خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی بسیج دانشجویی به مطهری: غفلت کرده‌اید! این کنسرت‌ها غربی‌اند

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با واکنش به اظهارات نایب رئیس مجلس درباره مساله حریم رضوی [لینک] طی نامه‌ای اعلام کرد: آقای مطهری؛ مواضع اخیر شما نشان می‌دهد از ملاحظات مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام غفلت کرده‌اید.

بخش هایی از این نامه به گزارش خبرگزاری بسیج دانشجویی (snn)در پی می آید:

– زمانی که مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام خطاب می‌کنیم، لازمه‌ها و بایسته‌هایی باید مورد توجه قرار گیرد که بدون لحاظ این بایسته‌ها این عنوان لفظی خالی از محتوا خواهد بود.

– ممنوعیت پیروی از الگو­های غلط غربی جهت سرگرمی و کنسرت­ های غیر­مفید، ممنوعیت توسعه حریم شهری بر اساس الگوی غربی معماری و همچنین ممنوعیت ایجاد مراکز خرید بزرگ و تبدیل کردن مشهد به شهری تجاری به عنوان بایسته‌های حفظ هویت زیارتی شهر مشهد

– آقای مطهری، حرف‌های نسنجیده شما درباره عدم وجود چیزی به نام حریم امام رضا(ع) حاکی از عدم اطلاع شما از اثار مخرب فرهنگی توسعه شهرسازی‌های مدرن بر پایه فرهنگ مصرف گرایی و تجمل‌گرایی و داشتن روح متناقض با فرهنگ زیارت اهل بیت(ع) می‌باشد. اثرگذاری مقتضیات هر منطقه در سیاستگذاری فرهنگی آن بخش از بدیهیات علم سیاستگذاری فرهنگی بوده که مصداق بارز آن تاثیرگذاری وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بر برنامه‌ریزی فرهنگی شهر مشهد به عنوان حریم رضوی می‌باشد.

– وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متأسفانه این روز­ها به جولانگاهی برای تفکرات فرهنگی و هنری لیبرال تبدیل شده است، در مسئله کنسرت‌ها مقصر اصلی است. وزارت خانه ضعیف و منفعل و لیبرال ارشاد به خوبی مطلع است که مدل کنونی کنسرت‌ها در جمهوری اسلامی یک مدل و الگوی کاملا غربی می‌باشد. این مدل از کنسرت‌ها نه تنها منجر به تعالی نمی‌شود بلکه انسان را به تخلیه منفی هیجانات خود کشانده و به وجود آورنده حواشی ویران‌گر است. قطعا این حواشی ویران‌گر نه تنها کمکی به تقویت فرهنگ زیارت نمی‌کند بلکه در تضاد با ادب حضور در محضر قبور اهل بیت علیهم السلام می‌باشد.

– اشاره به این نکته ضروری به نظر می ­رسد که عدم برگزاری کنسرت­ های متداول در شهر مشهد مقدس، خود فرصتی‌ست که مسئولان باید با مغتنم شمردن آن به فکر ایجاد الگوی مناسب برای تولید و عرضه بوده و مشهد را به اولین شهری که این الگوی مطلوب موسیقی در آن به اجرا در می­آید تبدیل کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر این کنسرت ها به قول بسیج دانشجویی، مخرّب و غیر شرعی هستن پس نباید در هیچ کجای ایران برگزار بشن. مگر مشهد استثناست؟! یعنی بقیه ی ایران نباید اسلامی باشه؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا