خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: طرح ۴ماده‌ای ایران برای بحران یمن تنها گزینه قابل اعتماد است

جواد ظریف -وزیر امور خارجه ایران- در توئیتی با اشاره به بحران جنگ یمن و مصائب انسانی ناشی از جنایات سعودی ها در این کشور و فرافکنی های آن ها علیه جمهوری اسلامی ایران نوشت: هنوز هم طرح چهار ماده ای ما تنها گزینه قابل دوام و اعتماد است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه، دکتر ظریف روز جمعه در صفحه توئیتر خود نوشت: متن زیر اظهارات من در آوریل 2015 همزمان با شروع بحران در یمن است. امروز و بعد از رنج های انسانی فراوان و جنایات جنگی ناگفته توسط ائتلاف سعودی و همدستان آمریکایی آنها و تلاش برای تطهیر جنایات شان با اتهامات پوچ و بی اساس علیه ایران، هنوز هم طرح چهار ماده ای ما تنها گزینه قابل دوام و اعتماد است.

لازم به یادآوری است که وزیر امور خارجه 21 فروردین 94( دهم آوریل 2015 ) در توئیتی با تاکید بر توقف جنگ در یمن توئیت کرد: «جنگ در یمن باید متوقف شود.‌ ما بر آتش بس، ارسال کمک های بشردوستانه، گفتگوهای یمنی – یمنی و تشکیل یک دولت فراگیر در یمن تاکید می کنیم.»

به گزارش ایرنا، دکتر ظریف فروردین 94 در نامه ای به بان کی مون دبیرکل وقت سازمان ملل ضمن هشدار درباره وضعیت یمن و تاکید جمهوری اسلامی درباره غیر نظامی بودن راه حل این منازعه نوشت:

تنها راه برقراری صلح و ثبات، ایجاد شرایطی است که همه احزاب یمنی، بدون مداخله خارجی بتوانند دولت وحدت ملی و فراگیر خود را تشکیل دهند. برای رسیدن به این هدف، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که لازم است کلیه تلاش ها، به ویژه اقدامات سازمان ملل، در چارچوب مفاد منشور ملل متحد و اصول اساسی حقوق انساندوستانه بین المللی و برای رسیدن به اهداف ذیل صورت پذیرد:

1- برقراری آتش بس و توقف سریع کلیه حملات نظامی خارجی
2- ارسال فوری و بدون وقفه کمک های انساندوستانه (و پزشکی) برای مردم یمن
3- از سرگیری گفتگوی ملی یمنی و تحت هدایت مردم یمن و با مشارکت نمایندگان تمام احزاب سیاسی و گروه های اجتماعی این کشور
4- تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی یمن

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا