خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت ابطحی خطاب به وزیر اطلاعات

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت خاتمی در کانال تلگرامی خود نوشت:

«به مناسبت هفته دولت

خدمت آقای خطیب وزیر محترم اطلاعات
خسته نباشید
همدلی با سازمان اطلاعات سپاه گویا در دوران شما بهتر شده است.

خرابکاری های علنی و بعضا جسارت آمیز سرویس های دشمن در سالهای اخیر در ایران که امنیت در آن زبانزد بود به حیثیت سیستم های اطلاعاتی آسیب زده. تمرکز روی خرابکاری های دشمنان و به خصوص صهیونیستها توقع جامعه از کل سیستم امنیتی است.

از کارهای مهم سیستم اطلاعاتی تصحیح نگاه به امنیت است. کار دشوار در امنیت، جلب همکاری مردم برای امنیت کشور و دلگرمی مردم به این امنیت است.

جناب آقای خطیب

کار وزات اطلاعات فقط کشف جرم و برخورد با آن نیست.‌ پیش بینی آینده و بالا بردن رضایت عمومی هم یک کار امنیتی است. چند اتاق در وزارت، کارشان جذب حداکثری مورد نظر رهبری است؟

در یک سیستم امنیتی خوب جز مجرمان و عوامل بیگانه بقیه مردم نباید از آن بترسند. موفقیتش در این است که مردم حس کنند آنها مهربانانی هستند که اگر نباشند امنیت آنها از بین می رود و برای هر بنی بشری امنیت مهمترین نیاز اوست.

اگر وزارت تصور کند موفقیتش در گرو اخم و اقتدارش در گرو ترس مردم است،‌ کارش موفق نیست و البته سخت خواهد بود. امام خمینی اطلاعات سی‌وشش میلیونی را اعلام کردند. در اوج جنگ. این یعنی مردم می توانند همه‌شان برای حفظ امنیت خودشان همکاران شما باشند.

آفت مبالغه، تقطیع، دروغ در انتقال مسایل امنیتی به مردم آفت بدی است. به نحوی که اگر بخواهید واقعیت را بدانید بسیاری از گزارشهای فعالیت های شما برای ضمیر جامعه غیر قابل باور است.

من اطلاع دارم سیستم فنی وزارت اطلاعات قوی است. کارشناسان خبره در مسایل مختلف دارید. مهم سیاستگذاری های کلان است که شما و معاونانتان پایه گذاری می کنند. نا امیدی را بزرگترین مشکل نسل جوان می دانم. چه با دلیل چه بی دلیل. مهم این است که از در و دیوار و به خصوص از فضای مجازی انرژی منفی تزریق می شود.

نیروهای اطلاعاتی و انتظامی در قانون ضابط قوه قضاییه هستند. یکی از راه حل های اعتماد سازی این است که ضابط ها نخواهند در عمل، مافوق سیستم قضایی باشند. یکی از بخشهای مهم تبلیغاتی فیلم های خارجی این است که ضابطین در سخت ترین شرایط منتظر دستور قاضی هستند. نمیگویم واقعیت در آنجاها این است.

کشور را زیر خیمه کوچک مدیریتی و با یک جناح نمی شود اداره کرد. همه تفکرها و نحله ها تا وقتی به ایران وفادارند باید جایی برای کمک به پیشرفت کشور داشته باشند.

از کارهای خوبی که همکارانتان برای امنیت کشور انجام می دهند و نمیشود آنها را به مردم گزارش دهید باید تشکر ویژه شود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا