خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استقلال مس با حضور زنان ؟ آیا درب آزادی به روی نیمی از جامعه باز می‌شود ؟

بحث ورود بانوان به ورزشگاه های فوتبال ایران با فشارهای فیفا در آستانه رخ دادن است و زمزمه هایی شنیده میشود از برگزاری استقلال مس با حضور زنان

به گزارش انصاف ورزشی، موضوع ورود زنان به استادیوم های ورزشی تبدیل به بحرانی خودساخته برای فوتبال ایران شده است و با وجود تاکید نهاد تصمیم گیرنده فوتبال جهان فیفا بر این موضوع، مسئولان به نوعی از زیر بار این موضوع در می‌روند هرچند به نظر می‌رسد در نهایت فوتبال ایران برای تعلیق نشدن راهی به جز پذیرش این موضوع ندارد. حتی سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ با رد ادعای وزیر ورزش نامه فیفا در این خصوص را الزام آور خوانده بود.

حالا اخباری به گوش می‌رسد که سازمان لیگ فوتبال ایران بنا دارد دیدار استقلال مس با حضور زنان برگزار شود؛ اگر این اتفاق رخ دهد دیدار استقلال تهران و مس کرمان تبدیل به اولین دیدار لیگ برتری تاریخ با حضور هواداران زن در فوتبال ایران خواهد شد؛ پیش از این درچند بازی ملی و دیدار پرسپولیس در آسیا بانوان در استادیوم برای تماشای فوتبال حضور پیدا کرده بودند.

در همین خصوص عصر امروز «ایرنا» از قول «حجت الله بهمنی» مدیر روابط عمومی سازمان لیگ نوشت:

«برای بازی استقلال و مس کرمان تعدادی از سکوهای ورزشگاه را برای بانوان در نظر گرفته‌ایم تا آنها از نزدیک این بازی را تماشا کنند. امیدواریم هوادارانی که در این روز در ورزشگاه حاضر می‌شوند شئونات اخلاقی را رعایت کرده و با رفتار نیک خود، کوچک‌ترین اتفاق حاشیه‌ای را رقم نزنند.

در بحث عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها، نگرانی ما صرفا حفظ کرامت و جایگاه این عزیزان است. بانوان از جایگاه‌ ویژه‌ای برخوردار هستند. در کشور ما بسیاری از مدیران، زن هستند و به نقش و جایگاه آنان اهمیت زیادی داده شده است.»

البته گفتنی است ساعتی پیش سازمان لیگ اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر کرد که نشان میدهد هنوز این تصمیم به تصویب مراجع بالاتر نرسیده است

اطلاعیه سازمان لیگ به این شرح است:

«حضور بانوان در ورزشگاه   منوط به ایجاد زیر ساخت‌های لازم و ایجاد امکانات مناسب و همچنین با تصمیم نهادها و دستگاه های مربوطه انجام می پذیرد. 
سازمان لیگ فوتبال نیز در حال پیگیری برای حضور بانوان در ورزشگاه است و بدیهی است  حضور بانوان  در ورزشگاه  با تایید و مجوز نهادهای مربوطه امکان‌پذیر خواهد بود.»

باید دید سرانجام قفل حضور بانوان در ورزشگاه باز خواهد شد و یا بازهم خبری از حضور نیمی از جامعه در آزادی نخواهد بود!

در سالهای اخیر این ممنوعیت حوادثی چون مرگ «دختر آبی» سحر خدایاری را نیز به همراه داشته و حضور زنان در ورزشگاه ها اتفاق خوبی است که باید دید آیا به صورت «غیر گزینشی» رخ می‌دهد یا خیر.

استقلال مس با حضور زنان ؟ آیا درب آزادی به روی نیمی از جامعه باز می‌شود ؟
استقلال مس با حضور زنان ؟ آیا درب آزادی به روی نیمی از جامعه باز می‌شود ؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا