خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی: نمیخواهیم دانشگاه باشگاه سیاسی باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه دولت اهل لج‌بازی نیست،‌ گفت: در برابر مجلس شورای اسلامی برای سوال از وزرا و استیضاح از آنها به رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی احترام می‌گذاریم.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس‌جمهور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر علوم پیشنهادی دولت، با بیان اینکه منشاء مشروعیت حقوقی و سیاسی را آرا و نظرات مردم به وجود می آورد، گفت: مشروعیت دینی و مذهبی را هم جدا از مقبولیت اجتماعی و مشروعیت سیاسی نمی‌بینیم.
روحانی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف دولت و مجلس و قوای سه‌گانه و همه مسئولین جمهوری اسلامی ایران، اصلاح جامعه، استقرار نیکی‌ها و پاک کردن جامعه از رذایل اخلاقی است، خاطرنشان کرد: هر کجا با هم بودیم، دست به دست هم دادیم، هم‌دل و همنوا بودیم و دل نازک نبودیم بلکه دل به هم دادیم پیروز شده‌ایم. از جمله در سیاست خارجی و سیاست داخلی و اقتصاد گام‌های مهمی به جلو برداشته‌ایم و برای امنیت کشور، منطقه و جهان قدم‌های استوار برداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه هر کجا که خدای ناکرده بین ما اندک فاصله‌ای ایجاد شده است دشمن از آن شکاف فاصله استفاده کرده است، افزود: دولت همان‌طور که بارها اعلام کرده است در برابر مجلس شورای اسلامی راه ادب و اخلاق و قانون را در پیش می‌گیرد و بین ما و شما حکم و حاکم، قانون اساسی است.
رییس‌جمهور با بیان اینکه داور اصلی بعد از خداوند بزرگ،‌افکار عمومی است، گفت: افکار عمومی قضاوت خواهد کرد و همیشه از ما وحدت می‌خواهد چون افکار عمومی ملت ما نه فاصله را می‌پسندد و نه خدای ناکرده لج‌بازی را می‌پسندد.
به گزارش ایسنا، روحانی در ابتدای صحبت‌های خود افتخار همه مسلمانان و آزادگان عالم را وجود مقدس ابا عبدالله‌الحسین (ع) و راه و سیره او دانست و گفت: سراسر نهضت امام حسین (ع) برای ما درس اخلاق و ادب، ایستادگی، فداکاری و حرکت برای مصالح امت اسلام است چون او برای اصلاح همه نابسامانی‌ها و مفاسد، ظلم و فشارهای نابجا و انحرافات در جامعه ایستاد و می‌خواست نیکی و خوبی در جامعه استقرار یابد و بدی و رذالت را از جامعه بزداید.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مجلس، با بیان اینکه در حال حاضر درآمد اصلی کشور یعنی درآمد نفت حدود 30 درصد کاهش یافته است، گفت: البته همیشه در مساله نفت تنها اقتصاد حاکم نبوده بلکه معمولا سیاست و توطئه جهانی نیز نقش دارد. از طرفی ناامنی و بی ثباتی منطقه را فرا گرفته و چشم امید مسلمانان مردم منطقه و دوستان ما به ایران اسلامی است. ما امروز شاهد یک تفاهم، توافق، همفکری و همدلی در سایه‌ی رهنمودهای رهبری هستیم.
روحانی همچنین خاطر نشان کرد:‌ پارسال در چنین ایامی بود که در جمع شما نمایندگان، وزیر مودب و دانشور ما از شما رای اعتماد گرفت. گرچه نمایندگان محترم در مقطع دیگر در چارچوب حق قانونی خود اعتمادشان را پایدار نساختند و اعتماد خود را از وزیر پس گرفتند و به ناچار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دو نوبت با سرپرست اداره شد. وزیر پیشنهادی فعلی می‌تواند بار سنگین مسئولیت را به دوش بگیرد.
وی همچنین با اشاره به حساسیت و اهمیت وزارت علوم و نقش دانشگاه در عرصه‌های حساسی همچون انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد:‌دانشگاه نیاز دارد که مرکز علم و دانش باشد امروز دانشگاه‌ها به لحاظ کمیت وضع خوبی دارند اما ما نیاز داریم از لحاظ کیفیت دانشگاه‌ها را در مسیر توسعه بیشتر قرار دهیم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دانشگاه به فضای آرامی نیازدارد، گفت:‌ ما نمی‌خواهیم بگوییم دانشگاه از سیاست بی‌خبر باشد اما نمی‌خواهیم که دانشگاه باشگاه سیاسی باشد ما دانشگاهی می خواهیم که از مسائل سیاسی آگاه باشد اما شعارهایش را از سیاسیون نگیرد. گروه‌های سیاسی باید از طریق حزب و تشکیلات سیاسی فعالیت کنند اما با این وجود ما از تشکل‌های دانشجویی استقبال کرده و به نظرات آنها احترام می‌گذاریم ما می‌خواهیم محیط دانشگاه آرام باشد خوشبختانه از آغاز دولت تا امروز چه وزیر علوم و چه سرپرستان این وزارت‌خانه تلاش کردند تا محیط دانشگاه آرام باشد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا