خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایان بازی های کشورهای اسلامی | ایران با 133 مدال سوم شد

پایان بازی های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه با 133 مداله شدن کاروان ایران همراه شد و ایران پس از ترکیه و ازبکستان در رتبه سوم جدول قرار کلی مدالی قرار گرفت

به گزارش انصاف ورزشی، کاروان ورزشی ایران در رقابت های بازی های کشورهای اسلامی در روز آخر روز خلوتی را پشت سر گذاشت و ورزشکاران ایرانی در رشته‌های تیروکمان و کاراته به رقابت پرداختند که که حاصل آن کسب 6 مدال شامل ۱ طلا، 3 نقره و 2 برنز بود تا در مجموع، مدال های ایران به 39 طلا، 44 نقره، 50 برنز و عدد 133 برسد.

حالا کاروان ایران در پایان بازی های کشورهای اسلامی پایین تر از ازبکستان در رتبه سوم جدول توزیع مدالها قرار گرفت؛ کاروان ایران در پایان این بازی ها توانست بهترین رکورد خود در این رقابت ها را از نظر تعداد مدال رقم بزند هرچند پیش از این ایران سابقه دومی در این مسابقات را با مدالهای کمتر داشته است.

در پایان بازی های کشورهای اسلامی کاروان ترکیه با 341 مدال شامل 145 طلا، 107 نقره و 89 برنز به قهرمانی رسید و ازبکستان نیز با مجموع 158 مدال شامل 51 طلا، 42 نقره و 65 برنز به مقام دوم رسید.

روابط عمومی کمیته ملی المپیک در خصوص پایان این بازی ها چنین نوشت:

«به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با کسب ۳۹ طلا ۴۴ نقره و ۵۰ برنز و عنوان سومی بازی‌ها به کار خود پایان داد. پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی با حضور ۴۲۰۰ ورزشکار زن و مرد از ۵۲ کشور در ۲۰ رشته ورزشی از ۱۸ مرداد تا ۲۷ مرداد در شهر قونیه برگزار شد که کاروان ورزش جمهوری اسلامی ایران در نهایت با کسب مدال ۳۹ طلا، ۴۴ مدال نقره و ۵۰ مدال برنز در کل ۱۳۳ مدال در مجموع جدول رده بندی بعنوان سومی این بازی ها دست یافت. ایران در دوره قبلی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی مجموعا ۹۸ مدال کسب کرده بود. ایران در این دوره در رشته های دوچرخه سواری با ۱طلا و ۱برنز ، تیر و کمان ۱طلا، ۲نقره و ۱برنز، تنیس روی میز ۳طلا، ۲نقره، کاراته ۵نقره و ۳برنز، کشتی ۸طلا، ۳نقره و ۵برنز، تکواندو ۵ طلا، ۴نقره، ۴برنز، شمشیربازی ۱طلا، ۳نقره و ۲برنز ، جودو ۱برنز، والیبال ۱طلا، ۱نقره، هندبال ۱برنز، بسکتبال ۳در۳ با ۱ برنز، شنا ۱برنز، دوومیدانی ۱نقره، ۱برنز، ژیمناستیک ۲برنز، وزنه برداری ۹طلا، ۶نقره و ۱۲برنز، تیراندازی _ و همچنین پاراشنا ۵طلا، ۶نقره، ۴برنز، پارا تیروکمان ۵طلا، ۵نقره، ۳برنز، پاراتنیس روی میز ۴نقره، ۷برنز کسب کرد. ایران با اعزام ۲۵۷ ورزشکار در ۱۶ رشته اصلی و سه رشته پارا بعد از ترکیه، آذربایجان و ازبکستان، چهارمین کاروان این بازی ها به لحاظ تعداد ورزشکار اعزامی بود.»

پایان بازی های کشورهای اسلامی | ایران با 133 مدال سوم شد
پایان بازی های کشورهای اسلامی | ایران با 133 مدال سوم شد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا