خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مولوی عبدالحمید: مسئولان و غیرمسئولان باید احترام مقدسات را نگه دارند

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در نماز جمعه‌ی ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ به انتقاد از آنچه اهانت برخی از مسئولان کشور به جناب معاویه خواند پرداخت. همچنین برخی دیگر از علمای اهل سنت نیز موضعی در این باره گرفته‌اند.

اشاره‌ی آنان به جمله‌ای از محسنی اژه‌ای است که هفته‌ی گذشته منتشر شده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید در بخشی از سخنانش در مراسم نمازجمعه اهل سنت زاهدان، در رابطه با لزوم حفظ حرمت صحابه حضرت محمد ص گفت: اگر کسی محبت صحابه و اهل بیت را در دل ندارد، پیام دلسوزانه ما به او این است که ادب و حرمت را رعایت کند و به صحابه کرام و اهل بیت عظام اهانت نکند. مسئولان و غیرمسئولان، همگی باید احترام مقدسات را نگه دارند و این امری حیاتی است.

او افزود: حضرت معاویه کاتب وحی بودند و آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم به ایشان اعتماد کرده بودند؛ چراکه کتابت وحی به هرکسی سپرده نمی‌شد. در حدیث آمده است که پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وسلم دعا کردند که خداوندا معاویه را هدایت کن و به وسیله او دیگران را هم هدایت کن.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان یادوری کرد: وقتی شهادت حضرت عثمان اتفاق افتاد، اختلاف به وجود آمد و جنگ‌های جمل و صفین رخ داد اما حضرت حسن با حضرت معاویه صلح کردند و کل قلمرو جهان اسلام را تحویل ایشان دادند. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که ما بهتر از حضرت حسن، معاویه را می‌شناسیم. ایشان بهتر معاویه را می‌شناختند. اگرچه ما عصمت را تنها برای حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وسلم قائلیم اما به اعتقاد عزیزان شیعه، ائمه معصوم هستند و معصوم کسی‌ست که خطا نمی‌کند. پس عملکرد حضرت حسن درست و با معرفت و شناخت بوده است.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر جمهوری اسلامی، از مسئولان خواست حرمت همه صحابه را نگه دارند.


درباره‌ی نمازخانه‌های اهل سنت

مولوی عبدالحمید در بخشی از سخنانش نیز گفت: اهل‌سنت، کم یا زیاد، در همه شهرهای بزرگ و کوچک حضور دارند. این کشور هم متعلق به همه است و تنها متعلق به شیعه یا سنی یا متعلق به یک قوم نیست اما متأسفانه در همه شهرها به ما اجازه ساخت مسجد نمی‌دهند و ما از این گلایه داریم. مسجد خانه خداست و خانه شیعه و سنی نیست. خواسته ما آن است که اجازه بدهند در همه شهرها مسجد ساخته شود. …‌ هرکس حرف اختلاف‌برانگیزی زد جلویش را بگیرید اما جلوی نماز خواندن را نگیرید. انتظار من از همه نیروهای امنیتی و ارگان‌ها آن است که چنین کاری را که نارضایتی خداوند و اهل بیت را در پی دارد، نکنند. ما با چنگ و دندان وحدت را حفظ کرده‌ایم و انتظارمان از رهبر معظم انقلاب این است که تأمین آزادی‌های اهل‌سنت را خود زیر نظر بگیرند و از ریاست محترم جمهور و ریاست محترم مجلس و قوه قضائیه می‌خواهیم همگی بر این مسئله نظارت کنند.

درباره‌ی سلمان رشدی

مولوی عبدالحمید در ادامه با اشاره به ماجرای حمله به سلمان رشدی از مجامع جهانی خواست میان آزادی بیان و اهانت تفاوت قائل شوند. او گفت:‌ ما هم به آزادی بیان معتقدیم اما حساب توهین جداست. اگر کسی در چارچوب استدلال و منطق صحبت کند، دنیا باید آزادی بیان او را تأمین کند اما بیان با فحاشی و توهین فرق می‌کند. ملت مسلمان نمی‌تواند توهین به پیامبران و قرآن را بپذیرد. آیا مسیحیان می‌توانند توهین به حضرت عیسی و حضرت مریم را بپذیرند؟ وقتی نمی‌توانید این را بپذیرید، مسلمانان هم نمی‌توانند اهانت به مسیح و مریم و حضرت محمد (سلام خدا بر همه آن‌ها باد) را تحمل کنند.

او با بیان اینکه وقتی به دو میلیارد مسلمان توهین می‌شود، یک نفر هم از کنترل خارج می‌شود و کاری انجام می‌دهد و نام آن، حمله به آزادی بیان گذاشته می‌شود، گفت: ما از سازمان ملل متحد و تمام مجامع بین‌المللی درخواست داریم که قانونی تصویب کنند که به هیچ ملتی، نه‌تنها ملت مسلمان، بلکه به یهودی و مسیحی و بودایی، اهانت نشود. این عادلانه‌ترین موضع است و چنین قانونی امنیت جهان را تضمین می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب عبدالحمید نفرمودند که چطور جمع بین اضداد می کنند ؟ چطور هم حق با امام علی و امام حسن ع است هم با دشمن درجه یک ایشان ، معاویه ؟ و چرا به صرف حضور و ملاقات کسی با پیامبر و اطلاق لفظ صحابه ، فرد خارج از دایره ی عملکردش ( ولو در مقابل اسلام قرار گرفته باشد ) محترم می شود ؟

    15
    1
  2. یک سوال از جناب مؤلوی میدانید یکی از مفاد قرارداد صلح معاویه با امام حسن علیه السلام این بود که معاویه پدر یزید کسی را برای جانشینی خود تعیین نکند چرا تعیین کرد آیا این صداقت معاویة بن ابوسفیان را می ساند

    12
    1
  3. پس طبق گفتهعبدالحمید پیامبر اکرم ص دعای غیر مستجاب هم داشته‌اند که ما نمیدانستیم؛ یعنی ایشان دعا کردندکه معاویه هدایت شود و … ولی معاویه هیچ وقت هدایت نشد چون بسیاری از صحابه و یاران راستین اسلام و شیعیان را به شهادت رساند.
    .

    10
  4. معاویه جزء مقدسات اهل سنت نیست. ابوحنیفه خودش از دشمنان سرسخت معاویه بود دست از این بازی های سیاسی بردارید

    12
    2
  5. جناب عبدالحمید…. یک بار تاریخ اسلام را با عقل ریاضی بخوانید…. با عقل و منطق بشری … بدون تعصب…. متاسفانه شما گردنتان افتاده که باید با تمام تعصب تان از افرادی مثل معاویه دفاع کنید … بروید درون عالم غیراسلام و از بیرون به تاریخ این دین نگاه کنید …اون وقت می بینید که بزگترین تراژدی و جنایت علیه بشریت رو معاویه با هم دستی طایفه اش انجام داده است. شخصیت بزرگی همچون امام علی علیه السلام را که به اذعان غیرمسلمانان بزرگترین دستآورد فکری مکتب قرآن می باشد با خباثت های این جرثومه نتوانست تا نمونه ای از مدینه فاضله را شکل دهد. وی در کل عمر خلافتش فحش به امام علی علیه السلام را در کل جغرافیای حکومتش وارد منابر کرد.

    10
    1
    1. مولوی عبدالحمید، یک … افراطی … است. او نگاهش به دهان سعودی های یهودی است که چه می‌گویند و چه می‌کنند همان را تکرار می نماید …. بله مولوی عبدالحمید به خوردن پلو خوشمزه معاویه زمان یعنی سعودی یهودی عادت کرده و … و قادر به بیان حقایق نمی باشد.

      6
      2
  6. بنده به عنوان یک شیعه از همه عزیزان سنی بابت سخنان آقای اژه ای عذرخواهی میکنم. و عرض مینمایم امام حسن علیه السلام بر جامعه ای که قبولش نداشته باشد نمی تواند حکومت کند.

    3
    14
  7. هاشمی رفسنجانی هم ادم بسیار درستی بود و تا یک قدمی شهادت پیش رفت. اما در نهایت در لباس … مرد. میراث او برای ایران گرانی و تورم بود.

    4
    2
  8. نويسنده محترم شما نميتونين براي اهل سنت مرزهاي علاقه و احترام را باز تعريف كنين
    احترام و مدارا با بخشي از شهروندان جامعه يعني انچه مورد احترام ايشان است را محترم بشماريد نه انكه در پي القاء قالبي نو براي ايشان باشيد وقتي پيشواي جامعه چنان كه امده مدارا مي كند شما چگونه مي خواهيد در مقام معلم تاريخ و اخلاق قرار بگيريد ؟

  9. عیار آقای عبدالحمید و دوستان طالبش از قسمت دوم پیامش پیداس دمگاتیسم قرن بیست و یکم به مدد شل مسلکی غنی و بایدن.تقریبا تمام مسلمانان متوجه شدن حمله به رشدی جز خسارت برای اسلام نداشت شاید حکم اولیه را جناب عبدالحمید درست گفته ولی در این دوران اجرای این حکم وهن دین است از کسی که شورش علیه امام اول شیعیان و خلیفه چهارم اهل سنت را به سادگی نادیده می گیرد رساندن موضع مقدس خلافت به فرزند امام کش ،بوزینه باز ،مشروب خورش را نادیده می گیرد و معاویه … را مقدس می شمارد بنظرم ارزش پاسخ ندارد.متاسفانه همراهی عده خشک مقدس در کشور با قدرت گرفتن طالبان همراهی روشنفکر نماهایی مثل زیدابادی و صحبت از رابطه با طالبان امثال عبدالحمید را شیر کرده والا جرات نمی کرد در کشور شیعه غاصب خلافت مولا علی را مقدس بداند

    6
    1
  10. سلام ، بد نبود علمای اهل سنت قبل از اظهار نظر سری به کتب تاریخی بزرگان خود می زدند و نظر منفی آنان را در خصوص معاویه لعنت الله مطالعه می کردند ، کار ما به جایی رسیده که رئیس قوه قضاییه ما یک حرف کوچکی در مورد معاویه که چه شیعه و چه سنی کم ازش نکشیدن ، زده بعد اونوقت اینا رگ گردنشونع بلند شده ، پررویی هم حدی داره ، والا در کشوری که اکثریت شیعه هستند حتی به معاویه نباید حرفی بزنند؟؟؟عجب هر چی ملاحظه میکنیم پر رو تر نشین

    8
    1
  11. همیشه برام عجیب بوده که چطور مسلمانان پذیرفتند معاویه و یزید خلیفه مسلمین شوند
    چرا حضرت علی که اولین مسلمان مرد بوده کنار زده می شود و معاویه و ابوسفیان که از آخرین مسلمانان اون هم به زور شمشیر بوده اند خلیفه می شوند مگر مسلمانان آیه« السابقون السابقون اولائک المقربون» را ندیده بودند؟! و احادیث متواتر را

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا