خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نشست خبری مقتدی صدر | «صرف نظر از اینکه چه کسی فتنه آغاز کرد، من عذرخواهی می‌کنم»

شفقنا نوشت: «رهبر جریان صدر ضمن عذرخواهی از مردم عراق، از هواداران خود خواست که ظرف یک ساعت به حضور خود در اطراف پارلمان و منطقه حفاظت شده پایتخت این کشور پایان دهند.

به نقل از وبسایت خبری «بغداد الیوم» عراق، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در محل اقامت خود در منطقه «الحنانه» شهر نجف اشرف، به حامیان این جریان دستور داد تا ظرف یک ساعت به طور کامل از محوطه پارلمان این کشور و منطقه سبز شهر بغداد عقب نشینی کنند.

مقتدی صدر ضمن انتقاد شدید از درگیری مسلحانه هواداران جریان صدر با نیروهای امنیتی و گروه های مسلح، تاکید کرد که قاتل و مقتول درگیری های اخیر عراق هر دو در جهنم هستند».

رهبر جریان صدر در ان باره اظهار داشت: صرف نظر از این که دیروز چه کسی فتنه را آغاز کرد، من با سری افکنده راه می روم و از ملت عراق عذرخواهی می کنم که تنها خسارت دیده رویدادهای اخیر است.

صدر در ادامه افزود: آن چه در عراق روی می دهد مرا بسیار ناراحت کرد و امیدوار بودم که اعتراضات مسالمت آمیز باشد، انقلاب مسلحانه زشت و بد است، این انقلاب نیست، من اکنون از انقلاب جریان صدر انتقاد می کنم همان گونه که پش از این نیز از انقلاب تشرین هنگامی که با خشونت همراه شد، انتقاد کردم.

رهبر جریان صدر همچنین توضیح داد: امیدوار بودیم که اعتراضات مسالمت آمیزی انجام شود نه با سلاح؛ امیدوار بودم که اعتراضات مسالمت آمیز باشد؛ تظاهرات کنندگان ظرف 60 دقیقه از پارلمان و منطقه سبز عقب نشینی کنند.

صدر در ادامه تصریح کرد: مرجعیت دینی گفت که دیگر در سیاست دخالت نکن و من به این مسئله پایبند هستم؛ حامیان جریان صدر باید به طور کامل از مقابل پارلمان عقب نشینی کنند و به تحصن خود پایان دهند؛ اگر جریان صدر از منطقه سبز عقب نشینی کند، موضع دیگری خواهیم داشت.

رهبر جریان صدر ضمن تاکید بر این که کناره گیری وی از صحنه سیاسی یک تصمیم شرعی و نهایی است و دیگر در این زمینه دخالت نمی کند، همچنین از اعضای سازمان حشد الشعبی و «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق قدردانی کرد.

صدر همچنین خاطر نشان ساخت که هواداران جریان صدر باید بی درنگ از منطقه سبز بغداد خارج شوند و حتی تظاهرات مسالمت آمیز نیز برگزار نکنند.

رهبر جریان صدر با بیان این که نیروهای حشد الشعبی و نه فرماندهان آنها، هیچ گونه ارتباطی با تحولات اخیر ندارند، تاکید کرد که اگر گروه های مسلح منحل می شدند، آن چه امروز روی داد به وقوع نمی پیوست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا