خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“طرح تحول سلامت از چارچوب قانونی خارج شده”

وزیر بهداشت دولت اصلاحات درباره اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت: این طرح از چارچوب قانونی خارج شده است.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایلنا، مسعود پزشکیان با بیان اینکه طرح تحول سلامت، طرح تحول نیست، بلکه هزینه‌زا است و سیستم را با مشکل مواجه خواهد کرد، افزود: اولویت این طرح درمان و رسیدگی به شهرهای بزرگ شده است و در شهرهای کوچک اجرای مناسبی نداشته است.
وی تصریح کرد: بودجه این طرح بیشتر در بیمارستان‌های بزرگ که مشکلات کوچک داشته‌اند؛ هزینه شده، در صورتی که قرار بود این پول‌ها در بیمارستان‌های کوچک مناطق محروم که مشکلات بزرگی دارند، هزینه شود.
این نماینده مجلس تاکید کرد:‌ روستاها و شهرهای کوچک با مشکلات زیادی مواجه هستند، اجرای طرح تحول سلامت قرار بود این مشکلات را کم کند اما متاسفانه تغییری در روند کاهش این مشکلات در آن مناطق مشاهده نمی‌کنیم.
پزشکیان با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت بیشتر به درمان توجه دارد تا پیشگیری، گفت: کسی که باید جلوی انحراف این طرح از قانون و بروز این مشکلات را بگیرد، وزیر بهداشت و در مجموع وزارت بهداشت است.
وزیر بهداشت در دولت اصلاحات افزود: در قانون و سیاست‌های کلی؛ پیشگیری اولویت بر درمان دارد، مناطق محروم بر مناطق برخوردار اولویت دارد، حتی یک درصد ارزش افزوده و ده درصد وجوه حاصل از اجرای قانون هدفمندی به مناطق محروم تعلق دارد، اما این پول جای دیگری هزینه می‌شود.
وی درباره گزارش وزارت بهداشت از روند اجرای طرح تحول سلامت به نمایندگان مجلس گفت: قرار براین بود که این گزارش‌ها ارائه شود تا مشکلات مشخص شود.
وی خاطرنشان کرد: ما بارها درباره انحراف اجرای طرح از قانون با وزیر و معاونینش صحبت کردیم، اگر این انحراف ادامه پیدا کند، باید فکر دیگری کنیم.
به گفته وی آنچه از دست نمایندگان بر می‌آید؛ این است که به عنوان ناظران اجرای قانون و طراحان قانون از انحراف آن جلوگیری کنند، وقتی کسی از قانون انحراف دارد یا باید مسیر را اصلاح کند یا اگر اصلاح نکرد، باید پاسخگو باشد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا