خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه ای به وزیر ارتباطات | محمدعلی ابطحی

محمدعلی ابطحی طی یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: هفته دولت مبارک!

شما می‌دانید تأثیرگذارترین وزیر کابینه هستید؟

– موقعیت سختِ شما را درک می‌کنم. دولت شما از خاستگاهی آمده که خیلی موافق اینترنت نیستند و گمان می‌کنند که می‌شود جامعه پلتفرمی فعلی را نادیده گرفت یا دنیا را به عقب راند. بر‌اساس همین فکر از مجلس و تریبون‌های مختلف همه تصمیم گرفته‌اند ملت را صیانت کنند؛ صیانتی نشدنی! آنها شما را از خودشان می‌دانند و توقع‌های نشدنی‌شان را از شما درخواست دارند. این هم از سختی‌های سیستم یکدست است.

– شما که می‌دانید، رسانه جا‌به‌جا شده است. روزنامه و تلویزیون و مجله مرجعیت اصلی ندارد. این روزها فیلم، موسیقی، آموزش، خبر، کسب‌وکار و حتی دینداری و روضه و منبر و عبادت از طریق اینترنت انجام می‌شود.

– صداهای همه در نت بلند است. تنها کسانی برنده‌اند که محتوای جذاب تولید کنند که صدای‌شان شنیده شود. بیشتر سازمان‌ها و افراد معترض، بودجه‌های بالایی از بیت‌المال گرفته‌اند تا تولید محتوا کنند. بررسی کنید چرا صدای‌شان شنیده نمی‌شود.

– سرعت اینترنت نشانگر میزان توسعه است. تلاش کنید سرعت را بالا ببرید. با این کار یعنی به وقت مردم کشورتان احترام می‌گذارید. از بزرگ‌ترین اسراف‌ها گذران بیهوده وقت مردم است.

آقای زارع‌پور عزیز

– خودتان یا هر فرد دیگری که تصمیم‌گیرنده است، تلاش کنید شأن فیلترشکن را نگه دارید. در همه جای دنیا فیلترشکن هست؛ اما معمولا خانواده‌ها آن را برای کنترل فرزندان نصب می‌کنند که اگر از آن استفاده کردند، توبیخ شوند. معمولا هم کمتر کسی سرپیچی می‌کند؛ چون جاهایی فیلتر می‌شود که توجیه دارد.

– فیلتر توییتر و تلگرام که در آن کسب‌وکار، معارف دینی، خبر و ده‌ها عنوان خوب وجود دارد، به معنای دادن مجوز نصب فیلترشکن برای همه و ریختن قبح آن است. هرکسی در هر سن و سالی به همه جاهای ممنوعه که در عرف جهانی هم محدود است، می‌تواند بدون اضطراب سر بزند. اگر گناه شرعی و اخلاقی این کار را می‌پذیرید، خیلی شجاع هستید.

– حتی اگر به ما هم نگویید، یک تحقیق انجام بدهید، ببینید چقدر از خودی‌ها فیلترشکن‌فروشی می‌کنند. اگر خیلی خودی بودند، با قاطعیت به ایشان بگویید برادر اگر الان از فروش فیلترشکن دست نمی‌کشی، پس کی می‌کشی؟

– اپراتورها را به رقابت سالم بیندازید. هرکسی با ورود به به یکی از این سیستم‌ها دنبال سرعت بیشتری باشد؛ ولی نظارت وزارت مخابرات را هم به نفع مردم داشته باشید. در دوره قبل خیلی وقت‌ها اپراتورها از خارج از وزارت دستور می‌گرفتند.

– سرعت زیاد و عدم فیلترینگ هم به نفع اخلاق و سیاست است؛ چون از یک طرف ولع مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی را کم می‌کند و از سوی دیگر در حوزه سیاست، در جاهایی که فیلتر است تا بخواهید اخبار فیک و تند و براندازانه وجود دارد و غیرقابل کنترل است و به دلیل ممنوعیت مورد پذیرش قرار می‌گیرد. کاری کنید که غصه آقای رئیسی که ناراحت سرعت گیم بودند، برای ایشان و بچه‌های کشور مرتفع شود.

– ورود معاونان و همکاران افراطی که حتی سیاست‌های رئیس‌جمهور و شما را هم در امر دیجیتال قبول ندارند، کار را خیلی سخت‌ می‌کند. امان از مین‌های انفجاری داخلی که یکباره راه را می‌بندد. به‌ویژه اگر به خاطر انتساب به وزیر قبلی تغییرات شکل گیرد و به‌عنوان رشد فنی.

دیدید که شما در همه حوزه‌های زندگی حضور دارید و مهم‌تر از آن تأثیری مستقیم روی روان جامعه؟ روان یک جامعه‌ چند‌میلیونی؛ جامعه‌ای که روانش با یک بخش از دولت آسیب دیده باشد، هیچ موفقیت دیگر دولت را هم خوش‌رنگ نمی‌بیند. الهی که موفق باشید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا