خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بلومبرگ: تب پوکمون گو در حال فروکش است

پس از انتشار بازی پوکمون گو در ماه جولای و شکسته شدن متوالی رکوردها توسط این بازی مبتنی بر واقعیت مجازی، حال بلومبرگ از کاهش عطش کاربران برای انجام این بازی خبر می‌دهد. با زومیت همراه باشید.

به گزارش زومیت، بلومبرگ نوشته است: پس از انتشار بازی پوکمون گو در ماه جولای شاهد استقبال گسترده‌ای از این بازی واقعیت مجازی بودیم، بطوریکه تعداد دانلود این بازی در مدت کوتاهی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد دنیای موبایل پیشی گرفت. حال Axiom Capital Management با انتشار گزارشی به این موضوع اشاره کرده که موج بازی پوکمون گو از آن تب و تاب اولیه فاصله گرفته و در حال از دست دادن کاربران خود است.

با توجه به این موضوع متخصصان و سرمایه‌گذاران فیسبوک، اینستاگرام، تیندر، توییتر و اسنپ‌چت می‌توانند نفس راحتی بکشند، چراکه به نظر می‌رسد رفته رفته کاربران زمان کمتری را برای استفاده از بازی پوکمون گو صرف خواهند کرد.

ویکتور آنتونی، تحلیل‌گر ارشد Axiom در این خصوص می‌گوید:

با افزایش استفاده از بازی پوکمون گو پس از انتشار این بازی در ماه جولای میلادی بسیاری از سرمایه‌گذاران سایر پلتفرم‌ها از افزایش میزان استفاده از این بازی و صرف زمان بیشتر روی آن توسط کاربران ابراز نگرانی کردند، چراکه کاربران با آمدن پوکمون گو زمان کمتری را به سایر اپلیکیشن‌های پرکاربرد دنیای موبایل اختصاص می‌دادند.
استقبال از این بازی به اندازه‌ای بود که حتی سهام کمپانی‌های سرمایه‌گذار و توسعه‌دهنده‌ی این بازی به فاصله‌ی کوتاهی از انتشار آن با افزایش چشم‌گیری همراه شد که برای مثال می‌توان به افزایش سهام نینتندو اشاره کرد.

حال انتشار داده‌ها توسط موسسات تحقیقاتی Sensor Tower، SurveyMonkey و Apptopia نشان از این دارد که بازی پوکمون گو در فاکتورهایی نظیر تعداد دانلود‌های انجام شده، میزان زمان صرف شده روی بازی و میزان درگیری کاربران آن شاهد کاهش بوده است.

در صورتی که این کاهش به همین منوال ادامه پیدا کند، می‌توان آن را پایانی بر محبوبیت پوکمون گو و حتی بازی در حوزه‌ی واقعیت افزوده خواند. البته ایجاد نوآوری و خلاقیت در این بازی می‌تواند دوباره کاربران را به این سمت جلب کند.

اطلاعات برگرفته از گوگل ترندز نیز گویای این موضوع است که اشتیاق کاربران برای جستجو و مطالعه در خصوص واقعیت افزوده کاهش یافته است، حال آنکه واقعیت مجازی از این قاعده مستثنی بوده و همچنان تقاضای بالایی در دنیای وب برای آن وجود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا