خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«برخی نامداران اصولگرا و اصلاح‌طلب صاحب مدارس با شهریه‌ی نجومی هستند»

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نامداران و مدعیان پرآوازه اصولگرا و اصلاح طلب صاحب امتیازات متعددی مثل مدارس غیردولتی با شهریه های نجومی هستند که این موضوع تعارض منافع با حوزه آموزش دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی روشنفکر در نطق میان دستور خود با بیان اینکه درد امروز جامعه ما این است که در برخی امور، شور ما از شعور ما سبقت گرفته، گفت: از این رو در برخی مسائل شور انقلابی جلوتر از شعور انقلابی ما است. دردهای بزرگ امروز جامعه، بی عدالتی، تبعیض، ضعف شفافیت و پاسخگویی، تناقض گویی، عدم شایسته سالاری، افزایش آمار مهاجرت و خروج سرمایه ها از کشور به ویژه نخبگان است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از محرومیان و نخبگان و تولیدکنندگان می‌گوییم اما عملکردمان با منافع این 3 گروه زاویه و فاصله دارد، اظهار داشت: متأسفانه فرهنگ سیاسی در کشور نیز بر خلاف ادعاهای گروه های سیاسی بسیار ضعیف است. از تحمل تفاوت ها و نقدپذیری در فرهنگ سیاسی مدرن و پیشوایان دینی و پادشاهان ملی می‌گوییم اما عملکرد بسیاری از ما چیز دیگری را نشان می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از کسانی که تا دیروز در حمایت از دولت سابق این کشور را شبیه کشتی می‌دانستند، امروز شبانه‌روز و بی وقفه و بدون توجه به واقعیات جامعه و فضای بین المللی، از دولت انتظار معجزه دارند، اذعان کرد: این تا جایی پیش رفته که گویی کشور به میدان کشتی تبدیل شده و باید به هر قیمتی دولت را زمین بزنند البته در زمان دولت سابق نیز کسانی را داشتیم که به جای نقد منصفانه فقط سیاه نمایی می کردند و یا تعداد اندکی از حامیان دولت فعلی تنها تخصصی که در مقابل وفادار به این سرزمین دارند این است که متأسفانه به جای پاسخی محکم و مستند و با چاشنی اخلاق و صبر، انگ تأسفبار غرب زدگی می زنند تا ناخواسته در میدان فتنه نرم دشمنان بازی کرده و میان منتقدان و نظام و رهبری شکاف ایجاد کنند.

روشنفکر ادامه داد: امروز باید اولویت نمایندگان و کارگزاران جامعه اصلاح ساختارهای معیوب باشد تا بخش زیادی از فساد و تخلف در نطفه خفه شود نه اینکه بعد از هدررفت منابع و سوختن فرصت ها مانند تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به دنبال برخورد با لشگر مفسدان و متخلفان این ساختارها باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که ساختار و قوانینی که روزی یک سلطان از درون آن زاییده می شود قطعا معیوب است، اظهار داشت: متخلفان و مافیایی که در سالیان گذشته برای اعتمادسازی و سرپوش گذاشتن بر تخلفات خویش حتی به رسانه ملی نیز رحم نکردند تا به میل آنها رفتار کنند. از تبلیغات کرم حلزون گرفته تا برخی مؤسسات مالی، تا پدیده افتخارآمیز شاندیز و خودروی ملی که امروز می‌گویند ملی نیست و صدها مورد دیگر و جدیدا در تحقیق و تفحص فولاد مبارکه نیز این موضوع هویدا شده است.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا با این ساختارها که خود مولد مافیا و سلطان هستند می توانیم به جنگ مافیای جهانی رفت، عنوان کرد: دقت کنید مافیای داخلی و حتی مافیای جهانی هر یک به دلیلی با هزینه های هنگفت رسانه ای در تلاش هستند که با آدرس اشتباه ریشه مشکلات را هزینه های منطقه ای ایران در فلسطین و جنگ با داعش معرفی کنند در حالی که همه هزینه های منطقه ای ایران یک هزارم هدررفت های مافیا و ساختارهای معیوب در داخل نیست و دستاوردهای امنیتی منطقه ای با آن هزینه ای اندک قابل قیاس با اصحاب قدرت نیست.

روشنفکر افزود: قرار نیست اگر بنده قانونگذار به عنوان یک شهروند از یک قانون ناقص منفعتی برده و یا اشتباها قانونی را تصویب کردم و بعد به اشتباهم پی بردم، بر اساس تعصب و لجبازی بر اشتباه خود اصرار ورزم چرا که اصرار بر اشتباه چیزی جز حماقت و خیانت به خود و ملت نیست.

این نماینده مجلس یازدهم در این راستا اضافه کرد: به عنوان مثال بنده امروز در پیشگاه خدای متعال به ملت عزیز ایران اعتراف می کنم تصویب سهمیه نجومی بومی گزینی یا همان اصلاح ماده 44 قانون مدیریت کشوری که ریشه آن در مجلس قبل بود و یا لحاظ کردن سهمیه تأهل و فرزندآوری در ماده 15 قانون حمایت از خانواده در این مجلس، خیانت آشکار به نخبگان و محرومان و مصداقی از سطحی نگری و شور قانونگذاری ما قانونگذاران در برخی حوزه ها بود.

وی با اشاره به مسائل حوزه آموزش گفت: نتایج کنکور از یک سو و سرنوشت فارغ التحصیلان مظلوم دانشگاه ها هرساله نگران کننده تر می شود. ما بخش زیادی از استعدادهای خود را در جامعه به دلیل محرومیت این عزیزان و فقدان عدالت آموزشی و نفوذ مافیای آموزشی سرکوب کرده و بخش دیگری از استعدادها را نیز با صرف هزینه های هنگفت به نخبگانی تبدیل و آنها را به آغوش بیگانگان می فرستیم. یعنی بزرگ ترین ابزار قدرت خود را به دست بیگانگان می دهیم که به فرموده رهبر معظم انقلاب به دلیل نداشتن اخلاق، ابزار کنترل قدرت خود را ندارند و اینگونه نخبگان ما علیه ما برای بیگانگان تولید قدرت می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم بهمن بیگی به دلیل آگاهی، سواد و انگیزه ای کافی با یک تخته سیاه میان عشایر کشور رفت و انقلاب آموزشی به پا کرد. امروز برخی از نامداران و مدعیان پرآوازه اصولگرا و اصلاح طلب صاحب امتیازات متعددی مثل مدارس غیردولتی با شهریه های نجومی هستند که این موضوع تعارض منافع با حوزه آموزش دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. طرح شورا بسیار به نفع مناطق محروم است زیرا:۱-بچه های منطقه محروم۳ درامتحان کتبی همه دروس ودر کنکور تستی دروس اختصاصی باخودشان رقابت می کنند،بچه های منطقه نیمه محروم ۲هم باخودشان شرکت می کنند وپذیرش در دانشگاه بجز رشته های پولی گران بین الملل ،براساس رتبه منطقه خود داوطلب است ونه رتبه کشوری-۲-در منطقه محروم ۳،عده ای پولدار ودارای کلاس ومعلم کنکور مانند تهران هستند که تا حالا حق بچه های واقعا محروم منطقه ۳را می خوردند،
    که همین قصه درمنطقه نیمه محروم۲هم دارد رخ می دهد
    که این طرح ،این مشکل را تا حدود بسیاری حل کرده است
    زیرا؛در دروس عمومی رقابت بین منطقه۳ براساس امتحانات کتبی است که عین کتاب درسی
    است وشعر وآرایه وآیه و…خارج از کتاب آموزش و پرورش نمی آید وضمنا شما باید جواب سوالات را براساس استدلال کتاب درسی پاسخ دهیدتا نمره بگیرید،پس اختلاف نمره عمومی بین داوطلب پولدار و واقعا محروم منطقه۳ صفر می شود.در دروس اختصاصی ۶۰نمره براساس امتحان کتبی است وبه همان علت قبلی،
    اختلاف بین نمره کتبی اختصاصی پولدارمنطقه۳با واقعا محروم منطقه ۳صفر می شود.ضریب نمره اختصاصی ۳برابر عمومی است پس نمره تراز کل می شود جمع عمومی واختصاصی تقسیم بر۴، پس در بدبینانه ترین حالت بچه پول دار منطقه ۳،کنکور اختصاصی تستی را ۱۰۰می زند و واقعا محروم منطقه ۳
    صفر می زند،پس اختلاف ترازکل بچه پولدارمنطقه۳با واقعا محروم منطقه۳ می شود ۴۰درصد ضرب در ضریب ۳تخصصی تقسیم بر۴،که برابراست با ۳۰درصد.پس دربد بینانه ترین حالت،اختلاف رتبه کل درمنطقه ۳ بین پولدارمنطقه ۳ با واقعا محروم منطقه ۳،حداکثر ۳۰درصداست یعنی پولدار پزشکی تهران قبول می شود و
    واقعامحروم پزشکی شیراز یا
    اصفهان قبول می شود،آیا الآن اینگونه است؟آنهایی که می گویند طرح شورا به ضرر مناطق
    محروم است یا ریاضی نمی دانند یا صاحبان مدارس غیرانتفاعی هستند مانند رئیس دیده بان عدالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا