خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر صمت: شاهین و کوییک آر بدون قرعه کشی عرضه می‌شوند

وزیر صمت توضیحاتی را در خصوص عرضه خودرو در بورس ارائه داد و با اشاره به سه ساز و کار موجود برای معاملات خودرو گفت: یکسری از خودروها مانند «شاهین و کوئیک آر» که تولیدشان بالا رفته و عرضه و تقاضا باهم به توازن رسیده است، از قرعه‌کشی خارج شده‌اند.

سیدرضا فاطمی امین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره باز شدن معاملات خودرو در بورس و این‌که آیا این نحوه ارائه روی کیفیت خودروها که سال‌هاست محل گلایه خریداران است تاثیر می‌گذارد یا خیر، گفت: در واقع بورس برای ساز و کار قیمت است و در خصوص کیفیت نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بورس خودرو یک سازوکار شفاف برای معاملات است. این‌که خودرو به بورس می‌آید به لحاظ قیمت، و تسهیل خرید و فروش باید آن را درنظر گرفت و ربطی به کیفیت ندارد.

وی درباره این‌که آیا عرضه خودرو در بورس روی خرید و فروش از طریق قرعه‌کشی‌ها تاثیرگذار خواهد بود، بیان کرد: سه سازوکار برای عرضه خودرو داریم، یک سری از خودروها در قرعه‌کشی هستند، یکسری از خودروها  مانند «شاهین و کوئیک آر» که تولیدشان بالا رفته و عرضه و تقاضا باهم به توازن رسیده است، از قرعه‌کشی خارج شده‌اند.

فاطمی امین ادامه داد: یک سازوکار هم بورس کالا است که آنجا قیمت پایه دارد و رقابت می‌خورد و کاملا شفاف می‌شود که قیمت واقعی چند است، این سه سازوکار هر کدام مسیر خودشان را دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا