خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سازمان ملی ساماندهی مهاجران افغانستانی تشکیل می‌شود

ایسنا نوشت: «یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید با باندهایی که از مهاجرین افغان سوء استفاده می‌کنند برخورد شود.

فداحسین مالکی اظهار کرد: درباره ورود افغان‌ها به کشور سر و سامانی داده شده که این به دلیل وجود سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ما در افغانستان همچون در کابل، جلال‌آباد، قندهار، مزارشریف و هرات است که ویزای قانونی می‌دهند پس بیشتر ورود افغان‌ها به ایران به صورت قانونی است.

وی ادامه داد: تاکید دولت بر این است که وضعیت ورود افغان‌ها به کشور سروسامان داده شود حتی قرار شده سازمان ملی برای ساماندهی مهاجران افغانی در کشور تشکیل شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار اخباری درباره اخاذی باندهای ایرانی از برخی افغان‌های مهاجر با گروگان‌گیری آنها گفت: خبر سوء استفاده از باندهای قاچاق از برخی افغان‌های مهاجر به کمیسیون امنیت ملی هم رسیده و جلسه‌ای با وزرای کشور و اطلاعات داشتیم مبنی بر این‌که با این موضوعات برخورد شود. خیلی از افغان‌ها از خانواده‌های اصیل افغانی هستند و نباید با آنها برخورد شده و خدایی ناکرده اخاذی صورت گیرد چون در نهایت باعث تنش بین دو کشور ایران و افغانستان می‌شود.

مالکی با ارائه مثالی یادآور شد: تقریبا دو سه ماه قبل براساس صحبت‌های غیردیپلماتیک با برخی از سران طالبان قرار شد حق‌آبه سیستان و دهنه‌های سد کجکی باز شود آنها هم از ما انتظاراتی درباره برق و ژنراتور داشتند که قبول کردیم دو سه ماه قبل آب سرازیر شد و تا سد کمال‌خان رسید یکدفعه فیلمی پخش شد که یکی از بچه‌های کوچک افغان در اینجا مورد ضرب و شتم قرار گرفت. بعد هم افغان‌ها با حضور مقابل کنسولگری ایران در هرات به این موضوع اعتراض کردند؛ اینگونه مسائل الان کم شده و به حداقل رسیده چون مسئولین حساس هستند که چنین اتفاقات تلخی رخ ندهد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا