خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حذف «نابودی اسرائیل» از منشور «حماس»

رویترز به نقل از این منابع افزود: “حماس دراین سند ایجاد کشور موقت فلسطینی در مرزهای 1967 را بدون به رسمیت شناختن حق موجودیت “اسرائیل” پذیرفته است”.

به گزارش العالم، رویترز گزارش داد؛ منابع عربی در دوحه قطر مدعی شدند که، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تلاش برای حفظ روابطی خوب با مصر، امروز دوشنبه در بیانیه ای از عدم حمایت از جمعیت اخوان المسلمین خبرداد. فعالیت اخوان المسلمین در مصر ممنوع است.

براساس این گزارش، “در سند سیاسی جدید که امروز از سوی جنبش حماس امروز اعلام شد، درخواست صریح برای نابودی “اسرائیل” حذف شده است”.

رویترز به نقل از این منابع افزود: “حماس دراین سند ایجاد کشور موقت فلسطینی در مرزهای 1967 را بدون به رسمیت شناختن حق موجودیت “اسرائیل” پذیرفته است”.


بی.بی.سی: حماس مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت شمرد

بی بی سی در این باره گزارش داد:

حماس در تغییر موضعی بنیادین مرزهای ۱۹۶۷ اسرائیل را به رسمیت شناخت. به این ترتیب این گروه فلسطینی برای نخستین بار تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای قبل از جنگ ۱۹۶۷ را پذیرفته است.

حماس در بازنگری منشور سیاسی‌اش این تغییر موضع را منتشر کرده است. به نظر می رسد که این گروه قصد دارد موقعیت جهانی خود را بهبود ببخشد.

حماس در نسخه جدید اساسنامه اما حق وجود اسرائیل را به رسمیت نشناخته است.

مرزهای ۱۹۶۷، شامل سرزمین های کرانه باختری و باریکه غزه می شود. فتح، هم پیشتر این مرزها را به رسمیت شناخته است.

هر چند در منشور سیاسی جدیدش حماس به مرزهای ۱۹۶۷ اشاره کرده اما هدف نهایی این گروه را تشکیل کشور فلسطین در مرزهای تاریخی اش (شامل اسرائیل کنونی) معرفی کرده است.

مهرداد فرهمند، خبرنگار بی بی سی فارسی در قاهره می گوید یکی از تغییرات مهم اساسنامه جدید این است که بین اسرائیل و یهودیان فرق گذاشته شده است.

در این متن نوشته شده که این گروه با یهودیان سر ستیز ندارند و نزاعشان با کسانی است که “صهیونیست های اشغالگر” می خواند.

دولت اسرائیل اما ضمن رد این رویکرد می گوید که با این کار حماس می خواهد دنیا را “فریب” دهد.

دیوید کیز، یکی از سخنگویان نخست وزیر اسرائیل می گوید: “روشن است که هدف حماس کاستن از فشارهای بین المللی است.”

کیز می گوید که حماس در تلویزیون عربی زبانش و در مسجد و مدرسه، هر روز تبلیغ می کند که “اسرائیل را از بین ببرید. و نسل یهودیان را باید از بین برد.”

او می گوید دنیا تغییر موضع حماس را باور نمی کند و فریب نمی خورد چون به گفته او حماس “میل دارد که اسرائیل به صورت کامل از بین برود.”

خالد مشعل، رهبر حماس، در دوحه، پایتخت قطر، مرامنامه جدید را رونمایی کرد.

در منشور سیاسی جدید حماس آمده که این گروه “تاسیس کشور فلسطین کاملا خودمختار و مستقل فلسطین، به پایتختی بیت المقدس در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ را به رسمیت.

خبرنگار بی بی سی می گوید در اساسنامه جدید اشاره ای به ارتباط میان حماس و اخوان المسلمین نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هیچ اشکال نداره. ما براشون آزادش میکنیم. جوانان ایرانی که نمرده اند. جان گرانمایه را فدا و با اسرائیل وارد جنگ شده و نابودش میکنیم و سرزمین فلسطین را آزاد و تقدیم میکنیم به برادران دینیی که نه تنها ما را برادر نمیدانند بلکه رافضی خطابمان میکنند تا کشور خود را تشکیل داده و سفیر ما را اخراج و با عربستان پیمان ببندند و در اولین فرصت هم دست در دست داعشی وارد جنگ با دولت سوریه شوند. ما هم اینجا خوشحال از اینکه بلاخره اسرائیل رو نابود کردیم دست به کار بازسازی ویرانی های جنگ میشویم. چه اشکالی داره؟

    12
    1
  2. ممنون علیرضا تا زمانی که کشور خودمان به این وضع هست هیچ کاری جز خدمت به عربهای ملخ خوار نمیتونیم بکنیم چون اگه نکنیم میکننمون

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا