خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی طالبان: بیگانگان به مشکلات مرزی دامن می‌زنند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: بیگانگان برای ایجاد تنش میان افغانستان و همسایگانش به برخی از مشکلات مرزی دامن می‌زنند تا تنش ایجاد شود.

تسنیم نوشت: «سخنگوی دولت موقت طالبان با تاکید بر تامین حقابه ایران، گفت برخی از مشکلات مرزی با همسایگان افغانستان در نتیجه دسیسه بیگانگان دامن زده می‌شود تا بین کشورها تنش ایجاد کنند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان در نشستی با خبرنگاران اظهارداشت، بیگانگان برای ایجاد تنش میان افغانستان و همسایگانش به برخی از مشکلات مرزی دامن می‌زنند تا تنش ایجاد شود.

وی افزود مقامات افغانستان تلاش کردند تا مسائل جزئی در مرزها به مشکلات بزرگتر تبدیل نشود و البته کشورهای همسایه نیز با خونسردی برخورد کرده‌اند تا مسائل منطقی حل شود.

مجاهد درباره حقابه ایران نیز گفت در این اواخر که بارندگی‌ها افزایش یافته است، دریچه‌های سد کمال خان باز شد تا مردم نیمروز و هم مردم ایران از آن بهرمند شوند.

سخنگوی دولت موقت طالبان در ادامه تاکید کرد ما به معاهده حقابه هیرمند که در سال 1351 بین ایران و افغانستان امضا شد همچنان متعهد هستیم.

وی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تحریم‌ها علیه دولت موقت افغانستان تصریح کرد، از سازمان ملل نباید استفاده ابزاری شود. ما زمانی با کشورهای جهان می‌توانیم زندگی کنیم که تحت فشار قرار نگیریم.

مجاهد ادامه داد تمدید نشدن معافیت سفر‌های مقامات کنونی افغانستان پیامد‌های ناگواری برای مردم افغانستان دارد و مسئولیت آن به عهده جامعه جهانی است.

سخنگوی دولت موقت طالبان درباره گشت زنی پهپادها در آسمان افغانستان نیز گفت: این هواپیماهای بدون سرنشین متعلق به آمریکا است و ما درباره این موضوع گفتگو خواهیم کرد.

وی همچنین درباره سیلاب‌های اخیر افغانستان نیز گفت: اگر دامنه سیلاب ها گسترش یابد، توان مهار مشکلات آن را نداریم، بنابراین جامعه جهانی باید به افغانستان کمک کند.

ذبیح الله مجاهد اظهارکرد در یک ماه اخیر بر اثر جاری شدن سیل 182 تن جان باخته و 250 نفر زخمی شده‌اند و 3 هزار و 919 منزل مسکونی به طور کامل یا نسبی تخریب شده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا