خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سازمان حج و زیارت: زائران ایرانی در عراق در سلامت کامل هستند

سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«باتوجه به اهتمام سازمان حج به موضوع امنیت و سلامت زائران و وجود پیوست امنیتی به کاروانهای تحت نظارت این سازمان، تمامی زائرانی که با کاروان های حج و زیارت به عراق سفر کرده اند در سلامت کامل هستند و تدابیر لازم برای بازگشت این عزیزان نیز بعمل خواهد آمد.

با توجه به ناآرامی های پدید آمده در برخی شهرهای کشور دوست وبرادر عراق و محدودیت های اعمال شده از سوی مسئولان این کشور، تمامی اعزام های این سازمان ازمرزهای زمینی و هوایی موقتاً و تا اطلاع ثانوی لغو می شود.

تمامی زائران ایرانی عتبات عالیات که در قالب کاروانهای زیارتی مشرف شده اند، در حال حاضر در امنیت و سلامت هستند و ان شاالله تحت تدابیر امنیتی به میهن اسلامی بازمی گردند و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.

ضمنا تاکید می گردد که از سرگیری اعزام ها منوط به رفع ناآرامی ها، ایجاد آرامش و برقراری شرایط پایدار در کشور عراق می باشد بگونه ای که سازمان حج و زیارت از امنیت و سلامت زائران اطمینان حاصل نماید.

در خصوص سفر اربعین حسینی نیز اعلام می گردد که تا ظهر امروز سه شنبه هشتم شهریور ماه بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد نیز 1 میلیون و 250 هزار نفر نام نویسی خود را قطعی کرده اند و با پرداخت هزینه بیمه، در زمان تشرف تحت پوشش بیمه ای قرار خواهند داشت.

بدیهی است که نام نویسی در سامانه سماح همچنان ادامه دارد و زمان بازگشایی مرزها و امکان تشرف زائرین محترم از طریق ستاد مرکزی اربعین اطلاع رسانی خواهد شد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا