خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر دفاع: به تسلیحاتی دسترسی پیدا خواهیم کرد که هیچ کس نمی‌تواند ایران را تهدید کند

امیر آشتیانی، وزیر دفاع دولت سیزدهم گفت: این اطمینان خاطر را به طور کامل به کشور می‌دهیم و یقین داریم که در سال‌های آینده به تجهیزات و تسلیحاتی دسترسی پیدا خواهیم کرد که هیچ کس نمی‌تواند ایران را تهدید و یا تهدیداتش را عملی کند.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت دفاع را در سطح انجام اَبَرپروژه‌ها دانست و اظهار داشت: این امر می تواند در هر نبردی نقش آفرین باشد؛ دشمن مایوس است زیرا به سطح علمی و تجهیزاتی و فنی وزارت دفاع واقف است.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگوی تلویزیونی برنامه «صف اول» ضمن تبریک روز صنعت دفاعی گفت: این روز نشانگر دستاوردهای این حوزه است و همه این توفیقات را مرهون تلاش و عزم و اراده جدی همکارانم در مجموعه صنایع دفاع هستیم و همه این‌ها برگرفته از الطاف الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت‌های دولت مردمی و همراهی قوه‌قضاییه و مجلس شورای اسلامی است.نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع درون چرخه‌ای که ترسیم شده است همپوشانی دارند.

وی در خصوص بازدارندگی راهبردی وزارت دفاع اظهار داشت: به لطف خدا و همت مردم از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان نتوانستند پیروز شوند اما همچنان به تلاش مذبوحانه خود ادامه می‌دهند بنابراین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع درون چرخه‌ای که ترسیم شده است همپوشانی دارند و طوری تدارک دیده‌اند که این اطمینان بخشی به کشور که می‌تواند علاوه بر دفاع از خود، قدرت و فرصت‌سازی کند؛ وزارت دفاع با ساماندهی در حوزه های مختلف اکنون میتواند غالب نیازمندیهای نیروهای مسلح را تامین کند.

امیرسرتیپ آشتیانی درخصوص روند پیشرفت چشمگیر وزارت دفاع در چهل سال گذشته و درخواست کشورهای قدرتمند برای خرید تجهیزات از ایران، خاطرنشان کرد: وزارت دفاع برای مواجهه مناسب با تهدیدات قطعاً نیاز به یک تجدید ساختاری داشت و این کار در وزارت دفاع ساماندهی و در حوزه های مختلف بر روی اهداف وزارت دفاع تمرکز شده است.

امیر یرتیپ آشتیانی با تاکید بر تجهیز ساختارها ادامه داد: قرارگاه اقتصادی، نفت و مسکن تشکیل داده شد و حدود ۷ شورای راهبردی برای هم‌افزایی در فعالیت‌های وزارت دفاع ایجاد شد؛ این وزارت برگرفته از اسناد بالادستی و بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های صنعتی و دیگر حوزه‌ها از جمله موشکی پهپادی و صنایع مختلفی که وزارت دفاع مسئولیت دارد ساماندهی داشته است.

وزیر دفاع افزود: در صنعت هوایی و دریایی و حوزه موشکی موشک های کروز و بالستیک از لحاظ کمیتی و کیفیتی کارهای بزرگی انجام شده است.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به حوزه‌های پهپادی خاطرنشان کرد: پهپادهای شناسایی و رزمی دارای افزایش و پایداری قابلیت‌ها بوده که بسیار حائز اهمیت است؛ وزارت دفاع در این حوزه به دنبال مأموریت های ترکیبی است که این کار بسیار بزرگ در حال انجام است، برای ساماندهی به این امر در مجموعه نیروهای مسلح کار ترکیبی صورت گرفت.

وی در توضیح این روند ترکیبی صنایع وزارت دفاع گفت: پس از رصد تهدیدات، امکانات و توانایی‌های دشمن شناسایی می‌شود که این کار بر عهده ستادهای بالا دستی است و سپس در مجموعه وزارت دفاع که مسئولیت تسلیح را بر عهده دارد از طریق اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی نیروهای مسلح، نیازمندی‌هایی تعریف و در حوزه صنعت به یک الگوی سلاح و تجهیزات تبدیل و بر اساس آن نقشه راه تدوین و سپس به صنایع برای ساخت آن ارسال و در نهایت تولید می‌شود.

توجه دشمن به حوزه هوایی و ریز پرنده‌ها معطوف است

وزیر دفاع با اشاره به خطرات در حوزه پدافند هوایی ادامه داد: توجه دشمن به این حوزه و ریز پرنده‌ها معطوف است؛ برای پاسخگو بودن به تهدیدات دشمن در حوزه راداری، موشک‌های پدافند هوایی ساماندهی انجام شده است؛ در حوزه پهپادی و جنگنده‌ها با ارتفاع متوسط همچنین رادارها و موشک‌های متناسب با ارتفاع فراهم شده؛ در حوزه‌ برد بلند (موشکهای بالستیک) و در حوزه فرماندهی و کنترل کارهای بزرگی انجام شده است که با تلفیق آن میتوان اجرا ایجاد کرد، این تسلیحات در رزمایش‌ها آزمون و در نهایت استفاده و بکار گیری خواهند شد.

در حوزه صنعت الکترونیک نمونه ای در منطقه نداریم
وی با اشاره به بخش دریایی گفت: در حوزه سطحی، زیر سطحی و مین‌های رونده کارهای بزرگی را دنبال کردیم، در حوزه صنعت الکترونیک همچنین از توان بسیار بالایی برخوردار هستیم، در منطقه نمونه نداریم و در سطح جهان هم در حوزه اپیتک و تولید قطعات الکترونیکی به راحتی می‌توانیم رقابت کنیم؛ در همه صنایع در مجموعه وزارت دفاع به گونه‌ای ساماندهی شده است که بتوانیم پاسخگوی تهدیدات باشیم.

امیر سرتیپ آشتیانی مهم ترین مولفه‌ها در چارچوب صنایع دفاعی در یک سال اخیر را توجه به ساختارها دانست و افزود: بخش نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است، سطح وزارت دفاع با نخبگان و دانشمندان کار می‌کند که باید به حوزه تحقیقات تسلط داشته باشند و مرزشکنی کنند و متناسب با آن تمام بن‌بست‌ها را برطرف کنند و تولید را به سطحی برسانند که نیازمندی‌ها تامین و فاصله ایده تا محصول کم شود.

تعیین کننده بودن جمهوری اسلامی ایران درنبردها، اولویت وزارت دفاع است
این مقام عالیرتبه نیروهای مسلح ایجاد غافلگیری راهبردی برای دشمن را امر شاخص ساماندهی شده در دولت سیزدهم و غافلگیر شدن دشمن در صحنه نبرد و تاثیر گذار و تعیین کننده بودن جمهوری اسلامی ایران درنبردها را اولویت وزارت دفاع خواند.

سطح وزارت دفاع انجام ابرپروژه‌ها است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت دفاع را در سطح انجام ابرپروژه‌ها دانست و اظهار داشت: این امر می تواند در هر نبردی نقش آفرین باشد؛ دشمن مایوس است زیرا که به سطح علمی و تجهیزاتی و فنی وزارت دفاع واقف است، بنابراین وزارت دفاع در مسیر پیشرفت در حال حرکت است و این اطمینان خاطر را به طور کامل به کشور می‌دهیم و یقین داریم که در سال‌های آینده به تجهیزات و تسلیحاتی دسترسی پیدا خواهیم کرد که هیچ کس نمی‌تواند ایران را تهدید و یا تهدیداتش را عملی کند.

امیرسرتیپ آشتیانی در خصوص چگونگی پیشبرد “دیپلماسی دفاعی” در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: یکی از وظایف مهم در وزارت دفاع دیپلماسی دفاعی است که این راهبرد زمینه‌ساز برای بسیاری از حوزه‌ها است؛ ارتباط وزارت دفاع با سایر کشورها می‌تواند نقش موثری در بقیه مأموریت‌های این وزارت داشته باشد، مقامات کشورها از جمله رئیس جمهور و وزرای مختلف و تیم ها و گروه های مختلف که به ایران سفر می‌کنند درخواست برای مذاکره دارند.

وی با اشاره به ملاقات و رایزنی‌ها با مسئولین دفاعی کشورها افزود: در این مذاکرات مواضع جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه نشان و شرایط حساس بین‌الملل و بازیگری مهم ایران در منطقه و جهان تبیین می‌شود؛ در تدوین اهداف دیپلماسی دفاعی برطرف کردن یکسری از گلوگاه‌ها و تامین نیازمندی‌های برخی کشورها در نظر گرفته شده است.

امیرسرتیپ آشتیانی با اشاره به اینکه ایران در مسیر صلح و ثبات منطقه حرکت می‌کند ادامه داد: دشمن به همه پیشرفت‌ها و امکانات ایران واقف است ؛ اعتقاد ما بر این است که جبهه مقاومت در برابر استکبار تقویت شود و کشورهایی که در این حوزه هم راستا هستند و حرکت می‌کنند را کمک کنیم.

وزیر دفاع در خصوص کارهای انجام شده برای تقویت روابط دفاعی با همسایگان در دولت سیزدهم گفت: وزارت دفاع در ارتباط مستقیم با همسایگان رزمایش‌هایی تدارک و برگزار کرده است؛ همچنین بازدیدهایی از توانمندی‌های دفاعی از حوزه همکاری‌های مشترک و دوجانبه با همسایگان بسیار کمک‌کننده است، تقریبا با همه همسایگان در ارتباط هستیم.

ورود ما در منطقه در راستای ایجاد صلح و امنیت است

وی با اشاره به تفاوت در رویکرد تعامل با همسایگان خاطرنشان کرد: به برخی از همسایگان باید اطمینان خاطر داد که در بحران‌ و سختی‌ها به آن‌ها می‌توانیم کمک کنیم و در ارتباط با بعضی از همسایگان نقش هدایتگر برای اخذ مواضع صحیح را داریم و در آن جاهایی که میتوانیم در راستای ایجاد صلح و امنیت منطقه مداخله کنیم ورود خواهیم کرد.

وزارت دفاع ۹۰ درصد نیازمندیهای نیروهای مسلح را تامین می ‌کند

امیرسرتیپ آشتیانی گفت: وزارت دفاع ۹۰ درصد نیازمندیهای نیروهای مسلح را تامین می ‌کند؛ پس از رصد تهدیدات و شناسایی توانمندی‌ها و امکانات دشمن، نیروهای مسلح متناسب با آنها درخواست‌هایی ارائه و پیش ‍‌بینی می‌کند که چه نوع تجهیزاتی باید داشته باشند که بتوانند مقابله کنند، در وزارت دفاع نقشه راه آن تدوین و در مجموعه‌های تحقیقاتی بقیه آن انجام می‌شود و پس از تولید، محصول تحویل نیروهای مسلح می‌شود.

تامین تسلیحات نیروهای مسلح ۱۲۵ درصد عملکرد داشتیم

وزیر دفاع تاکید کرد: ما در تامین تسلیحات نیروهای مسلح ۱۲۵ درصد عملکرد داشتیم در واقع نسبت به برنامه تدوین شده ۲۵ درصد بیشتر در حوزه‌های مختلف کار انجام شده یعنی حوزه‌ای وجود ندارد که نیروهای مسلح درخواستی در آن داشته باشد و وزارت دفاع در آن موضوع احساس کند این توانمندی را ندارد.

بیش از ۴۱۹ قلم از تجهیزات را بومی سازی کرده ایم

وی با بیان اینکه ما بیش از ۴۱۹ قلم از تجهیزات را بومی سازی کرده ایم، اضافه کرد: این بومی‌سازی کار بسیار بزرگی است؛ با بومی‌سازی علاوه بر ایجاد اشتغال، از خروج ارز جلوگیری و نیازمندیهای نیروهای مسلح برای دفاع تأمین می‌شود؛ وزارت دفاع در این زمینه توانسته است ماموریت خود را انجام دهد و قطعاً در این مباحث کارهای بسیار بزرگتری را در پیش داریم و پروژه‌ها و ابر پروژه‌ها را در بخش‌های متفاوت دریایی، زمینی و هوایی تدارک دیده‌ایم؛ بحث تجهیزات هم مانند تسلیحات دارای اهمیت است که می‌تواند به نیروهای مسلح در امر دفاع کمک کند.

امیر سرتیپ آشتیانی خاطرنشان کرد: آنچه که به ما اطمینان خاطر می دهد تا زمانی که ما در مسیر انبیا و اولیای الهی حرکت می‌کنیم هر رخدادی در جهان اتفاق بیفتد به نفع ما است و تا زمانی که در این مسیر حرکت می‌کنیم نگرانی نداریم و باید برای آن تلاش کرد که این موضوع در وزارت دفاع به صورت مضاعف وجود دارد و واقعا در همه حوزه‌ها فراتر از برنامه حرکت کرده‌ایم.

در حوزه صادرات ۱۵۷ درصد در سه ماهه اخیر پیشرفت داشتیم

وزیر دفاع با بیان آنچه که برای وزارت دفاع تدوین کرده‌ایم حرکت جهشی است عنوان کرد: ما حرکت در سطح برنامه را قبول نداریم ، این حرکت در سطح نتیجه صددرصدی می‌دهد اما اکنون در حوزه صادرات ۱۵۷ درصد در سه ماهه اخیر پیشرفت داشتیم، این حرکت جهشی وزارت دفاع تداوم خواهد یافت؛ دشمنان ما از دستاوردهای وزارت دفاع نگران هستند که کاملا اعتراف کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه پهپادی پیشرفت‌های شگرفی داشته است که تاییدی بر حرکت جهشی وزارت دفاع است.

امیرسرتیپ آشتیانی در تشریح وضعیت حوزه های فضایی گفت: دشمن سعی می‌کند محدودیت‌های فوق العاده و خاصی در این حوزه‌ها ایجاد کند تا دسترسی به بخش‌های مختلف غیر ممکن شود اما به یاری خداوند و همت دانشمندان ایرانی در حوزه فضایی کارهای بسیار بزرگی در حوزه‌های پرتابگرها، ایستگاه های فضایی و ماهواره ها انجام داده‌ایم یعنی صنایع الکترونیکی وزارت دفاع در حوزه ماهواره کار کرده است و سازمان هوافضای این وزارتخانه در خصوص پرتابگها از مدت‌ها قبل کارهای بزرگی انجام داده است.

وی تصریح کرد: با وجود تحریم ها و موانع بیشماری که دشمن در این مسیر ایجاد کرده است اکنون به قابلیت‌های بسیار بالایی رسیده ایم که می توانیم ماهواره ها را به سطح مدارلئو برسانیم و در حوزه های مختلف از آن بهره برداری کنیم

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: دشمن دارای آزمایشگاه های متعددی است که شاید از بعضی آزمون هایش را بتوانند روی زمین انجام بدهد و بعضی از آنها را در فضا و خیلی از کشورهای بزرگ در این حوزه حرکت می کنند؛ در آزمون های فضایی به مشکل بر می خورند و در سطح تحقیقاتی با شکست مواجه می‌شوند و یا انتظاراتی که دیگران دارند برآورده نمی‌شود

تلاش برای دسترسی به مدار ژئو
وی با بیان مثالی ادامه داد: اگر برای آزمون موتور در خلا روی زمین بعضی امکانات را نداشته باشیم حتماً باید این ها را در پرتاب ها آزمون کنیم بنابراین بعضی از پرتاب های ما آزمایشی است و انتظار این که ماهواره‌ای در مدار قرار بگیرد نداریم، بنابراین ما تا به الان موفق بوده ایم و سعی کردیم که بن بست شکنی کنیم و هر جا که با مشکل گلوگاهی مواجه شدیم برطرف کردیم، اکنون در تدارک و ساماندهی برای پرتاب چندین ماهواره‌بر دیگر تا پایان سال هستیم تا به به مدار ژئو برسیم.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره نمایشگاه اخیر دستاوردهای وزارت دفاع تاکید کرد: قطعاً ما ظرفیت‌های خالی در صنایع خواهیم داشت؛ وزارت دفاع پیشرو صنعت کشور است اکنون در این نمایشگاه ۱۱۰۰ قلم کالا و خدمات را ارائه کردیم که که با بخش صنعتی و خصوصی کشور کار می کنیم، با ۳۵۰۰ شرکت کار می‌کنیم که ۷۷۵ شرکت دانش بنیان هستند که یعنی با یک ششم شرکتهای دانش بنیان همکاری داریم و در تمام حوزه ها به طور مثال ارتباطات، نفت، انرژی کارهای بسیار بزرگی انجام داده ایم که در این نمایشگاه ارائه شده است، در حوزه راه، خودرو، سلامت و تجهیزات پزشکی، نیرو، امنیت غذایی کارهای بزرگی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع ظرفیت‌های خالی خود را به سمت حوزه ها سوق داده است، گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان با شرکت های مختلف در این حوزه‌ها و ۱۲ هزار میلیارد تومان با شرکت های دانش بنیان قرارداد داریم؛ بنابراین کار وسیعی آغاز شده است و در حال توسعه هستیم که بتوانیم نیازمندیهای کشور را تامین کنیم؛ مسئولین کشور و وزرای مختلف کاملاً به توانمندی ها و ظرفیت وزارت دفاع واقف شوند تا هم افزایی و تعاملات بیشتر شود.

وزیر دفاع با اشاره به رخدادها و بلاهای طبیعی در کشور گفت: وزارت دفاع خود را در برابر این مسائل مسئول می‌داند، در بلایایی مانند آتش‌سوزی، تجهیزات اطفا حریق وزارت خانه کمک کننده است، در بخش سلامت دفاعی وظایفی نیز داریم، واکسن فخرا که زحمات شهید فخری زاده بود و براساس آن ما کارخانجات بزرگی را ساماندهی کردیم برای اینکه بتوانیم در آینده در حوزه های مختلف در خصوص تهدیدات زیستی اقدام کنیم.

وی افزود: اکنون هم برای استفاده از ظرفیت‌های خالی با وزارت کشاورزی درباره امنیت غذایی کار می کنیم و مجموعه‌ها علاوه بر کارهای ذاتی خود، امور تحقیقاتی را در حوزه‌های مختلف کشاورزی و بهداشتی انجام می دهند که نتایج آن برای کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

امیر سرتیپ آشتیانی گفت: یکی از حوزه‌هایی که وزارت دفاع در آن نقش مهمی دارد بخش مهندسی دفاعی است؛ وزارت دفاع متولی کل اراضی نیروهای مسلح است و هر تغییر و تحولی در این سطح این اراضی و پادگان سازی با وزارت دفاع است.

وی با اشاره به بحث مین زدایی و میادین مینی که از جنگ تحمیلی به جای مانده است، اظهار داشت: پاکسازی میادین بسیار مهم است و وزارت دفاع در این زمینه پس از سالها همچنان در حال کار است، بیش از ۳ هزار هکتار از این زمین ها در مناطق غربی و جنوبی کشور پاکسازی شده است و ما ۷۱ هزارمین و مواد منفجره را کشف کردیم که قطعاً در این زمینه کار بسیار بزرگی انجام شده است.

سرمایه های انسانی ذخیره های راهبردی کشور هستند

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: ما در سه سطح نیروهای وظیفه، کارکنان وزارت دفاع و ملی نخبه داریم که ذخیره های راهبردی و استراتژیک برای کشور هستند، وزارت دفاع در ارتباط با نخبگان ملی قراردادی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا کرده است و شرکتهای دانش بنیانی که با وزارت دفاع همکاری دارند از همین جوانها هستند و پروژه‌های بزرگ که مشاهده می‌کنید توسط همین نخبگان که در وزارت دفاع آموزش‌های تخصصی دیده اند انجام شده است.

امیرسرتیپ آشتیانی گفت: نیروهای ما پا در رکاب هستند زمانی که به وزارت دفاع نگاه میکنیم به خود میبالیم که با همچنین نیروهای کار می کنیم که با انگیزه و عزم راسخ می‌کنند که این نیرو ها توانستند با خلاقیت و ابتکار یک حرکت جهادی و جهشی را در وزارت دفاع ساماندهی کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا