خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات فاطمی امین درباره واردات خودرو در جلسه هیئت دولت

وزیر صمت در مورد آخرین وضعیت واردات خودرو گفت: آیین‌نامه واردات خودرو هفته گذشته در دولت به تصویب رسید؛ و الان در مراحل ابلاغ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت آخرین وضعیت اظهار داشت: اخیرا قانون ساماندهی صنعت خودرو ابلاغ شد؛ در این قانون یک اشکال ساز و کاری وجود داشت، این که شماره گذاری خودروها و موتورسیکلت‌ها منوط به اسقاط خودرو و موتورسیکلت است و این مسئله باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

وی افزود: اگر به هر دلیلی خودرو و موتورسیکلت برای اسقاط وجود نداشته باشد، عملا تولید متوقف می‌شود که این اتفاق افتاده است و در یکی دو ماه گذشته اکثر شرکت‌های تولید موتورسیکلت تولید خود را تعطیل کردند و خودروهای دیزلی قیمت‌های بالایی پیدا کردند چون گواهی اسقاط کم است.

وزیر صمت با بیان اینکه دولت یک لایحه دوفوریتی را مصوب کرد تا به مجلس برود، گفت: بر اساس این لایحه مقرر شد تا هر وقت گواهی اسقاط به اندازه کافی وجود نداشت، تولید خودرو و موتور سیکلت متوقف نشود؛ معنی این نیست که بدون اسقاط، خودرو تولید کنیم اما در مواقعی که چنین مشکلی بوجود آمد خودرو سازان و موتور سیکلت سازان یک مبلغی را به حساب صندوق ملی محیط زیست بریزند تا با این مبلغ امکان شماره گذاری فراهم شود.

فاطمی امین ادامه داد: بر اساس این لایحه کل منابعی که از این طریق حاصل می شود به صورت تسهیلات در اختیار اشخاصی که خودرو و یا موتورسیکلت فرسوده دارند، قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با این لایحه، افزایش قیمتی که در خودروهای دیزلی ایجاد شده بود و توقف تولید در تولید موتورسیکلت‌ها حل خواهد شد و از طرفی موجب ترغیب مردم به اسقاط خودرو و موتورسیکلت فرسوده می شود.

فاطمی امین در مورد آخرین وضعیت واردات خودرو گفت: آیین نامه واردات خودرو هفته گذشته در دولت به تصویب رسید؛ و الان در مراحل ابلاغ است و امیدواریم زودتر به مرحله اجرا برسد.

وزیر صمت تصریح کرد: در این آیین نامه پیش بینی شده است که اولویت با خودروهای اقتصادی باشد چرا که اقشار متوسط جامعه از این طرح بهره‌مند شوند و صرفاً خودروهای لوکس وارد نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا