به طمع انداختند تا کینگ مانی بخرند.

جهانبخش تاکید کرد: چند قاضی خوب (از جمله بهشتی رئیس مجتمع قضائی جرائم اقتصادی) و بازپرس (عابدی، دادسرای ناحیه 31 شعبه دوم بازپرسی) آگاه به نتایج درستی رسیده‌ایم. فریدون قربانیان در بازپرسی قبل نیت فرار داشت که با وثیقه 1800 میلیارد تومانی دستگیر شد. کارشناسی به عمل آمده نشان داد اسنادی که 200 میلیارد تومان ارزش داشته را به قیمت 470- 480 میلیارد تومان ارزیابی کرده‌اند. در حال حاضر فریدون قربانیان و همسرش در زندان هستند. او اسفند پارسال و همسرش 3 ماه بعد (با قرار 700-800 میلیارد تومانی) دستگیر شدند. ظاهرا شهره موسوی مدیرعامل اصلی بود و در همایش‌های پرهزینه شرکت می‌کرد و از جشن 100 سالگی بادران خبر می‌داد.

وی در ادامه گفت: دو نفر از فرزندانشان ممنوع‌الخروج نشدند و توانستند با بیش از 3 هزار بیت‌کوین از ایران فرار کنند. در حالی که آقای رفاهی در قوه قضائیه گفته بودند نگران نباشید این دو نفر در دست ما هستند!

او با بیان این که «در حال حاضر برخی از مادران زندانی با فرزندانشان محبوس هستند»، گفت: بعد از آن که وزارت اطلاعات و قوه قضائیه وارد پرونده شدند، سورس یوتی بایت را در گوشی شیدا قربانیان بالا آوردند و ایشان جزو نفراتی است که دسترسی کاملی به این موضوع داشته اما به قید ضمانت آزاد است. ما تلاش می‌کنیم تا زندانی شود چون فکر می‌کنم به تسریع روند رسیدن به مالباختگان به پولشان کمک می‌کند.

این مالباخته افزود: املاکی که این خانواده دارند بیش از مبلغ درخواست شاکیان و مصادره شده است. حتی اگر بخواهد تاخیر تادیه هم بدهد. حدود 110 تا 120 هزار کینگ مانی وجود دارد و اگر دانه‌درشت‌ها را کنار بگذاریم حدود 70 هزار کینگ مانی می‌ماند. قربانیان تصمیم بگیرد آنها را به قیمت خوب بخرد با 1000 تا 1400 میلیارد تومان ماجرا تمام می‌شود ولی دارایی‌ها، اعتبار و کمپانی‌اش باقی می‌ماند. اما او به بعضی گفته بود: «به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسید چون در نهایت من برنده‌ام اگر قرار باشد بازنده باشم 5-6 سال دیگر باید به شما پول بدهم که تا آن زمان آنقدر املاکم گران شده که برایم مهم نیست». در حالی که در برخی از پرونده‌ها، قوه قضائیه دستور داده مالباختگان دارایی خود را به قیمت روز تحویل بگیرند و قربانیان متوجه شد به راحتی نمی‌تواند کلاهبرداری کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مسعود قربانی این چرت و پرتا رو سرهم کرده که همه تقصیرها رو گردن بقیه بندازه وخودش بتونه فرار کنه..هرچقد پارتی داسته باشی آخر میگیرنت مسعود بدبخت

    1
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا