خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند پرسش ساده محمدرضا جلایی‌پور درباره ورود زنان به ورزشگاه

محمدرضا جلایی‌پور در یادداشتی تلگرامی نوشت:

«چند پرسش ساده از وزارت ورزش و جوانان

امروز ۵۰۰ زن بازی باشگاهی استقلال و مس کرمان را در ورزشگاه آزادی دیدند.

آسمان به زمین آمد؟ ارکان اسلام و نظام لرزید؟ کیان خانواده تهدید شد؟ یا برعکس آلودگی فضای ورزشگاه به شعارهای جنسیت‌زده کمتر و در عوض نشاط و‌ شادی محیط بیشتر شد؟

اگر همین اتفاق چند سال زودتر می‌افتاد و این همه نارضایتی و بازداشت و خودکشی سحر خدایاری رخ نمی‌داد چه می‌شد؟ بهتر نبود؟

تصور عمومی این است که امروز تحت فشار فیفا زنان به ورزشگاه راه داده شدند. بهتر نبود قبل از این‌که از منظر افکار عمومی مجبور شوید، این تبعیض زشت علیه زنان هم‌وطنان‌تان را برمی‌چیدید که اعتبارش به نام خودتان ثبت شود و نه فیفا؟

امروز بیشترِ ورزشگاه خالی بود. اگر به جای ۵۰۰ زن، هزاران زنِ فوتبال‌دوست می‌توانستند بازی را ببینند چه می‌شد؟

اگر به جای این‌که فقط ۱۰۰ بلیطِ زنان آنلاین فروخته و ۴۰۰ بلیط غیرشفاف توزیع یا دعوتی شود، زنان و مردانی که زودتر برای خرید بلیط اقدام می‌کنند می‌توانستند بدون سهمیه و به هر میزانی که صندلی خالی است بلیط بگیرند چه می‌شد؟

چرا جایگاه زنان مجزا است؟ ورزشگاه چه فرقی با سینما یا سالن کنسرت و تئاتر و رستوران و پارک و هواپیما دارد؟ چرا در ورزشگاه اعضای خانواده و دوستان نمی‌توانند در کنار هم و بدون تفکیک جنسیتی بازی را تماشا کنند؟

اگر بعد از این در همهٔ بازی‌های ملی و باشگاهی در هر شهر کشور و همهٔ ورزش‌هایی که صداوسیما هم پخش می‌کند مردان و زنان بتوانند بدون سهمیه‌بندی و تفکیک جنسیتی در ورزشگاه حاضر شوند و باز شاهد مقاومت شما نباشیم چه می‌شود؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا