خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون اول: وضعیت مدیریت کشور را به مرحله ای رسانده ایم که نرخ تورم و پایه پولی برای مردم مهم است

ایسنا نوشت: ۷۱۵ طرح اقتصادی و عمرانی با سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومان ظهر امروز (جمعه)، همزمان با هفته دولت با دستور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

محمد مخبر ظهر امروز (جمعه) در مراسم متمرکز افتتاح ۷۱۵ طرح اقتصادی و عمرانی که به مناسبت هفته دولت و با حضور در شهرک صنعتی صفادشت شهرستان ملارد انجام شد، تاکید کرد: “جلوگیری از نوسانات اقتصادی”، “سرمایه گذاری و اشتغال” و “عدالت و فقر زدایی” سه بستر اساسی اداره کشور در دولت سیزدهم است. 
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه افزایش نرخ تورم طی ۵۰ سال گذشته یکی از ضعف های اقتصاد کشور بوده، ادامه داد: این نوسانات اقتصادی امکان سرمایه گذاری را از کشور طی سالیان گذشته گرفته است چرا که سرمایه گذار از شاخص های اقتصادی کشور در آینده اطمینانی ندارد؛ اما در دولت سیزدهم توانستیم نرخ تورم را طی دو ماه از ۱۲,۶ به ۲ درصد کاهش دهیم. 
وی خاطر نشان کرد: دولت برای کاهش نرخ تورم، تقویت ارزش پول ملی و ناترازی بانکها و دولت ، قدامات بسیار خوبی را آغاز کرده و در عین حال از اداره و مدیریت روزمره و روزانه کشور نیز غافل نشده است. 
وی تصریح کرد: وضعیت مدیریت و اداره کشور را به مرحله ای رسانده ایم که بصورت روزانه نرخ تورم ، پایه پولی و نقدینگی کشور و همچنین خلق نقدینگی توسط بانک ها محاسبه و در تصمیم گیری های کشور درنظر گرفته می شود. 
مخبر همچنین با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری و اشتغال زایی به عنوان یکی از بسترهای اساسی اداره دولت تصریح کرد: در بخش داخلی با بسیج پیشرانان اقتصادی کشور در زمینه های مختلف از جمله صنعت، معدن و نفت و گاز سرمایه گذاری های وسیع و کلانی صورت گرفته که در ماه های آینده ثمرات آن بر اقتصاد کشور نمایان می شود. 
معاون اول رییس جمهور همچنین به وضعیت نامناسب آب و برق و بهداشت و درمان روستاهای کشور پیش از پیروزی انقلاب اشاره و تاکید کرد: امروز به مرحله افتخارآمیزی در حوزه پزشکی ، بهداشت و درمان رسیده ایم و در عین حال اقدامات بزرگی در ساخت و تجهیزات بیمارستانی انجام شده است. 
وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری و اشتغال خط قرمز دولت است، اظهار داشت: توجه به سرمایه گذاری و اشتغال زایی جزو اموری است که تمام ارکان دولت و رییس جمهور بصورت مرتب آن را پیگیری می کنند بر همین اساس برای تمام مشاغل خرد، کوچک، متوسط و بزرگ روش های تامین مالی درنظر گرفته شده است. 
مخبر توجه به شرکت های دانش بنیان را از اولویت ها، ضرورت ها و مزیت های کشور برای اشتغال زایی عنوان و تصریح کرد: جوانان نخبه و تحصیلکرده از سرمایه های کشور و زمینه ساز توجه به اقتصاد دانش بنیان هستند. 
معاون اول رییس جمهور در خصوص برنامه های دولت برای ایجاد عدالت در کشور و فقر زدایی گفت: طرح حذف ارز ترجیحی از حداقل اقدامات دولت برای ایجاد عدالت در کشور بود. 
وی همچنین با اشاره به اهمیت فعال کردن مردم در اقتصاد کشور گفت: بزرگترین رسالت برای تحقق دولت مردمی و انقلابی اداره اقتصاد کشور توسط مردم است بر همین اساس دولت به دنبال این است تا تسهیل گری و بستر سازی لازم برای اجرای این مهم را فراهم کند چرا که حضور مردم بهترین وسیله برای حل مشکلات کشور است.
مخبر با تاکید بر اینکه مدیر در تراز انقلاب اسلامی باید شاخصه های دلسوزی، تدین و حضور بین مردم را دارا باشد، گفت: از بزرگترین و مهم ترین ویژگی های دولت سیزدهم از رییس جمهور تا سایر ارکان دولت، حضور میدانی و دیدار چهره به چهره با مردم است. 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به تلاش شبانه روزی رییس جمهور  و اهتمام ایشان به تمامی امور کشور، ادامه داد: رییس جمهور در تمام اقدامات صرفا به فکر آبروی خود نبوده و حتی در ابتدای روی کار آمدن دولت و همچنین آغاز طرح های مهمی همانند طرح اصلاحات اقتصادی، نگرانی هایی نسبت به دولت مطرح شد اما بدنه دولت سیزدهم با انجام کاری بزرگ گرفتاری های سنگینی را در دراز مدت از کشور رفع کرد و حتما مردم شیرینی طرح اصلاح اقتصادی را در آینده خواهد چشید. 
مخبر تاکید کرد : در آغاز اجرای این طرح هیچ دلسوزی نبود که دولت را از خطرات و مشکلات پیش رو آگاه نکند و در عین حال در ابتدای کار دولت، تمام شاخص های اقتصادی کشور در وضعیت نامناسبی قرار داشت که باید مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها نیز همزمان انجام می شد اما رییس جمهور و دولت به این جمع بندی رسیدند که همزمان باید شاخص های اقتصادی به نقطه اطمینان بخشی برسد تا بتوانیم از موضع قدرت مذاکره کنیم که توانستیم با سرعت مناسبی وضعیت اقتصادی را به حالت ثبات و قابل قبولی برسانیم. 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به مشکلات کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم گفت: دولت توانست ظرف دو ماه با اقداماتی از جمله آزاد سازی اموال و دارایی های کشور، افزایش ذخایر کالاهای اساسی به بالای ۷۰ درصد، کاهش نرخ تورم، افزایش فروش و درآمد نفت و واکسیناسیون سراسری کرونا با کمک مردم بر این مشکلات فائق آید که اولین آثار این اقدامات مهم دولت در جایی مشخص شد که یکی از طرف های مذاکره کننده اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران مشکلی در فروش نفت، جابجایی پول و اداره کشور ندارد و توانستیم با اقتدار مذاکرات رفع تحریم ها را به جلو ببریم. 
وی با تاکید بر اینکه حذف ارز ترجیحی نه یک امر اختیاری بلکه الزامی قانونی و همچنین به دلیل شرایط جهانی یک تکلیف بود، افزود: در ابتدای سال جاری به دلیل تنش بین المللی و جنگ اوکراین وضعیت کالاهای اساسی در سطح جهان در نقطه ای بحرانی قرار داشت و همچنین به دلیل اختصاص یارانه دولتی به کالاهای اساسی تفاوت قیمت فاحشی بین ایران و کشورهای همسایه وجود داشت تا جایی که این کشورها تعرفه های وارداتی خود را به صفر رساندند و قاچاق سیل آسای کالاهای ایرانی به بیرون مرزها رشد چشمگیری یافته بود، لذا باید هرچه سریعتر اقدامی اساسی در راستای اصلاح یارانه تخصیص یافته به کالاها انجام می شد و همه مشاهده کردند که پس از حذف ارز ترجیجی قیمت کالاها در کشور همسایه به شدت افزایش یافت. 
مخبر گفت: در سال گذشته نزدیک به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه به کالاهای اساسی اختصاص یافته بود اما عده ای از این یارانه بهره می بردند که بیشترین خرید را از این اقلام داشتند در حالی که طبقه نیازمند توانایی خرید و رفع مایحتاج روزمره خود را نداشت که اجرای این طرح حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه پولی به خانواده ها باعث شد تا یک خانواده از دهک های پایین توانایی رفع مایحتاج ضروری و غذایی خود را پیدا کند. 
 وی همچنین در ابتدای سخنان خود با گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: تمام دوره ریاست جمهوری شهید رجایی ۲۸ روز بود اما یک الگوی ماندگار رییس جمهور تراز جمهوری اسلامی ایران باقی ماند. 
مخبر با بیان اینکه طی ادوار گذشته و حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دو تفکر «نمی توانیم»و همچنین «می توانیم» در مدیریت کشور مواجه بوده ایم ادامه داد: با تفکر صحیح دوم میشود از تمامی مشکلات در حوزه های مختلف مانند فروش نفت، تهیه کالاهای اساسی ، تورم، دسترسی به دارایی ها و اموال کشور در خارج و بیکاری عبور کرد و به ثبات در اقتصاد رسید.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه تفکر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بر مبنای «ما می توانیم» است که به حل مشکلات ظرف چند ماه منجر می شود، افزود: با این طرز تفکر توانستیم در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی با تمام پشتیبانی ها و تجهیزات ایستادگی کنیم و امام نیز به عنوان یک مجتهد عارف، فقیه و شجاع توانست با این دستگاه مبارزه کند و انقلاب اسلامی در مقابل رژیم طاغوتی با دست خالی پیروز شود. 
پیش از این مراسم نیز خطوط تولید مکانیزه کوتینگ کاتالیست و نوار آب بندی «مجتمع صنعتی رایزکو» و کارخانه صنایع غذایی ستاره بین الملل کاسپین «دوماس» در شهرک صنعتی صفادشت شهرستان ملارد با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید. 
دکتر محمد مخبر در این مراسم که با همراهی استاندار تهران انجام شد، از فرآیند  خط تولید کوتینگ کاتالیست و نوار آب بندی در مجتمع صنعتی رایزکو بازدید کرد و با توضیحات مدیرعامل در جریان روند تولیدات این مجتمع صنعتی قرار گرفت. 
خط تولید کاتالیست با سرمایه گذاری چهار میلیون یورویی و با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم،قابلیت تولید ۵۰۰۰ کاتالیست خودرویی در روز تا سطح استاندارد Euro ۷ را برای انواع خودروهای گازسوز، بنزین سوز و موتورسیکلت دارد. 
طراحی  و توسعه محصولات دانش بنیان بر مبنای فناوری نانو در راستای افزایش کیفیت و کاهش ارزبری، بهبود قابلیت فناوری در فرایند نسبت به فناوری سطح قبل موجود در کشور تا سطح چهار برابر، انتقال کامل دانش فنی و بومی سازی از جمله مزیت ها و قابلیت های خطوط تولید مکانیزه گوتینگ کاتالیست و نوار آب بندی عنوان شده است. 
همچنین در ادامه کارخانه صنایع غذایی ستاره بین الملل کاسپین «دوماس» با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد و دکتر مخبر از بخش های مختلف این کارخانه تولید محصولات لبنی بازدید کرد. 
کارخانه صنایع غذایی ستاره بین الملل کاسپین «دوماس» در فاز اول با ظرفیت اشتغال زایی ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر غیر مستقیم با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان به مرحله تولید رسیده است. 
شرکت “صنایع غذایی ستاره بین الملل کاسپین” مالک برند دوماس ، به منظور تولید انواع فراورده های لبنی و آشامیدنی و در راستای افزایش سرانه های مصرف داخلی و با چشم انداز صادرات به کشورهای همجوار و اروپایی ، فعالیت و تولید خود را شروع کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا