خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سردار قاليباف چه زمانی كاپيتان قاليباف شد؟

بابک مجیدی، انصاف نیوز: کاپیتان روزبیانی در گفت‌وگو با انصاف نیوز می‌گوید محمدباقر قالیباف 9 سالی است که خلبان است و در روزهای چهارشنبه با شرکت معراج وابسته به نیروهای مسلح پرواز می‌کند. کاپیتان شهبازی نیز می‌گوید: شهردار سابق تهران 3 سال است که خلبان شدند و زمانی که ایشان فرمانده هوانیروز سپاه بود، دوره خلبانی مسافربری را آموزش دید و مدت زیادی کمک خلبان بود. اما محمدصالح مقتاح از نزدیکان محمدباقر قالیباف می‌گوید: سال 78 که گواهی نامه خلبانی را از فرانسه دریافت کرد، خلبان شده و بیشتر از 15 سال از عمر آن می‌گذرد.

به گزارش انصاف نیوز، محمدباقر قالیباف شهردار سابق، فرمانده نظامی و انتظامی سابق، سال‌هاست که لقب خلبان را هم به دوش می‌کشد. او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1384 نامزد شد و  در تبلیغات انتخاباتی خود و در پوستری از عنوان خلبان قالیباف استفاده کرده بود.در سال‌های گذشته اخباری از اینکه او پروازهای مسافربری را خلبانی می‌کند منتشر شد. اما محمدباقر قالیباف چه زمانی رسما خلبان هواپیمای مسافربری شده است؟

متن کامل گفت‌وگو درباره این سوال را در زیر می‌خوانید:

کاپیتان روزبیانی: قالیباف 9 سال که کار خلبانی انجام می‌دهد

کاپیتان شهریار روزبیانی درباره اینکه آیا محمدباقر قالیباف خلبان یا کمک خلبان است می‌گوید: مدتی قبل آقای قالیباف کمک خلبان بودند اما در حال حاضر ایشان خلبان هستند. حدود 8 الی 9 سالی است که کار خلبانی را انجام می‌دهند.

کاپیتان روزبیانی در پاسخ به سوالی در اینباره که قالیباف با کدام شرکت‌های پروازی بیشتر کار می‌کند گفت: قبلا در ایران ایر می‌پریدند اما در حال حاضر فکر می‌کنم با معراج که وابسته به سازمان نیروهای مسلح است کار می‌کنند.

کاپیتان شهبازی: مدت خلبانی قالیباف 3 ساله است

کاپیتان هوشنگ شهبازی درباره خلبانی یا کمک خلبانی شهردار سابق تهران گفت: محمدباقر قالیباف 2 الی 3 سال است که خلبان هواپیما هستند. چندسالی که آقای قالیباف در هما پرواز می‌کردند، چندین بار پروازشان را انجام ندادند و من بجای ایشان رفتم، کار ضروری هم داشتم اما چون ایشان نبودند بجای‌شان پرواز کردم. چون ایشان معمولا در روزهای چهارشنبه پرواز می‌کردند، من استندبای بودم و ایشان جلسه‌ای احتمالا در شهرداری یا جای دیگری بود که کارشان طول کشید و من بجای‌شان رفتم. یکی-دو بار هم به صورت سیمیلاتور برای چک شدن به پاریس رفتیم.

این خلبان درباره اینکه آیا خلبان جنگنده نظامی می‌تواند خلبان پروازهای مسافربری باشد گفت: خیر. باید گواهی‌نامه‌های لازم را بگیرد. خلبان مسافربری، کشوری است و خلبان جنگنده نظامی، لشگری است. قوانین گواهی‌نامه لشگری با قوانین گواهی‌نامه‌ی کشوری فرق می‌کند. گواهی‌نامه خلبانی مسافربری، گواهی‌نامه‌های بین‌الملی است که در همه جای دنیا قابل قبول است. هر دو دوره‌های خاص خود را دارند و زمین تا آسمان با هم فرق دارند.

کاپیتان شهبازی درباره اینکه آیا قالیباف هر دو گواهی‌نامه خلبان جنگی و مسافربری را دارد یا خیر گفت: آقای قالیباف گواهی‌نامه‌ی پرواز جنگی را ندارند؛ یک مدتی فرمانده‌ی هوانیروز سپاه بودند، تا زمان 20 سالگی در جبهه و جنگ بودند و بعد فرمانده‌ی نیروی هوایی سپاه که در آن ایام یک قسمت کوچکی در فرودگاه بود شدند. در همان دوران فرماندهی، دوره‌های خلبانی مسافربری را آموزش دیدند؛ دیگر اینکه با آن همه مشغله چطور کلاس‌ها را شرکت کردند و چگونه گواهی‌نامه گرفتند و چگونه کمک خلبان شدند را نمی‌دانم. مدت‌های مدیدی ایشان کمک خلبان بودند؛ با ایرباس می‌پریدند و هفته‌ای یکبار چهارشنبه‌ها پرواز داشتند؛ چون فرمانده‌ی نیروی انتظامی بودند و پس از آن مدتی شهردار بودند و فرصتی برای پرواز و… نداشتند. ولی به هرحال گواهینامه‌ها را گرفتند و من شنیده‌ام که 2-3 سال پیش خلبان شدند ولی اینکه در حال حاضر پرواز می‌کنند یا نه و اینکه با معلم پرواز می‌کنند یا خودشان تنها را اطلاع ندارم.

محمدصالح مفتاح: قالیباف بیشتر از 15 سال خلبان هواپیما مسافربری است

اما محمدصالح مفتاح درباره اینکه محمدباقر قالیباف از چه زمانی رسما خلبان شد پاسخی دیگر دارد و می‌گوید: از مدت زمان خلبانی ایشان وقت زیادی می‌گذرد. زمانی که ایشان قبل از سال 1378 که فرمانده نیرو هوایی سپاه شدند، در بازه زمانی کوتاهی به صورت شبانه خلبانی را آموزش دیدند. هواپیمایی Civil بود. و فکر می‌کنم آقای قالیباف بیشتر از 15 سال است که رسما خلبان شدند. او قبل از سال 78 گواهی‌نامه دوره خلبانی مسافربری را از فرانسه دریافت می‌کند.

مفتاح درباره اینکه قالیباف چه مدت کمک خلبان بوده است گفت: اینکه چندوقت خلبان و چندوقت کمک خلبان بوده‌اند را دقیق نمی‌دانم؛ اما قطعا چه در دوران شهرداری تهران و چه بعد از آن کار خلبانی را انجام می‌دادند. شاید در این مدت سه ماهه برنامه‌اش تغییر کرده باشد که آن را هم بعید می‌دانم. چون خلبان‌ها باید یک حداقل ساعتی را پرواز داشته باشند که گواهی‌های‌شان باطل نشود. ایشان هم پرواز داشته اما احتمال دارد به دلیل داشتن مسئولیت، به حداقل اکتفا کرده باشند _مثلا در هفته یک پرواز_ ولی هیچ وقت متوقف نکردند.

او درباره اینکه آیا خلبان جنگی بودند یا خیر گفت: به هیچ وجه آقای قالیباف خلبان جنگی نبود. ایشان از ابتدا خلبان civil بوده‌اند و تا به اینجا یک ریال هم بابت خلبانی دریافت نکرده‌اند. حرف‌شان این بود که چون با پول بیت‌المال این دوره را گذراندم، خود را مدیون می‌دانم و در طول این سال‌ها هم نه یک ریال از حقوق خلبانی بهره‌مند شدند و نه حتی از امتیازات و جوانب آن مثل گرفتن بلیط رایگان برای خانواده و نزدیکان.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شما ببین در مورد خلبانی این بابا چند تا روایت هست که در عصر اطلاعات ،فیلم و اینترنت هم بود حال در مورد ….. ببین چه خبره؟

    9
    1
  2. به شفیعیان بگید آب رو بریز همونجا که میسوزه! همه میدونن تو از قالیباف بدت میاد. حداقل یکمی مرد باش و تو رسانه ای که بدست داری «انصاف» بخرج بده؛ خیلی جرأت داری روحانی رو بکوب :))
    تو و تمام اصلاح طلب هارو رو هم بزارن انگشت کوچیکه ی قالیباف هم نمیشید.

    5
    8
    1. این ادبیات منو یاد آقای احمدی نژاد می اندازه!
      اگر مسلمان باشی که باید ادب را رعایت کنی. اگر هم بی دین و ایمان باشی باز هم به رسم انسانیت باید ادب را رعایت کنی.
      متاسفانه طیف گسترده ای از اصول گرایان فقط اسمشان اصولگرا شده در صورتی که به کمتر اصولی پایبندند و نمونه بارز آن آقای قالیباف هستند که برای قدرت همه چیز را حاضرند قربانی کنند حتی اخلاقیات را در مناظره های تلویزیونی.

  3. یعنی خاک تو سرت انصاف نیوز. این چیه مثلاً کار کردی؟ بعد واسه ما تیتر یک هم کردی؟؟؟؟ این موضوعات الان دغدغه و مشکلات مردم نیست. بعدشم تو این مملکت چندتا از مدیر مسئولا بغیر از گواهینامه رانندگی چیز دیگه‌ای دارن؟؟؟ تازه همونم بعضی‌هاشون ندارن…
    خجالت بکشید

    2
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا