خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق

فارس نوشت: «سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و نظامی وزارت کشور اعلام کرد: همان طوری که پیش‌بینی می‌شد امنیت و آرامش در عراق حاکم شده و خبرهای واصله از عراق این است که به سرعت اوضاع به سمت عادی شدن سیر می‌کند.

وی افزود: دولت عراق مرزهای هوایی و زمینی را بازگشایی کرده و شرایط ان شاءالله آماده است که ما به حالت عادی بازگردیم. با این شرایط در حال حاضر فرودگاه های کشور ما بایستی برای پروازها به سمت بغداد و نجف مجدداً آماده می‌شوند و پروازها باید برای اقدام مطابق برنامه قبلی خودشان انجام شود و دیگر منعی برای پروازها وجود ندارد. ان‌شاءالله سازمان هواپیمایی نیز اطلاعات لازم را برای پرواز از مبدا ایران به مقصد عراق اعلام می‌کند.

میر احمدی بیان کرد: موکب‌ها نیز می‌توانند از مرزها عبور کند و مشکلی از این‌جهت نیست. در مورد عبور زائرین از مرزهای زمینی ان‌شاءالله ما پس از اطمینان صددرصد و کامل، طی ساعت‌های آینده اعلام می‌کنیم که ساعت عبور از مرزهای ما کی خواهد بود، بنابراین عزیزان منتظر بمانند تا ما ساعت عبور و بازگشایی مرز های زمینی برای زائران را اعلام کنیم».


تسنیم نوشت: «پس از بازگشت آرامش به عراق، از یک ساعت پیش ‌مرزهای خسروی، مهران و شلمچه ‌بازگشایی شد و ‌‌زائران‌ ‌می‌توانند هم‌اکنون با مراجعه به این مرزها ‌به کشور عراق جهت سفر به عتبات عالیات اقدام کنند.

مجید میراحمدی‌ معاون امنیتی و نظامی وزارت کشور با اشاره به بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی از سوی کشور عراق گفت: ‌همان طور که پیش‌بینی می‌شد امنیت و آرامش در عراق حاکم شده و خبر‌های واصله از عراق بر این مبناست که به سرعت اوضاع به سمت عادی شدن سیر می‌کند و دولت عراق مرز‌های هوایی و زمینی را بازگشایی کرده ‌است.

مرز خسروی بازگشایی شد

استاندار کرمانشاه با تایید بازگشایی مرز خسروی گفت: از یک ساعت قبل و پس از بازگشت آرامش به کشور عراق، مرزهای زمینی ایران و عراق بازگشایی شد تا زائران اربعین بتوانند از مرزها عبور کنند.

بنابر اعلام بهمن امیری مقدم ‌شرایط برای بازگشت زائران از مرز رسمی خسروی فراهم است و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای ورود زائران ایرانی و همچنین عراقی‌ها از مرز خسروی به داخل کشورمان وجود ندارد.

مرز مهران بازگشایی شد

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام با بیان اینکه به‌علت ناآرامی‌ها در عراق و انسداد مرز مهران، برخی از زائران عتبات در شهر مهران استقرار دارند، اظهار داشت: ‌با توجه به تمهیدات صورت‌گرفته، جای هیچ نگرانی وجود ندارد و پیش‌بینی‌های لازم از قبل برای اسکان زائران عزیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه از دقایقی پیش “‌مرز مهران بازگشایی ‌شد‌ه است”، افزود: آمادگی برای تردد زائران را داریم و ‌‌زائران‌ ‌می‌توانند هم‌اکنون با مراجعه به مرز مهران‌ جهت سفر به عتبات عالیات اقدام کنند.

مرز شلمچه باز شد

سردار گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا نیز گفت: مرز شلمچه به روی زائران اربعین باز شده و ‌‌زائران‌ ‌می‌توانند با مراجعه به این مرز ‌به کشور عراق جهت سفر به عتبات عالیات اقدام کنند.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان نیز از بازگشایی مرز چذابه خبر داد و گفت: ‌با توجه به توافق‌های صورت گرفته و بازگشت آرامش به کشور عراق مرز چذابه به روی زائران باز شد و از ساعتی پیش ‌شرایط آرام ‌و زائران برای زیارت می‌توانند از مرز خروج کنند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا