خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید جانشین اطلاعات سپاه بر احیای «شبکه‌های مردمی» دهه‌ی ۶۰

جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه با تاکید بر احیای شبکه‌های مردمی گفت: سال ۶۰ که منافقین اعلام جنگ مسلحانه کردند، تقریبا ۸۰ درصد متلاشی‌کردن شبکه‌های منافقین بر اساس اخبار مردمی بود و قطعا اگر مردم احساس مسئولیت کنند همراهی می‌کنند. گفتمان مسلط امروز، جنگ شناختی است که با آن مواجه هستیم و این جنگ نیز بر مبنای مدیریت ادراک بوده که بایستی در این خصوص در ابتدامسائل و سوژه‌ها را خوب بشناسیم و دشمن بر ادراک مردم در حال فعالیت است. امروز تمام مردم ما باید یک خبرنگار و رسانه باشند و امروز ضدانقلاب در داخل کشور به شدت بر روی شبکه‌سازی و سازماندهی تمرکز کرده است و لذا اگر این اقدامات را انجام ندهیم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

فارس نوشت: «سردار مهدی سیاری جانشین سازمان اطلاعات سپاه شامگاه جمعه در نشست توانمندسازی جبهه رسانه‌ای انقلاب در مشهد ضمن تاکید بر فرهنگسازی رویکرد خبر خوب، اظهار‌کرد: اینکه می‌گویند امروز رسانه رو به افول است را بنده قبول ندارم و تمام مردم امروز خبرنگار بوده و موضوع رسانه نوین مردمی امروز به شدت در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به جوانب مختلف فضاهای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، افزود: استراتژی امروز دشمن تولید مسئله برای کشور و موج‌سواری بر روی آن با هدف بی‌ثبات‌سازی است و امروز شما فعالان رسانه‌ای در خط مقدم انقلاب قرار دارید و امروز بزرگترین جنگ دشمن علیه ما، جنگ رسانه است.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه دشمن به اذعان خود در کنفرانس هامبورگ در سال ۶۸ به عدم خدشه توان اجتماعی و مردمی نظام جمهوری اسلامی اعتراف کرد، بیان‌کرد: تنها راهی که دشمن برای جداسازی مردم از نظام به آن روی آورد، جنگ رسانه و کار فرهنگی است و این اقدامات سبب شد تا در سال ۷۸ در روزنامه‌های داخلی کشور به مقدسات توهین شود.

سردار سیاری با اشاره فتنه سال ۷۸ و زمینه رسانه‌ای برای آن، گفت: کارشناس واحد تحریم‌های ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا در جلسه کنگره آمریکا می‌گوید تغییر رژیم سیاسی در ایران به صورت سیاست خبری وجود ندارد چه برسد به مرحله اجرایی و چالش اصلی جمهوری اسلامی نه مشروعیت بلکه کارآمدی است و جمهوری اسلامی نه تنها توانایی تامین امنیت خود بلکه صدور آن به مناطق پیرامونی خود را نیز دارد که در مقابله با داعش آن را نشان داد.

وی با اشاره به عدم توانایی آمریکا برای پیاده‌سازی تغییر نظام جمهوری اسلامی در هر شکلی، ادامه داد: به گفته این کارشناس دموکرات‌ها معتقدند علاوه بر افزایش فشار بیرونی( تحریم‌ها) در کنار آن نقش گروه‌های داخلی، تقویت و هدایت آن‌ها از طریق شبکه‌سازی‌های اجتماعی مهم است.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه با اشاره اینکه دشمن براندازی را به جد از طریق جنگ رسانه‌ای دنبال می‌کند، بیان‌کرد: رهبری به ۳ جنگ اقتصادی، روانی و امنیتی دشمن اشاره می‌فرمایند که با فشارهای اقتصادی از باب نارضایتی و با جنگ رسانه‌ای مردم را برای اعتراض تحریک کنند.

انسجام امروز کشور تمام بنگاه‌های خبری و سرویس‌های اطلاعاتی را متحد کرد

سردار سیاری با اشاره به بیانات رهبری انقلاب پیرامون عملیات روانی، گفت: انسجام امروز در نظام جمهوری اسلامی به حمدالله فرصتی است اما باید به درستی بهره‌برداری شود و دشمن با تمامی قوا اعم از بنگاه‌های خبری و سرویس‌های اطلاعاتی در بیرون کشور در برابر این انسجام یکپارچه منسجم شد‌.

وی با اشاره به انتظار بالای مردم از این انسجام دستگاه‌های داخلی، ادامه داد: دشمن بر این مسئله تاکید کرده تا هر چه انتظارات با داشته‌ها انطباق نداشته باشد دچار چالش شویم و لذا در این مساله به دنبال خبرسازی برای افزایش تنفر در مردم و واکنش‌های احساسی به عنوانی موتوری قوی برای اعتراضات هستند.

خبرسازی با هدف ایجاد تنفر راهبرد دشمن است

جانشین سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به خط دشمن برای خبرسازی علیه مسؤولین به منظور ایجاد تنفر در میان مردم، خاطرنشان‌کرد: دشمن برای نابودی به دنبال گرفتن آینده کشور که همانا جوانان کشور است و رهبری انقلاب اهداف عملیات روانی را درهم شکستن الگوی جمهوری اسلامی در جهان اسلام، کوبیدن احساس هویت و شخصیت ملت، ایجاد دلسردی و ناامیدی در مردم، خسته‌کردن مردم و مسوولان و ایجاد اختلاف در مسلمین بیان کرده‌اند که لذا روح حاکم در بیانیه گام دوم انقلاب امیدآفرینی است.

سردار سیاری با اشاره به فاصله زیاد اقدامات خوب ما با عملیات گسترده روانی و رسانه‌ای دشمن، گفت: ضعف هم در محتوای خوب و هم مدیریت انسجام رسانه‌های خودی است و به صورت جزیره‌ای محتوای خوب تهیه می‌شود اما نیازمند تمرکز بر این تولید و مدیریت و انسجام مجموعه شبکه‌های داخلی هستیم.

وی با اشاره به نقش مهم بسیج رسانه در این مسیر، ادامه داد: در سال ۶۰ که منافقین اعلام جنگ مسلحانه کردند، تقریبا ۸۰ درصد متلاشی‌کردن شبکه‌های منافقین بر اساس اخبار مردمی بود و قطعا اگر مردم احساس مسئولیت کنند همراهی می‌کنند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به اهمیت احیای شبکه‌های مردمی، بیان‌کرد: گفتمان مسلط امروز، جنگ شناختی است که با آن مواجه هستیم و این جنگ نیز بر مبنای مدیریت ادراک بوده که بایستی در این خصوص در ابتدامسائل و سوژه‌ها را خوب بشناسیم و دشمن بر ادراک مردم در حال فعالیت است.

دشمن با رسانه امنیت پایدار کشور را هدف گرفته است

سردار سیاری با اشاره به تولید قدرت به عنوان دومین اقدام مورد نیاز، گفت: یکی از عناصر قدرت شامل آرامش و امنیت پایدار بوده که دشمن به دنبال گرفتن این امنیت پایدار از طریق رسانه است و اگر با تولید قدرت در مقابل دشمن نایستیم، شکست خورده‌ایم.

وی با اشاره به مردمی‌کردن فعالیت‌ها به عنوان سومین اقدام، ادامه داد: امروز تمام مردم ما باید یک خبرنگار و رسانه باشند و امروز ضدانقلاب در داخل کشور به شدت بر روی شبکه‌سازی و سازماندهی تمرکز کرده است و لذا اگر این اقدامات را انجام ندهیم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا