خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شب بزرگداشت مرزبان عدالت»، پنج شنبه در مشهد

ویژه برنامه نخستین سالگرد درگذشت علامه محمدرضا حکیمی با عنوان «شب بزرگداشت مرزبان عدالت» پنج شنبه در مشهد برگزار می‌شود.

رضا سلیمان نوری یکی از دست‌اندرکاران این برنامه با اعلام خبر فوق افزود: این برنامه شامل سه بخش سخنرانی تعدادی از صاحب‌نظران در ابعاد مختلف شخصیتی مرحوم علامه حکیمی، رونمایی از نخستین فیلم مستند ساخته شده درباره ایشان و رونمایی از کتابی جدید برگرفته از آثار این دانشمند درگذشته است.

وی ادامه داد: براساس هماهنگی انجام شده در این برنامه چهره‌های برجسته‌ای از فعالان حوزه‌های جامعه‌شناسی، ادبیات و علوم حوزوی چون سارا شریعتی، محمد اسفندیاری، محمدرضا موحدی، آرمان ذاکری و یوسف بینا درباره ابعاد شخصیتی گوناگون مرحوم علامه حکیمی سخنرانی خواهند کرد. همچنین فیلم مستند «محمدرضا حکیمی، فریاد روزها» اثر وحید موحدی که حاصل حدود دو سال همراهی و همنشینی با مرحوم حکیمی است نیز برای نخستین بار رونمایی خواهد شد.

سلیمان نوری در توضیح کتابی که در این برنامه رونمایی خواهد شد، نیز گفت: پس از اینکه اعضای گروه فرهنگی چهارسوی مشهد تصمیم به برگزاری نشستی برای بزرگداشت نخستین سالگرد درگذشت علامه حکیمی گرفتند، مقرر شد تا با توجه به حضور پررنگ چهره‌های خراسانی در کتاب‌های مختلف مرحوم حکیمی این مطالب جمع آوری شده و در قالب کتابی نو به مخاطبان ارائه شود. بر همین اساس بنده و آقای سید خلیل حسینی عطار مامور به انجام این کار شدیم. حاصل این اقدام کتاب« خراسانیان علامه محمدرضا حکیمی» است که از سوی انتشارات جهاددانشگاهی خراسان منتشر و در «شب بزرگداشت مرزبان عدالت » رونمایی خواهد شد.

وی درباره ماهیت مجموعه چهارسوی مشهد هم این گونه توضیح داد: اعضای چهارسوی مشهد تعدادی از فعالان هویتی شهر هستند که از حدود سه سال پیش فعالیت‌هایی چون بزرگداشت استاد محمدتقی شریعتی، بزرگداشت مرحوم عابدزاده، شب آیین‌های رضوی، بزرگداشت خیابان ارگ و… را در راستای پاسداشت چهارسویه افراد، مکانها، وقایع و آیینهای فرهنگی مشهد برگزار کرده‌اند.

این فعال فرهنگی افزود: ویژه برنامه نخستین سالگرد درگذشت علامه محمدرضا حکیمی ساعت 17 روز پنجشنبه سوم شهریور در محل تالار فردوسی مجتمع دکتر علی شریعتی فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد آغاز خواهد شد.

سلیمان نوری در پایان بانیان این برنامه را علاوه بر گروه فرهنگی چهارسوی مشهد، دفتر فرهنگی مفاخر خراسان، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی و موسسه الحیات اعلام کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا