خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایتی از کمک میرحسین موسوی به «نهضت‌های آزادیبخش»

در بخشی از قسمت چهارم مستند «حسینعلی۲»، سیدهادی هاشمی، داماد و مسئول دفتر مرحوم آیت‌الله منتظری روایتی از کمک میرحسین موسوی، نخست‌وزیر وقت جمهوری اسلامی ایران به «نهضت‌‌های آزدیبخش» مطرح می‌کند که در ادامه می‌بینید.

به‌گزارش انصاف نیوز، آقای موسوی در روزهای اخیر در نوشتاری انتقادات تندی را درباره‌ی سیاست‌های منطقه‌ای کشور بیان کرده بود که با اعتراضاتی از سوی اصولگرایان مواجه شد.

«نهضت‌های آزادیبخش» واحدی در سپاه پاسداران بود که شهید محمدمنتظری پایه‌گذار آن بوده و فرماندهی آن را سیدمهدی هاشمی بر عهده داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خلط مبحث می‌کنید یا مسائلی در میان است. نهضت‌های آزادیبخش با کمک به دیکتاتور متفاوت است.

    2
    7
    1. قطعاً مسائلی در میان است! آقایان گمان می‌کنند می‌توان روابط متعادل را با آمریکا و متحدانش حفظ کرد و در عین حال منادی آزادی و رهایی مردم جهان هم بود.
      در فیلم چه‌گوارا ساخته استیون سودربرگ، صحنه‌ای هست که در آن چه‌گوارا به طعنه به کسی می‌گوید «تو میخواهی در کوبا انقلاب کنی بدون آنکه آمریکا متوجه شود!» ماجرای این آقایان هم همین است. می‌خواهند بگویند هم می‌توان در مناسبات جهانی جانب مظلوم را گرفت و به «نهضت‌های آزادیبخش» کمک کرد و هم خشم و غضب آمریکا را برنینگیخت!!! گویا قلق این کار حیرت انگیز را هم میرحسین موسوی بلد بوده. ولی چرا جای دور برویم؟! تاریخ خاورمیانه بطور مشخص و تاریخ آفریقا و آمریکای جنوبی ایضاً پر از سیاستمدارانی است که هم اراده و هم قدرت انجام این کار عجیب را داشتند و همگی یا تبدیل شدند به ابزار آمریکا برای سرکوب «نهضت‌های آزادیبخش» یا به شکست خود اعتراف کردند و بی سر و صدا کنار رفتند…

      4
      6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا