خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صرافی‌ها دینار ندارند اما قیمت با ثبات است

گروه اقتصادی، انصاف نیوز: هم‌زمانی افزایش تقاضا برای سفر به عراق با ناآرامی‌های چند روزه در این کشور، توزیع دینار در شبکه رسمی فروش ارز را با اختلال مواجه کرده است و بنابراین بسیاری از صرافی‌ها ترجیح داده‌اند با اعلام و اعلان «دینار نداریم»، خود را از پاسخ به مشتریان معاف کنند.

امروز، دهم شهریور ماه، هر هزار دینار عراق در خیابان‌های مرکزی تهران 21 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد. با توجه به این‌که پایگاه اطلاع‌رسانی کانون صرافان حداکثر قیمت را 21 هزار تومان اعلام کرده، حاشیه سود فروشندگان غیررسمی این ارز 500 تومان است که با توجه به اتفاقات معمول بازار ارز در ایران، اصلا رقم غیرمتعارفی نیست.

ازدحام در معدود صرافی‌هایی که دینار می‌فروشند چشمگیر است اما این افزایش تقاضا، سبب افزایش قابل اعتنایی در قیمت پول ملی عراق نشده است و بازار با ثبات ارزیابی می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان بانک مرکزی، در روزهای آینده دینار بیشتری در بازار توزیع خواهد شد. مسئولان البته به مسافران عراق توصیه کرده‌اند دلار را جایگزین دینار کنند که البته این توصیه در شرایط تحریمی کمی عجیب به نظر می‌رسد. ضمن آن‌که هنوز مدت زیادی تا اوج سفرهای اربعین باقی مانده و قطعا در روزهای آینده درخواست برای دینار و یا ارز جایگزین یعنی دلار افزایش خواهد داشت.

بر اساس مشاهدات خبرنگار انصاف نیوز دلار در بازار آزاد در حوالی قیمت 29هزار و 500 تومان در حال نوسان است که در صورت غفلت بانک مرکزی از مدیریت تقاضا، امکان صعود ان به کانال بالای 30 هزار تومان وجود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا