خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی دولت: راهبرد اصلی حل تمام مشکلات مردم‌سالاری است

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: راهبرد دولت، راهبرد مبتنی بر گفتمان است، دولت معتقد است، گفتمان باید گفتمان مردم سالاری و مردم گرایی باشد، چرا که راهبرد اصلی حل تمام مشکلات بازگشت به همان گفتمان است.

به گزارش فارس، علی بهادری جهرمی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اداری لرستان و شورای اطلاع‌رسانی که با حضور سخنگوی دولت در حال برگزاری است، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و تبریک روز کارمند، اظهار کرد: دولت پس از برگزاری ۳۱ سفر استانی یک رکوردشکنی داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز همچنین یک رکوردشکنی دیگر انجام شد، به‌گونه‌ای که تمامی دولتمردان امروز در سراسر کشور میهمان استان‌ها هستند و شنونده مطالبات مردم و انتقال‌دهنده گزارش عملکرد دولت به مردم هستند.

سخنگوی دولت و رئیس شورای اطلاع‌رسانی کشور با بیان اینکه تمرکز دشمن به خاطر ضربه زدن به نظام و مردم در سال‌های اخیر در حوزه اقتصاد بوده است، افزود: این تحریم‌های فلج‌کننده‌ طی ۱۰ سال اخیر تشدید شد و این نشان می‌دهد که دلسوز مردم ایران نیستند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه وقتی دشمن فشارهای اقتصادی را برای از پای درآوردن مردم و نظام ناکارآمد دید، ابزار مکملی را به کار گرفت، افزود: استفاده از رسانه و عملیات روانی و تخریب افکار عمومی از جمله این ابزارها بود.

وی بیان داشت: پاسخ، دفاع و اقدام ما باید در اقدام جهادی در حل مسائل اقتصادی و جهاد تبیین باشد و هیچ یک از این ۲ بدون یکدیگر مثمرثمر نخواهد بود.

سخنگوی دولت با طرح این سوال که مسئله این است که دولت سیزدهم چه راهبردی برای پیشبرد این دو حوزه (اقدام جهادی در عرصه عمل و جهاد تبیین متناسب با عملیات روانی دشمن) داشت، افزود: راهبرد دولت، راهبرد مبتنی بر گفتمان است، دولت معتقد است، گفتمان باید گفتمان مردم سالاری و مردم گرایی باشد، چرا که راهبرد اصلی حل تمام مشکلات بازگشت به همان گفتمان است.

بهادری جهرمی ادامه داد: طی دهه‌های گذشته راهبردهای مختلفی در پیش گرفته شد، از جمله اینکه کلید حل مشکلات را در خارج از کشور بود و ابزارهای فرهنگی و زیرساختی بیرون مبنا قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نگاه باید درون‌زا و برون‌گر باشد، چرا که جوشش از درون برمی‌خیزد،گفت: نگاه باید به داشته‌ها و تکیه بر ظرفیت‌های درون کشور داشت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت با راهبرد مذکور طی سال گذشته مشکلات بسیاری را حل کرد، افزود: طی سال‌های گذشته در حوزه تجارت خارجی تراز تجاری منفی داشتیم، واردکننده بودیم، رشد اقتصادی کشور در دهه ۹۰ صفر بود و تورم ۶۰ درصدی و حجم نقدینگی در شهریور ۱۴۰۰، هشت برابر سال ۹۲ شد.

بهادری جهرمی بیان داشت: با ادامه این مسیر و برگرداندن دولت به جایگاه اصلی هم اقدامات به ریل اصلی برمی‌گردد، و هم در حوزه جهاد تبیین اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا