خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوزپ بورل: پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا معقول بود

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: «جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت که اکثر کشورهایی که در مذاکرات هسته‌ای با ایران مشارکت دارند، با پیشنهاد اتحادیه اروپا که هدف آن حفظ توافق هسته‌ای 2015 است، موافق هستند.

بورل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ملی TVE گفت: بیشتر این کشورها موافق هستند، اما من هنوز پاسخی از سوی ایالات متحده دریافت نکرده‌ام.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه نیز در یک کنفرانس خبری در اسپانیا درباره پاسخ ایران به متن پیشنهادی گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای، معقول و منطقی بوده است.

وی همچنین ادامه داد: ما منتظر پاسخ آمریکا هستیم این پاسخ باید تا الان ارائه می‌شد. پیش‌بینی شده بود نشستی تا پایان هفته پیش در وین برگزار شود، اما این امکان وجود نداشت. ممکن است که هفته آتی این نشست برگزار شود.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست خبری هفتگی خود در این‌باره گفت: ایران مبتنی بر رویکرد سازنده خود پاسخش را در زمان مقرر ارائه کرد. تا اینجای کار هنوز از سوی طرف مقابل مشخصاً آمریکا پاسخی را دریافت نکردیم. ما زمانی می‌توانیم از نتیجه‌بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که طرف مقابل نیز پاسخ خود را ارائه دهد.

وی همچنین ادامه داد: به‌طور کلی می‌توان گفت تا اینجای کار پیشرفت نسبتاً خوبی داشتیم اما مذاکرات یک مجموعه است و باید روی تمام موضوعات توافق بشود. تا زمانی که این مجموعه موضوعات مورد توافق قرار نگیرد، نمی‌توان گفت که نتیجه‌بخش بوده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا