خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا قهوه و چای با سیگار می‌چسبد!؟

محیانیوز نوشت: بسیاری از مردم صبح‌ها کافئین را دوست دارند، اما مولکول‌های دیگری در قهوه وجود دارد که ممکن است توضیح دهد که چرا سیگاری‌ها حتما باید قهوه‌ بنوشند

به گزارش محیانیوز؛ برخی از افراد سیگاری، اولین سیگار روز خود را حتما باید با یک فنجان قهوه استعمال کنند. این کار می تواند بیش از یک عادت صبحگاهی باشد.

محققان دانشگاه فلوریدا دریافته اند که ترکیبات شیمیایی موجود در دانه های قهوه بوداده ممکن است به کاهش اثرات هوس نیکوتین صبحگاهی کمک کند.

در یک مطالعه مبتنی بر سلول، محققان دو ترکیب در قهوه را شناسایی کردند که مستقیماً بر گیرنده های نیکوتین با حساسیت بالا در مغز تأثیر می گذارد. در افراد سیگاری، این گیرنده های مغزی ممکن است پس از یک شب ترک نیکوتین بیش از حد حساس شوند.

راجر ال. پاپکه، دکترای فارماکولوژی در کالج پزشکی UF می گوید: کافئین قهوه ماده ای است که برای بیشتر افراد احساس خوبی دارد، اما سیگاری ها ممکن است نوع دیگری از آن را تقویت کنند. بسیاری از مردم صبح‌ها کافئین را دوست دارند، اما مولکول‌های دیگری در قهوه وجود دارد که ممکن است توضیح دهد که چرا سیگاری‌ها حتما باید قهوه‌ بنوشند.

محققان یک محلول قهوه بوداده تیره را روی سلول هایی که گیرنده نیکوتین انسانی خاصی را بیان می کنند، اعمال کردند.

آنها نتیجه گرفتند که یک ترکیب شیمیایی آلی در قهوه ممکن است به بازگرداندن اختلال عملکرد گیرنده نیکوتین که منجر به میل به نیکوتین در افراد سیگاری می شود کمک کند.

این یافته ها پاپکه را به یک فرضیه گسترده تر هدایت کرده است: یکی از ترکیبات موجود در قهوه دم کرده، به نام n-MP، ممکن است به فرونشاندن میل صبحگاهی به نیکوتین کمک کند.

پاپکه گفت که درگیر این ایده که سیگاری‌های وابسته به نیکوتین مصرف تنباکو را با قهوه در صبح و الکل در عصر مرتبط می‌دانند، شده است.

در حالی که تأثیر الکل بر گیرنده های نیکوتین در مغز به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است، تعامل گیرنده ها با قهوه کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.

بسیاری از مردم به دلیل کافئین در صبح به دنبال قهوه می گردند. اما آیا قهوه برای افراد سیگاری کار دیگری می کرد؟

پاپکه می گوید: ما می خواستیم بدانیم آیا چیزهای دیگری در قهوه وجود دارد که بر گیرنده های نیکوتین مغز تأثیر می گذارد یا خیر. این یافته‌ها پایه خوبی برای دانشمندان علوم رفتاری فراهم می‌کند تا بتوانند ترک نیکوتین را در مدل‌های حیوانی بیشتر مطالعه کنند.

منبع: نوروساینس

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا